Z Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har endelig satt opp alt og testet riggen på vannkjøling. Resultatet var en fryd: Før (idle) CPU:62C, GPU:65-70C Før (last) CPU: ? GPU: 75-85C Etter (idle) CPU: 35C, GPU: 38-41C Etter (last) CPU: 43C, GPU: 48-51C Har ikke stresstestet alt skikkelig enda fordi jeg driver enda å ser etter lekkasjer, men resultatet ser bra ut, var deilig å bli kvitt støvsugervifta fra 8800 GTX-kortet og se behagelige temperaturer på det! Årsaken til at CPU'en før hadde så høy temperatur ved idle, fant jeg ut når jeg skulle demontere luftkjøleren til den (stock intel): to av festene var løse. Må si den nye festeanordningen på 775-hovedkort er mer eller mindre elendig. Da jeg også fant ut hvor høy temp den hadde idle, sluttet jeg å bruke den helt (derfor ingen last-test på CPU'en før vannkjølinga var igang). Da var allerede settet i posten. Det jeg kjøpte var: D-tek Fuzion CPU cooler EK-FC8800 GTX - Acetal til skjermkort Switftech MCP655 pumpe Swiftech mikroreservoir 1/2"ID slanger BlackIce GT Stealth 360 radiator 3 stk. Noctua button NF-S12-1200 120mm vifter for radiatoren. Pumpa summer og går litt, ellers er alt stille. Makan til bra valg! Lenke til kommentar
Propanelgen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Hvor kjøpte du EK-blokka til skjermkortet? Har hørt mye bra om den, men ikke funnet den i norske webshops. Utrolig bra resultater med temperaturer btw Har du bilder? Evt kan du beskrive hvilket kabinett du har og hvordan du har festa radiator? Endret 21. september 2007 av Propanelgen Lenke til kommentar
Z Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Hvor kjøpte du EK-blokka til skjermkortet?Har hørt mye bra om den, men ikke funnet den i norske webshops. Utrolig bra resultater med temperaturer btw Har du bilder? Evt kan du beskrive hvilket kabinett du har og hvordan du har festa radiator? 9541622[/snapback] Blokka kjøpte jeg fra coolerkit.dk. Ble en del ekstra i toll, men av anmeldelser jeg har lest, er EK-blokka en av de aller beste. Nå kjenner jeg jo ikke til andre produsenters blokker, men jeg er svært fornøyd med temperaturene EK-blokka gir. Har ikke noen bilder nå, men jeg har et Lian Li støydempet midi-kabinett. Jeg måtte montere radiatoren eksternt, men ser på det heller som en fordel, med tanke på tømming av vann i systemet. Dessuten er viftene såpass stillegående at jeg hører viftene og pumpa i kabinettet bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå