Comma Chameleon Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) HeiJeg er en snart 17 år gammel gutt. Og har en liten drøm om å bli racinsjåfør Hadde jeg fått tilbud hadde jeg nok kjørt hva som helst, selv om det er Formel-1 som er det jeg har mest lyst til.Jeg lurer da på hvordan man kommer seg inn og får kjøre. Jeg vet at man må være god, men hvor får man vist det?Og er det for sent å begynne nå?Jeg er litt usikker på hvor god jeg er, iom at jeg bor i Tromsø, og vi har ingen racingfasiliteter her. Men jeg tenker å flytte sørover neste år, og da er det jo mulighet.Dette er noe jeg brenner for, så vilje er det nok av. Jeg lurer på om det er mulighet, og hva er raskeste veien dit?-Lund Endret 31. juli 2017 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 heihei! Jeg tror veien til formel-1 er vell gokart. ville anbefalt deg å blidt god gokart kjører. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Husker et program som gikk for mange år siden, det fulgte en gjeng helt vanlige folk som ville bli Formel-førere. Det krever ekstremt mye fysisk trening, hjelper ikke du er flink å sladde med Granada'en faktisk. Mange av rånegutta falt av etterhvert som de skjønte at de måtte trene veldig mye for å bli i fysisk god nok form. Å kjøre formel-1 er beskrevet som det mest ekstreme innen bilsport. Du sitter bare centimetre over asfalten, og hver eneste lille dump og ujevnhet planter seg gjennom kroppen så du blir filleristet, konstant. Og sånne løp varer jo gjerne noen timer. De aksellererer og bremser ekstremt fort også, som er en stor påkjenning på nakke og rygg. Før en sving kan de bremse fra 300km/t til 90km/t på 1-2 sekunder. Pluss at du må ha ekstrem konsentrasjon for å repetere nøyaktig de samme tingene hver runde. Gjør du en minste feil flyr du av banen i 250km/t. Formel-1 førere er derfor som toppidrettsutøvere å regne. Endret 21. september 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Jeg har hørt om "Formel K" som vistnok skal være fra 13 år og oppover. Lurer på om det er det jeg må starte med Edit: Jeg er i normal form, men hvis det er mulighet for faktisk å bli det, så er det hardtrening som bare det Endret 21. september 2007 av -Lund- Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) skulle du hatt noe sjangs måtte du nok begynt med gokart som 4-5 åring. men er ikke helt umulig da Endret 21. september 2007 av Dennis87 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 skulle du hatt noe sjangs måtte du begynt med gokart som 4-5 åring 9540672[/snapback] Det jeg også har trodd. Så måtte bare spørre om det fortsatt er mulighet. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 skulle du hatt noe sjangs måtte du begynt med gokart som 4-5 åring 9540672[/snapback] Det jeg også har trodd. Så måtte bare spørre om det fortsatt er mulighet. 9540677[/snapback] Endret litt på posten min. Er jo såklart ikke helt umulig noen har jo mefødte talenter som gjør at man egener seg godt til å bli en dyktig racing sjafør. Men de fleste formel1 kjørerer har kjørt fra de kunne gå, men ikke alle. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det vet jo uansett ikke vi på forumet. Snakk med noen som virkelig har peiling. Folk på gokart-senter eller slikt vet sikkert hvem du kan kontakte for å få trening. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Det er jo mulighet for at jeg er god i det, og har håpat i at det er mulighet Og jeg har sendt mail til leder over en komite for Formel K. Håper han kan gi svar. Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg startet med gokart (Formel K) i fjor, når jeg da var 16 år gammel. Allerede første året var jeg på nivået til de som har kjørt siden de var 8-9 år. Og der ligger jeg også nå. Så jeg tror det meste handler om å ha nok vilje, trene så mye som mulig, både ved å kjøre, og styrke/kondisjonstrening. Man må jo såklart ha et visst naturtalent for å kunne bli formel 1 sjåfør, men jeg skal ikke legge skjul på at det er det som er mitt store mål. Hvis du virkelig har lyst til å bli det, så anbefaler jeg at du begynner med gokart, eller kanskje Formula Basic, som er mer likt formel 1. Søk på google, så finner du informasjon om det. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jeg startet med gokart (Formel K) i fjor, når jeg da var 16 år gammel. Allerede første året var jeg på nivået til de som har kjørt siden de var 8-9 år. Og der ligger jeg også nå. Så jeg tror det meste handler om å ha nok vilje, trene så mye som mulig, både ved å kjøre, og styrke/kondisjonstrening. Man må jo såklart ha et visst naturtalent for å kunne bli formel 1 sjåfør, men jeg skal ikke legge skjul på at det er det som er mitt store mål. Hvis du virkelig har lyst til å bli det, så anbefaler jeg at du begynner med gokart, eller kanskje Formula Basic, som er mer likt formel 1. Søk på google, så finner du informasjon om det. 9540982[/snapback] Takk for info Skal høre mer om dette, virker dyrt, men kan hende jeg får dette til å rulle Største hindringen er vel bosted. Noen som vet om det ligger noe litt nord i landet? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Om ikke gokart er litt sent å begynne på som 17/18 åring så kanskje det er verdt å se på formula basic? Drev og tittet litt rundt på dette og ble interessert. Faren min hadde tenkt å kjøpe en slik at han og jeg kunne kjøre. Det ble dessverre ikke noe av. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Om ikke gokart er litt sent å begynne på som 17/18 åring så kanskje det er verdt å se på formula basic?Drev og tittet litt rundt på dette og ble interessert. Faren min hadde tenkt å kjøpe en slik at han og jeg kunne kjøre. Det ble dessverre ikke noe av. 9548216[/snapback] Hmm, det kunne vært noe ja. Hvis det er mulighet for å leie så kan jeg sikkert prøve å se om jeg faktisk er god til dette btw, du er Scotty på whinerz også? Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Skjønner problemet ditt angående hvor du er i landet. Jeg bor i Bergen, her har vi ikke en enestes skikkelig bane. Jeg har lekt med tanken på Road Racing, men gidder ikke flytte til Oslo for å leke med den hobbyen. Er alt for dårlig tilbud til oss motorsport interessert dessverre. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 har trådstarter kjørt go-kart? Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Husker et program som gikk for mange år siden, det fulgte en gjeng helt vanlige folk som ville bli Formel-førere. Det krever ekstremt mye fysisk trening, hjelper ikke du er flink å sladde med Granada'en faktisk. Mange av rånegutta falt av etterhvert som de skjønte at de måtte trene veldig mye for å bli i fysisk god nok form. Å kjøre formel-1 er beskrevet som det mest ekstreme innen bilsport. Du sitter bare centimetre over asfalten, og hver eneste lille dump og ujevnhet planter seg gjennom kroppen så du blir filleristet, konstant. Og sånne løp varer jo gjerne noen timer. De aksellererer og bremser ekstremt fort også, som er en stor påkjenning på nakke og rygg. Før en sving kan de bremse fra 300km/t til 90km/t på 1-2 sekunder. Pluss at du må ha ekstrem konsentrasjon for å repetere nøyaktig de samme tingene hver runde. Gjør du en minste feil flyr du av banen i 250km/t. Formel-1 førere er derfor som toppidrettsutøvere å regne. 9540655[/snapback] Deilig! G-Krefter ruler Faren min er rå i SuperKart og har kjørt mye Formel 3 og.. Så jeg tror kanskje jeg har et visst naturtalent.. Er bare 14 år og så jeg har en del tid på å øve Endret 26. september 2007 av AndreKK Lenke til kommentar
cowai Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Man trenger MASSE penger. 17år, da er du for gammel for F1. Alle som kjører F1 har henten noen millioner på bok eller har kjørt 5årsalderen(ofte begge deler) (Jeg har kjørt gokart sidden 2002) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Husker et program som gikk for mange år siden, det fulgte en gjeng helt vanlige folk som ville bli Formel-førere. Det krever ekstremt mye fysisk trening, hjelper ikke du er flink å sladde med Granada'en faktisk. Mange av rånegutta falt av etterhvert som de skjønte at de måtte trene veldig mye for å bli i fysisk god nok form. Å kjøre formel-1 er beskrevet som det mest ekstreme innen bilsport. Du sitter bare centimetre over asfalten, og hver eneste lille dump og ujevnhet planter seg gjennom kroppen så du blir filleristet, konstant. Og sånne løp varer jo gjerne noen timer. De aksellererer og bremser ekstremt fort også, som er en stor påkjenning på nakke og rygg. Før en sving kan de bremse fra 300km/t til 90km/t på 1-2 sekunder. Pluss at du må ha ekstrem konsentrasjon for å repetere nøyaktig de samme tingene hver runde. Gjør du en minste feil flyr du av banen i 250km/t. Formel-1 førere er derfor som toppidrettsutøvere å regne. 9540655[/snapback] Deilig! G-Krefter ruler Faren min er rå i SuperKart og har kjørt mye Formel 3 og.. Så jeg tror kanskje jeg har et visst naturtalent.. Er bare 14 år og så jeg har en del tid på å øve 9583477[/snapback] Husker dette programmet jeg og, mener og huske at i de verste svingene kunne man få opptil 5G. Lenke til kommentar
AndreKK Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Nei.. Bare opp til 4,5.. Men hver gang du kommer ut fra en langstrekke og bremser ned til svingen utsettes du for 5G rett forover.. Flaks med setebeltene da.. Det er jo helst at du blir oppdaget av FIA da.. Og så får mang penger til å drive med det.. 100 millioner av boten til McLaren skal brukes til sponsing av "Fremtidige talenter".. Hamilton ble oppdaget på Go-Kart banen og før han startet med F1 hadde han sponsoravtale med FIA, og i den avtalen sto det at han sklulle ha et fremtidig sete i McLarens F1-bil Endret 26. september 2007 av AndreKK Lenke til kommentar
Dogshift Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Se på http://www.rmmotorsport.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå