Gå til innhold

America F*CK YEAH! (amerikanere og våpen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg mener at det å eie våpen burde være en rettighet som samtidig fører med seg et strengt ansvar.

Bortsett fra det har jeg ikke problemer med at folk eier våpen så lenge de er i stand til å håndtere dem forsvarlig og også er ansvarlig for at våpenet opbevares sikkert og ikke blir misbrukt.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mange som har våpen i USA, særlig kriminelle, og hvordan de brukes, så ville faen meg jeg vært væpnet til tennene om jeg bodde der og.

Enten må man i USA avvæpne alle, eller så man la alle ha våpen... og det er sterke lobbyer som sørger for at det siste ikke skjer.

"Gun control" kan hjelpe, men vil aldri få våpnene ut av hendene på alle kriminelle så lenge de er så lette å få tak i og å stjele.

Lenke til kommentar

Våpen skaper bare paranoia, det er fler som skader seg eller sine egne en som faktisk tar ut kriminelle.

Jeg synes man skal ha lov til å ha våpen, men ingen skal ha rett til det, dersom man har en særskilt grunn, og er medlem av en våpenklubb, og har hatt lang trening med våpen og hvordan de brukes, skal man få lov.

Men man må først bevise at man er i stand til å både ta vare på det, og bruke det først.

Det er også helt utrolig at man får tak i automatvåpen, ser at flere av bildene er med M4.

Lenke til kommentar

Disse ekstreme våpenforkjemperene blir for ekstreme selv for meg, men jeg mener fortsatt at folk ikke bør miste retten til å eie våpen, men jeg mener det bør innebære et større ansvar enn det man har i dag. Kravene til oppbevaring og bruk bør skjerpes.

Men jeg har selv familiemedlemmer som er i live i dag, takker være at de alltid kjører med våpen i bilen. Så selv om amerikanerens trang til å bære våpen kan virke fremmed på en del nordmenn, så finnes det mange som finner det å ha våpen som en ekstra trygghet når man ferdes i enkelte miljøer.

Det beste hadde jo selvsagt vært om de kriminelle ble avvæpna, men det skal litt mer en lovregulering til for å få det til.

Lenke til kommentar
Det er bare litt snodig at det amerikanske samfunnet er så risikabelt at man bare må bevæpne seg ... :dontgetit:

9542005[/snapback]

Det gjelder jo slett ikke alle deler av det amerikanske samfunnet da, men det er jo i utgangspunktet en ond sirkel i form av et privat opprustningskappløp.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes holdningene til flertallet er fremmed. Dette at du bør ha et skytevåpen, men ikke nødvendigvis på deg. Hvilke andre siviliserte land har denne normen?

Lenke til kommentar
Tja, jeg mener at det å eie våpen burde være en rettighet som samtidig fører med seg et strengt ansvar.

Bortsett fra det har jeg ikke problemer med at folk eier våpen så lenge de er i stand til å håndtere dem forsvarlig og også er ansvarlig for at våpenet opbevares sikkert og ikke blir misbrukt.

9541168[/snapback]

Fatter ikke hva vi skal med typiske håndvåpen til privat bruk. Disse er designet for å drepe mennesker. Du drar ikke på elgjakt med en føkkings Magnum.

Lenke til kommentar

9541168[/snapback]

Fatter ikke hva vi skal med typiske håndvåpen til privat bruk. Disse er designet for å drepe mennesker. Du drar ikke på elgjakt med en føkkings Magnum.

9542117[/snapback]

Det er da ingen som prøver å forsvare det at de har en magnum med elgjakt heller da. For mange amerikanere er det å ta med seg et våpen i bilen like naturlig som det er å ta med en paraply i tillfelle regn for mange nordmenn.

Det er ingen som legger skjul på at de har disse våpnene for å beskytte seg. Om de er i stand til det når noe skjer er jo en annen ting...

Lenke til kommentar

http://www.abcnyheter.no/node/35356

Bare sånn til sammenligning så har andre land mange våpen de og. Per innbygger ligger Norge i toppen per våpen per innbygger de også. Problemet i statene er våpenkulturen i visse miljøer, og tankegangen til de miljøene som ofte er "Shoot first, ask questions later". Hvis dere ser litt i nyhetsbildet i Norge litt tilbake i tid finner vi mange saker der våpen har vært innblandet (ofte familiedrap). Så man må kanskje se litt på egen kant før man kritiserer andre.

Princ Dobroshi, Er av politiet og media blitt omtalt som Norges farligste  fange. Jeg husker veldig godt fra da jeg var i fengsel i Norge, hvor mange ganger har ikke våpen blitt stjålet fra militære kaserner der. Hvis han ville ha våpen, kunne han fått det der. I Kosovo har vi bare pistoler, maksimum Kalashnikov, sier Dobroshi.

EDIT: lagt til en quote som kan beskrive våpensituasjonen i norge.. og en link som forteller om hvor mange våpen det er i Norge, visste dere at man ikke måtte registrere seg når man kjøpte hagle før 1990 for eksempel?

Endret av olhartvig
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
http://www.abcnyheter.no/node/35356

Bare sånn til sammenligning så har andre land mange våpen de og. Per innbygger ligger Norge i toppen per våpen per innbygger de også. Problemet i statene er våpenkulturen i visse miljøer, og tankegangen til de miljøene som ofte er "Shoot first, ask questions later". Hvis dere ser litt i nyhetsbildet i Norge litt tilbake i tid finner vi mange saker der våpen har vært innblandet (ofte familiedrap). Så man må kanskje se litt på egen kant før man kritiserer andre.

9543447[/snapback]

Det stemmer vel at Norge er et av de landene med flest våpen pr. innbygger. En vesentlig forskjell er det likevel i kulturen, fordi i Norge er bruk av våpen forbundet med sportslige aktiviteter, mens i USA er det forbundet med det å beskytte seg mot medborgere. Hva er det da som gjør amerikanske medborgere så farlige i forhold til oss?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...