Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast ip adresse

Anbefalte innlegg

SOF: Vil det si at trådstarter kan kjøpe utstyr likt ditt, bytte start sitt utstyr ut og ha full kontroll? Eller selger start ulike pakkeløsninger som man låser seg til? I tilfelle kan det jo være greit for trådstarter å høre hvilket utstyr du har og ca hvor mye det koster.

9542572[/snapback]

Jeg har i dag Boost abonnementet hos Start. Da jeg konverterte fra "vanlig" Start abonnement og til Boost, fikk jeg en ny ruter som var ferdig satt opp. Jeg har fått brukertilgang på denne ruteren, men de har stengt stort sett alt av oppsett, endringer må foretas av Start. Jeg har imidlertid en DLINK trådløs ruter som jeg hadde tidligere, kan jeg sette opp denne "bak" ruteren fra Start? Hvordan vil i tilfelle dette fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å få dette riktig til, der DU styrer all trafikk, må du bruke Dlink som router. Da må modemet fra Start settes til bridge-mode. (Altså flyttes den offentlige IP adressen fra start-router idag til Dlink'ens WAN port) Da oppnår du likt oppsett som jeg har.

mvh Sof

Lenke til kommentar
for å få dette riktig til, der DU styrer all trafikk, må du bruke Dlink som router. Da må modemet fra Start settes til bridge-mode. (Altså flyttes den offentlige IP adressen fra start-router idag til Dlink'ens WAN port) Da oppnår du likt oppsett som jeg har.

mvh Sof

9562002[/snapback]

Problemet mitt er at Start på Boost abonnement ikke tillater innsyn/tilgang på ruteren som er sendt.....tror kanskje jeg hører om de kan sette en fast ip-adresse på mac-adresser og deretter forwarde portene til disse ip'ene.......

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

mvh Sof

Problemet mitt er at Start på Boost abonnement ikke tillater innsyn/tilgang på ruteren som er sendt.....tror kanskje jeg hører om de kan sette en fast ip-adresse på mac-adresser og deretter forwarde portene til disse ip'ene.......

Ja, det er riktig at Start (ISP) ikke har "åpne rutere"

Dette gjør at kunder må kontakte dem angående innstillinger i ruteren.

Siden du nevner at det er en Speedtouch du har...

Det er ike noe problem for dem å åpne utorrent (det vil si de portene du trenger) til MAC-adressen som maskinen din har.

Men jeg kan anbefale at du ber de åpne til en spesifikk IP-adresse slik at du kan byte maskin uten at du må ringe dem igjen...

Hvis du dkal ha to maskiner med uTorrent så må du konfigurere disse to klientene til å benytte ulike porter da det ikke er mulig å forwarde en port til mere en en Lokal IP-adresse.

Så da må Start lage en ny portåpning for uTorrent(2) til den andre maskin din.

Du ringer de og opplyser de om hvilke 2 porter du vil ha åpnet til hvilke 2 IP-adresser

Deretter setter du fast IP-adresse på disse makinene på ditt LAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...