Gå til innhold

Transit Orly - Sentrum (Paris) ?

dimdal

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fundert på å ta med dama på en weekend-tur til en eller annen storby i Europa (samme hvor). Er det noen som kan tipse meg om noen som leverer slikt, f.eks via nettet? Har forsøkt restplass.no, men det virker som de har mer 1-ukes turer og lengre.

Er det samtidig noen som har noen anbefalinger til steder å dra? Paris hadde vært optimalt, men Frankrike er tradisjonellt veldig dyrt..

Takk på forhånd!

Edit: La til et spørsmålstegn i topic, slik at dette ikke ser ut som en reklame.

Update:

Da falt valget på Paris, nyttårsaften. Dvs fra 31. - 3. Januar. Da har jeg spørsmål om hvilke transport-tilbud fra flyplassen lønner det seg å benytte seg av? Er det like greit å bare finne noe når vi kommer ned, eller bør vi forhåndsbestille noe? Dama snakker som sagt flytende fransk, så regner med det skal lette arbeidet med å finne frem til eventuell transport.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha de billigste variantene bør du planlegge et halvt år i forveien og være på hugget når Norwegian og Sterling legger ut billige billetter. Jeg bruker å kombinere dette med overnatting som jeg som oftest finner gjennom venere.com.

Du kan også gå til solfaktor.no og få en pakke, men det kommer opp veldig mange alternativer så spesifiser dato og reisemål godt. De hotellene de lister opp først har og en tendens til å ligge ganske usentralt.

Om dere vil dra til Paris så er det bare å dra til Paris. Ellers bør dere tilpasse reisemålet til sesongen. Desember i Paris er en skikkelig nedtur i forhold til hvordan det for eksempel er i Praha eller mange byer i Tyskland. Og Januar-mars er for tidlig for Paris, mens det er ypperlig for Lisboa.

De baltiske hovedstedene kan gi billige helgturer, men det er ikke like mye å se som for eksempel i Paris.

Lenke til kommentar

Hmm, lurte på en tur til Paris, fordi dama snakker flytende fransk, så det hadde vært beleilig. Du sier det er for tidlig i Januar-Mars for Paris, hva mener du? Er det for kaldt eller?

Jeg tenkte nemlig bare på en 3 dagers tur med litt sånn shopping for henne og sightseeing for meg, det er ikke så farlig om det er kaldt.. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg var i Paris for to uker siden. Hadde tre hele dager der, i og med at vi ankom sent på kveld og dro grytidlig. Vi brukte metroen som ankomstmiddel. Anbefales virkelig :) Hvis du har noen spørsmål, lyst til å se bilder eller noe, så bare si fra :)

Vår tur kom forresten på omtrent 4000, men da var det turen til Oslo som kostet en del. Bodde på et tostjerners hotell i utkanten av latinerkvartalet.

Endret av sorine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...