Comma Chameleon Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 har trådstarter kjørt go-kart? 9557233[/snapback] Har kjørt noen ganger, ja (Men ikke så utrolig mye) Man trenger MASSE penger. 17år, da er du for gammel for F1. Alle som kjører F1 har henten noen millioner på bok eller har kjørt 5årsalderen(ofte begge deler)(Jeg har kjørt gokart sidden 2002) 9583603[/snapback] Det jeg også har ment, men må ikke være F1, selv om det hadde vært det ultimate. Er usikker på hvordan det er med Rally. Se på http://www.rmmotorsport.no/ 9595784[/snapback] Takker Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Skjønner problemet ditt angående hvor du er i landet. Jeg bor i Bergen, her har vi ikke en enestes skikkelig bane. Jeg har lekt med tanken på Road Racing, men gidder ikke flytte til Oslo for å leke med den hobbyen. Er alt for dårlig tilbud til oss motorsport interessert dessverre. 9557009[/snapback] Dere har jo en gokartbane i Bergen, som tilogmed blir brukt i nasjonale løp. Har ikke kjørt der selv, så veit ikke åssen den er. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Her ser du den banen. Går an å kjøre på den, men er langt fra ideel, alt for liten. Vil tro det ikke er så veldig gøy å kjøre sykkel utpå der, ingen steder å få noe fart. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Her ser du den banen. Går an å kjøre på den, men er langt fra ideel, alt for liten. Vil tro det ikke er så veldig gøy å kjøre sykkel utpå der, ingen steder å få noe fart. 9611562[/snapback] Synes den banen så ganske bra ut jeg, når du tenker på at det er en gokartbane, og ikke en bane som er beregnet for biler. Ser hvertfall ikke sånn ut. Endret 2. oktober 2007 av passion Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Har du Gokart bane i nærheten? vist ja, så skal du no fram med lommeboka di og mobil, gå innpå www.norsk-karting.com Leit deg fram til ein så ny ROTAX-MAX som mulig til ein pris du kan leve med. Jo meir reservedeler og sånt det er med, jo bedre er det. Men karten må sjå bra ut og, men ikkje minst vere godt velikeholdt. Rotax-max er ein klasse som går utrulig fort. Det er sjølvstartar så du slepper å skubbe igang eller noko tull(sett deg nedi å trykk på knappen så kjem den) men litt skruing og finjusteringer må du lære deg, ellers kjem du INGEN veg, lær deg alt fra fin tuning av forgasser, camber, og sånt, det er ikkje så mykje som skal til så får du MYKJE bedre rundetid og ein langt bedre Gokart å kjøre. På bana er det føste du skal gjere: Lær deg bana, kunne idial spor. Lære å kjenne karten(første og viktigaste) Når du har taket på det skal du finne eit bremsepunkt til kvar sving, fordi du skla komme BÅNN gass HEILT til svingen, full brems så du greiser svingen, og FULL gass igjen. ALDRI brems OG gass, ALDRI bremse og trill for SÅ å gasse igjen. Ikkje slepp gassen, tril også brems, KUN FULL gass eller FULL brems. Detta er ekstremt skummelt i begynnelsen for du kjem i utrulig hastighet inn mot svingen, og skal bremse og bånn gass igjen, SKUMMELT! Men blir ein vane og du får det til. Er du rask og ikkje bur så langt fra Bergen så kan du delta på NM dei til våren igjen Der går det hardt for seg. LYKKE TIL Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Morn. Den eneste måten å bli en racing sjofør er nok å trene, trene, trene og trene med bra utstyr. Du kan f. eks. begynne med gokart, og trene med det. Men ikke nødvendigvis dyrt, så lenge du finner en ramme du passer i så er det det aller viktigste og en stor nok motor for din størrelse. Å kjøre gokart er bra trening om Formel 1 er din drøm, om du blir god nok på gokart kan du jo bli verdensmester i ICC f. eks., men du burde ha kjørt endel klasser før du begynner med det. Å bli racingsjofør er ikke billig. Koster nok omtrent 55 000 for en ny kart om du betaler med egen lomme, det er noen som må gjøre dette om de ikke har mamma, pappa, sponsor eller besteforeldre. 80% av alle Formel 1 kjørere startet med go-kart. Det forklarer jo hvor viktig det er å starte så fort som mulig med Formel K (gokart). Du må regne med at det blir mange vrak. De fleste rallysjofører går bilcross veien, mens andre går "fartsveien", f. eks. den nye sporten Formula Basic eller Formel 3. Du må jo også bli oppdaget, noe som er litt vanskeligt, som krever stoor lommebok, talent, ferdigheter. Mange kjørere har ofte flere millioner i lån. Hadde sikkert mer info om ting jeg skulle si om dette, men er såpass blond at jeg plutselig glemte det. God dag videre Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hvis du satser alt og tar opp lån på et par millioner.. Og faktisk klarer deg... Så klarer du nok å betale tilbake det når du tjener 100 millioner euro i året..( Schumi 2001).. Skal selv satse på Racing-karriere.. Pappa kjørte jo Formel 3.. I utlandet og.. Og det viser seg jo på banen at jeg har hans gener i meg.. (og litt bensin i blodet..) EDIT: Hvis u veier mer en 85 kilo.. Er du screwed.. bør ikke være høyere en 180-185 ell.. Endret 13. oktober 2007 av AndreKK Lenke til kommentar
B25S Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Hvis du satser alt og tar opp lån på et par millioner.. Og faktisk klarer deg... Det er det å få lov til å låne også om du ikke har noen fast jobb. + At du er jo også "screwed" hvis det viser seg at du ikke har talent i det hele tatt! 100 mill rett i dass på en måte EDIT: 100 mill euro er litt å ta i. Fant nettopp ut etter mye googling hvem som tjente mest. I fjor var det Michael Schumacher med 61 mill euro i året... Husker ikke hvem det var i år. Lewis Hamilton tjener "bare" 500.000 euro i år + alt han kunne tenke seg av Hugo Boss, klokker og det Endret 13. oktober 2007 av asbjohor Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Man får ikke lån på 2 mill uten å ha minst 400000 i fast årsinntekt fra før. Bankene er ikke dumme. De skal jo ha tilbake penga også. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Man får ikke lån på 2 mill uten å ha minst 400000 i fast årsinntekt fra før. Bankene er ikke dumme. De skal jo ha tilbake penga også. Da må man satse på sponsorer Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Om ikke gokart er litt sent å begynne på som 17/18 åring så kanskje det er verdt å se på formula basic? Drev og tittet litt rundt på dette og ble interessert. Faren min hadde tenkt å kjøpe en slik at han og jeg kunne kjøre. Det ble dessverre ikke noe av. 9548216[/snapback] Hmm, det kunne vært noe ja. Hvis det er mulighet for å leie så kan jeg sikkert prøve å se om jeg faktisk er god til dette https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/hmm.gif btw, du er Scotty på whinerz også? https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.gif Har du blitt racingsjåfør? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Det er vel lite tvilsomt i og med at TS var 17 når han spurte, med mindre han driver med bilcross, Men hvorfor bumpe en 8 år!!!! gammel tråd for å spørre om det? hvorfor ikke sende han en PM istedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå