Gå til innhold

Fjernlager - XD/MPX - leveringsproblemer


Anbefalte innlegg

Hva innebærer begrepet "fjernlager" hos disse nettbutikkene? At varen finnes på lager hos leverandør/grossist?

 

Bestilte (og betalte) en vare fra XD for ca 1 mnd siden, den 20. august. Da var den ikke på lager, men med antatt leveranse i månedsskiftet august-september. Ca 1. sept. går produktsidene hos XD over til å vise at varen er tilgjengelig på fjernlager (20+), og at "det tar 1-3 dager før varen sendes". Gjelder det bare for nye ordre? Min ordre har i de 3 ukene etter 1.sept vist en antatt leveringsdato 2 uker frem i tid, og denne forskyves tilsynelatende automatisk hver dag. Det rimer dårlig med at produktkatalogen angir at det tar 1-3 dager å behandle ordrene på det såkalte fjernlageret. I sin tilbakemelding på forespørsel via e-post skylder XD på lang behandlingstid på lageret. De tar ingen forbehold som antyder at varen faktisk ikke er tilgjengelig. Enten har de fryktelig dårlig service, eller så mangler de oversikt over hva lagerstatus egentlig er. Er det flere som har liknende erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har sett den, men likevel rimer det dårlig med erfaringene. Derfor spurte jeg om noen hadde uoffisiell informasjon om andre organisatoriske forhold.

 

Det er nok mest sannsynlig at det har med Norek-problematikken å gjøre siden så mange får varene derfra. Om det er Norek sin feil håper jeg bare for deres egen skyld at de kan gi en god forklaring på at kunder som har bestilt samme vare til samme tid opplever flere uker forskjell i leveringstid.

Lenke til kommentar

Ny klage via epost i går (21/9) gav responsen "Den har nå kommet på lager og varen din er nå pakket, og vil snart bli sendt ut fra oss".

 

Høres bra ut, men ordren står nå "i arbeid". Samtidig er det aktuelle produktet igjen merket "i bestilling". Beregnet ankomst er 5. oktober, med forbehold. Det blir spennende med avklaring på mandag iom at den evt forsendelsen ikke enda er innrapportert til posten. Fikk jeg en av de siste på lageret, eller har XD de siste ukene operert med informasjon i katalogen om at varen var i lager mens de i realiteten ikke en gang hadde nok til å dekke gamle ordre? Uttalelsen i e-posten er jo klar nok så det blir jo ihvertfall en indikasjon på om folkene til XD er å stole på.

Lenke til kommentar

 

Har sett den, men likevel rimer det dårlig med erfaringene. Derfor spurte jeg om noen hadde uoffisiell informasjon om andre organisatoriske forhold.

 

Det er nok mest sannsynlig at det har med Norek-problematikken å gjøre siden så mange får varene derfra. Om det er Norek sin feil håper jeg bare for deres egen skyld at de kan gi en god forklaring på at kunder som har bestilt samme vare til samme tid opplever flere uker forskjell i leveringstid.

9541521[/snapback]

 

Jeg vil bare få det klart at XD.no ikke har noe med Komplett/Norek-problematikken å gjøre.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Jeg vil bare få det klart at XD.no ikke har noe med Komplett/Norek-problematikken å gjøre.

9549669[/snapback]

 

Ok.

 

Varen er motatt ... omsider. Var litt skeptisk pga at det har tatt så lang tid, men det synes det ikke å har vært grunnlag for.

 

XD har imidlertid et problem med logistikk-systemene sine. At det kan ta tid å få varer levert fra produsent/importør skjønner alle, men at det skal ta mer enn 3 uker å få sendt en vare som er på lager er ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar
Jeg vil bare få det klart at XD.no ikke har noe med Komplett/Norek-problematikken å gjøre.

9549669[/snapback]

 

Ok.

 

Varen er motatt ... omsider. Var litt skeptisk pga at det har tatt så lang tid, men det synes det ikke å har vært grunnlag for.

 

XD har imidlertid et problem med logistikk-systemene sine. At det kan ta tid å få varer levert fra produsent/importør skjønner alle, men at det skal ta mer enn 3 uker å få sendt en vare som er på lager er ikke akseptabelt.

9577801[/snapback]

 

Jeg er enig med deg, og vi bør sørge for å gi nettbutikker konstruktiv kritikk når noe slikt oppstår.

 

Alle seriøse nettbutikker bør bli bedre på å motta konstruktiv kritikk, og logikken sier jo da at det til slutt kommer oss kunder til gode.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...