Nervetattoo Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Rotteleven i ny pixar-film. Se videoen Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 ser jo gøy ut den da Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 ser jo gøy ut den da 9548028[/snapback] En av de bedre filmhistoriene de har kommet opp med på en stund syns nå jeg. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Denne gleder jeg meg skikkelig til. Ser ut til å skille seg ut fra de utallige andre animasjonsfilmene som har kommet de siste årene. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hvorfor er navnet på filmen skrevet feil? Ew, er det det norske navnet? Endret 23. september 2007 av fredrik Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hvorfor er navnet på filmen skrevet feil? Ew, er det det norske navnet? 9556945[/snapback] Det er nok den norske tittelen ja. De har laget et norskt navn så barn skal ha lettere for å uttale filmnavnet. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Sikkert derfor også, men fordi det blir "rotta" som henviser til en rotte. Men, det mister litt av poenget, for ratatouille henviser til en rett i Frankrike. jaja. Må si jeg gleder meg utrolig til denne, animasjonene ser helt på topp ut, ansiktsutrykk, mat og alt ser konge ut. Og i følge venner og imdb er det hysterisk. Kommer på BD i november =D Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Synes ikke den norske tittelen er så veldig mye lettere enn den engelske jeg, men ... Endret 24. september 2007 av fredrik Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Sikkert derfor også, men fordi det blir "rotta" som henviser til en rotte.Men, det mister litt av poenget, for ratatouille henviser til en rett i Frankrike. jaja. Den henvisningen er helt latent også i den norske tittelen. Egentlig en elegant filmoversetting for en gangs skyld. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Den henvisningen er helt latent også i den norske tittelen. Egentlig en elegant filmoversetting for en gangs skyld. 9568613[/snapback] Enig Ratatouille er jo akkurat det samme ordspillet på engelsk. Kanskje mange som ikke tenker over det. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Har aldri sagt noe annet heller Men, så vidt jeg vet har vi ikke en rett som heter ratatouille. (Måtte vært på fransk i så fall) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Dette er en bra film, man får utrolig lyst på noe å spise mens man ser den Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) ratatouille - det er en fransk grønnsaks rett ja. Fikk den i grusomme frossen poser et sted jeg jobbet en gang hehe (kuttet dem seff ut, det var prøver. skal det bli noe av må det lages fra bunnen) http://www.matogmer.no/Oppskriftene/Ratatouille.htm Filmen var veldig morsom (sikkert ekstra morsom pga jeg selv er utdanet og har jobbet som alacarte kokk i ca 6 år). Men jeg kan ikke huske å å sett traileren her når jeg så filmen Uansett en god animasjons film som absolutt er vært å se på kino Endret 29. september 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg