Gå til innhold

PC igang på vannkjøling

Anbefalte innlegg

Har endelig satt opp alt og testet riggen på vannkjøling. Resultatet var en fryd:

Før (idle) CPU:62C, GPU:65-70C

Før (last) CPU: ? GPU: 75-85C

Etter (idle) CPU: 35C, GPU: 38-41C

Etter (last) CPU: 43C, GPU: 48-51C

Har ikke stresstestet alt skikkelig enda fordi jeg driver enda å ser etter lekkasjer, men resultatet ser bra ut, var deilig å bli kvitt støvsugervifta fra 8800 GTX-kortet og se behagelige temperaturer på det!

Årsaken til at CPU'en før hadde så høy temperatur ved idle, fant jeg ut når jeg skulle demontere luftkjøleren til den (stock intel): to av festene var løse. Må si den nye festeanordningen på 775-hovedkort er mer eller mindre elendig.

Da jeg også fant ut hvor høy temp den hadde idle, sluttet jeg å bruke den helt (derfor ingen last-test på CPU'en før vannkjølinga var igang). Da var allerede settet i posten.

Det jeg kjøpte var:

D-tek Fuzion CPU cooler

EK-FC8800 GTX - Acetal til skjermkort

Switftech MCP655 pumpe

Swiftech mikroreservoir

1/2"ID slanger

BlackIce GT Stealth 360 radiator

3 stk. Noctua button NF-S12-1200 120mm vifter for radiatoren.

Pumpa summer og går litt, ellers er alt stille.

Makan til bra valg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor kjøpte du EK-blokka til skjermkortet?

Har hørt mye bra om den, men ikke funnet den i norske webshops.

Utrolig bra resultater med temperaturer btw :w00t:

Har du bilder? Evt kan du beskrive hvilket kabinett du har og hvordan du har festa radiator?

Endret av Propanelgen
Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du EK-blokka til skjermkortet?

Har hørt mye bra om den, men ikke funnet den i norske webshops.

Utrolig bra resultater med temperaturer btw  :w00t:

Har du bilder? Evt kan du beskrive hvilket kabinett du har og hvordan du har festa radiator?

9541622[/snapback]

Blokka kjøpte jeg fra coolerkit.dk. Ble en del ekstra i toll, men av anmeldelser jeg har lest, er EK-blokka en av de aller beste. Nå kjenner jeg jo ikke til andre produsenters blokker, men jeg er svært fornøyd med temperaturene EK-blokka gir.

Har ikke noen bilder nå, men jeg har et Lian Li støydempet midi-kabinett. Jeg måtte montere radiatoren eksternt, men ser på det heller som en fordel, med tanke på tømming av vann i systemet. Dessuten er viftene såpass stillegående at jeg hører viftene og pumpa i kabinettet bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...