Gå til innhold

Rikts TV eller CD parabol?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som emnet røper, jeg står mellom valget av Rikst TV og CD parabol. Jeg heller mot å velge RiksTV da jeg ønsker å ha TV 3, men ønsker å høre med "dere" om dere har synspunkter/innspill.

Jeg kommer til å se på tv med min nye 42" pana plasma. Er derfor hypp på hva som gir best HD-kvalitet.

9540484[/snapback]

Hos RiksTV får du ingen kanaler i HD-kvalitet men den store fordelen til RiksTV er at du får alle de vanlige Norske kanalene inkludert TV3,Viasat4 og SportN.

Canal Digital sender 6 kanaler i HD-kvalitet og de er gratis de første 12 månedene ved kjøp av HD dekoderen sammen med Entertainpakken i 12 måneder.

HD kanalene som gratis følger med i 12 måneder er Discovery HD,Voom HD,National Geographic HD ,Silver HD,CANAL+FILM HD og CANAL+SPORT HD.

Hjemmekino.no har en fin artikkel om bakkenett osv.

http://www.hjemmekino.no/guide/tvsystemer_dvbt.asp

Klipp fra den delen av artikkelen som omhandler HDTV i bakkenettet:

"På grunn av at de 3 multipleksene er helt fylt opp med standard SD kanaler kan man ikke forvente at det vil bli sendt HDTV før de to ekstra multipleksene blir bygd ut i 2009/2010. Eneste teoretiske mulighet for HDTV før den tid er at NRK velger å kutte ned til 2 kanaler når den ene sender HDTV eller å kjøre veldig lav bitrate på sine to andre kanaler."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...