Gå til innhold

Omtale av World in Conflict (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg kjøper spill, så ender jeg alltid opp med mange av de samme problemene. F.eks. forrige gang nektet spillet å kjøre i den ene DVD spilleren min (en gammel og trofast Pioneer SCSI DVD leser), men kjørte greit nok i DVD brenner min (en Plextor SATA sak).

Ting jeg bekymrer meg for:

o Kopibeskyttelse (støttes 64-bit Windows? Vista?)

o Widescreen (utnyttes widescreen?)

o Surround-lyd?

o Reklame (15 sekunder med film og snurrende logoer før jeg kan starte spillet? Glem det!)

o Teite installere (et par spill må man tukle med installeren for å få installert spillet i nyere Windows versjoner enn XP -- spillene fungerer helt fint, men installeren er på trynet)

etc...etc...

Ved mer enn én anledning har jeg kjøpt et spill, for deretter å laste ned en crack eller piratversjonen av samme spill. Eneste måten jævelskapen ville fungere. Mange distributører glemmer at enkelte av oss kan tenke oss å spille "gamle" spill også i fremtiden.

Så når jeg leser spillomtaler, så er dette ting jeg ønsker anmelderen kunne bruke litt tid på å teste. For meg spiller det mindre og mindre rolle at grafikken er "skjitbra". Jeg vil bare ha noe som funker!

Lenke til kommentar
"DX10 med dynamisk røyk, vann softpartikler m.m. Er du en av de med et DX10 kort, kan du nyte røyk som sprer seg når du flyr over med helikopter"

Dette skjer ikke hos meg..(JA, kjører i DX10)

9576052[/snapback]

har 8800 gts men kjører xp er det så stor forskjell at det er verdt å formater og intallere vista? Noen som kjører dx10 som vil poste noen bilder?

Lenke til kommentar
"DX10 med dynamisk røyk, vann softpartikler m.m. Er du en av de med et DX10 kort, kan du nyte røyk som sprer seg når du flyr over med helikopter"

9576052[/snapback]

har 8800 gts men kjører xp er det så stor forskjell at det er verdt å formater og intallere vista? Noen som kjører dx10 som vil poste noen bilder?

9576190[/snapback]

Hvis du har G8800 GTS ville jeg instalert Vista ja. Spillet ser merkbart bedre ut noen ganger, og du kommer alikvel til å få bruk for vista i fremtiden(kommer en del DX10 spill, du må jo utnytte kortet ditt!)

DX9

DX10

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

9576052[/snapback]

9576190[/snapback]

Hvis du har G8800 GTS ville jeg instalert Vista ja. Spillet ser merkbart bedre ut noen ganger, og du kommer alikvel til å få bruk for vista i fremtiden(kommer en del DX10 spill, du må jo utnytte kortet ditt!)

DX9

DX10

9576221[/snapback]

Var jo veldig liten forkjell da,, er pga jeg rett å slett syntes vista blir for "dullete" hvis jeg skal bruke det ordet.

Men når crysis nærmer seg, da blir det nok vista igjen ja.

Lenke til kommentar
Var jo veldig liten forkjell da,, er pga jeg rett å slett syntes vista blir for "dullete" hvis jeg skal bruke det ordet.

9576414[/snapback]

Bør ihvertfall ha det når Crysis nærmer seg ja. Er mest lys og skygger som er forskjell i wic, men synes det er en grei forskjell, DX10 ser uten tvil best ut.

Lenke til kommentar

9576414[/snapback]

Er da ikke så liten forskjell på bildet da... Skyene, og hele lyssettingen er mye bedre.

Bortsett fra lys og skyggeleggingen så er det altså fysikken som blir bedre, ikke grafikken. God fysikk (eller andre dynamiske "animasjoner") kan derfor ikke ses på et screenshot, men må oppleves. (eller ses på video)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...