Gå til innhold

Komplett.no


Chris28

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en stund siden en xp 2200+ hos komplett.no som var skadet i ene gjørne jeg var så dum att jeg ikke ringte til dem med en gang og sa i fra men testet den en stund cpu funket fint i noen uker men så startet jævelskapet cpu blei helt umulig den nektet og gå på 133 mhz fsb :evil: og ikke bare det men ingen ide spor fungerte på hk byttet om og satte cpu på ett annet hk fungerte heilt fint så da tenkte jeg mitt da er det hk som er ødelagt bestillte meg ett nytt men nei samma driten der satte i en gammel 800 soom vi hadde liggende her og det fungerte heilt fint ok tenkte jeg da sender jeg cpu i retur til komplett nå fikk jeg tilbake en mail som sier selfølgelig att amd ikke dekker skadet core på cpu noe som jeg egentlig regnett med fordi jeg ikke meldte det inn med en gang .

men jeg bestillte meg en xp 2400+ når jeg returnerte den andre og fikk den noen dager senere med ødelagt core.Jeg ringte da med en gang til komplett og lurte på om de ikke hadde noen form for skjekk på cpu før de sendte dem ut det hadde de påsto han som jeg snakket med men det kunne forekomme att det slapp igjennom noen som var skadet men i mailen som jeg fikk tilbake fra dem forstår jeg det sånn att det aldri skjer

Og jeg fikk også beskjed om og teste den xp 2400 om den virket

DETTE SYNES JEG ER HEILT UTROLIG JEG VURDERER OG KUTTE HANDLING MED KOMPLETT FOR DETTE SYNES JEG ER FOR DÅRLIG

(PS jeg vet att jeg ikke gjorde allt etter boka når jeg ikke ringte med en gang og sa fra men allt dette andre tar kaka)!!!! :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du prøver å skrive den samme posten en gang du ikke er så sinna, og bruker litt tid på å forklare nærmere, dele inn i riktige setninger og avsnitt... Ja, da skal jeg se om jeg orker å få ut en sammenheng.

 

Kanskje Komplett gjorde det dårlig i den saken, men det er ikke lett å forstå slik du har rablet ned meningene dine. Konstruktiv kritikk var det mangel på...

Lenke til kommentar
Hvis du prøver å skrive den samme posten en gang du ikke er så sinna, og bruker litt tid på å forklare nærmere, dele inn i riktige setninger og avsnitt... Ja, da skal jeg se om jeg orker å få ut en sammenheng.

 

Kanskje Komplett gjorde det dårlig i den saken, men det er ikke lett å forstå slik du har rablet ned meningene dine. Konstruktiv kritikk var det mangel på...

 

Helt enig!

 

Prøv å se saken fra Komplett sin side: En seriøs og saklig begrunnelse er et godt bevis på at du har rett og at CPUen var skadet. Hvis du skriver en useriøs og dårlig begrunnelse, tror kanskje Komplett at du kan ha skadet CPUen selv og vil lure dem.

 

Jeg har selv returnert et PSU til Komplett og hadde ingen problemer med det. Fikk et nytt og dyrere i retur!

 

Det er noen som alltid skal ødelegge for oss seriøse og ønsker å bytte inn varer som de selv har ødelagt, slik vil det alltid være. Derfor ønsker selvsagt butikkene være rimelig sikre. Dog så pleier alltid tvilen å komme kunden til gode i seriøse butikker, som f.eks. Komplett.

 

Hvis du hare problemer med rettskrivingen, så få hjelp av en kamerat til å se over teksten før du sender den til Komplett.

Lenke til kommentar

Ja du har sikkert rett jeg er en smule forbanna akkurat nå, jeg får ta det igjen når jeg har roet meg, jeg leste igjennom det selv etter att jeg hadde postet det og det var ikke mye sammen heng i det som stod der.Det jeg egentlig ville fram til hvar att jeg har kjøpt 2 cpuer hos komplett den ene en xp 2200+ og den andre an xp 2400+ begge har jeg fått med ødelagt core i fra komplett.

Den føste den hvar jeg så dum att jeg ikk ringte til dem og sa fra om (det er jo min egen feil),men det gjorde jeg med den andre og da spurte jeg om de ikke hadde noen slaks kontroll på de cpuene som de sendte ut det hadde dem sa dem men en og annen slapp igjennom ( jeg har vell vært ekstra uheldig jeg da men).

Det jeg oppfattet i den mailen som jeg fikk ang den første cpuen det er att de ikke sender fra seg cpuer med ødelagt core men jeg har jo fått 2 stykker og i tilleg får jeg beskjed om og teste den siste før jeg sener den ned igjen.

Dette synes jeg er veldig dårlig

Lenke til kommentar

Ja, det er dårlig at du har fått to ødelagte CPUer.

 

Forklar situaasjonen godt i returbrevet du sender dem og spør pent om en form for kompensajon for dine ekstraordinære portoutgifter (e.g. en raskere CPU eller lign.). Skriv at du har hatt ekstra mye problemer pga dette, og at du håper de vil være llitt snille med deg denne gangen og sende deg en XP2600+ istedet som plaster på såret...

 

Du bør også beklage dem skriftelig hvis du har vært litt høyrøstet i telefonen. Å være litt ydmyk er ikke så dumt en gang i blant.

Lenke til kommentar

Komplett er rett og slett kongen av haugen når det gjelder å levere CPU`r. Jeg har selv fått 3 stk, flere som jeg kjenner har opplevd det samme. Jeg bestiller nå ifra MPX og hver gang så får jeg en socket a CPU som VIRKER.

 

Mitt tips: IKKE bestill CPU`r ifra komplott.no :woot:

Lenke til kommentar

For å svare på det siste først:

 

De som jobber på lageret/retur hos komplett.no har veldig liten oversikt over hvor mye man kjøper. Deres jobb er å ta for seg utsending av nye ordre / ordne med returer. Derfor kan du ikke forvente at de skal vite at du har kjøpt mye hos dem / er en fast kunde. Det er heller ikke sikkert at de oppfatter deg som en stor kunde selv om du kjøper det meste hos dem.

 

Jeg ville allikevel ha nevnt det i forbifarten at "du har brukt komplett.no i lengre tid, og at du har vært fornøyd frem til nå." Det skader aldri å være fast kunde en plass.

 

Så for å ta den andre saken:

 

Jeg har ikke tall på hvor mange socket A CPUer jeg har kjøpt de siste årene, og har aldri fått en som er defekt fra leverandør. Det være seg komplett.no eller andre. Det at enkelte da presterer å få tre? Jeg må si at jeg begynner å lure! Det kan jo skje at ting skjer i pakking / transport, men som kunde så har også vi et ansvar om å sørge for at leverandør får beskjed hvis det er mangler og / eller skade på varen vi har kjøpt.

 

Så mitt råd til den som evt. mottar en CPU der kjernen ser ut til å kunne være skadet; ring leverandør først og avtal om du kan prøve CPUen. Noter ned navn på den du snakker med slik at du kan bruke dette som referanse hvis nødvendig. Hvis du ikke får lov til å prøve CPU, men må returnere den for å få ny, så er kjøpsloven klar. Er du privatkunde skal du ha dekket dine utgifter til porto, da dette er en mangel ved varen.

 

Lykke til!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Har ikke telling på hvor mange CPU'er jeg har kjøpt hos komplett (med butikken deres som var her nede en stund) trolig rundt 20.

 

Har selv aldri fått noe som har vært herpa. Eneste jeg har fått som var "DOA" var et hovedkort der ikke feste-hullene for kjøleribba (for P4) var trykket ut i printboarded.

 

Morsomme der var at det ikke var returgrunnlag pga "mangel", jeg måtte returnere siden delen ikke var "kompatibel" med min kjølerløsning (boxed vifte som fulgte med * doh *).

Lenke til kommentar

har kjøpt 12 cpu'er av type socket a ifra komplett, alle 12 fungerer utmerket (noen selv i extremt overklokket tilstand)

 

4 x TBird: 1x800, 1x900, 1x1200 og 1x1333

4 x Palm: 2xMP1800+ og 2xXP2100+

2 x Tb-A: 1xXP1800+ og 1x2200+

2 x Tb-B: 2xXP2700+

 

Dette er ting som er bestilt/satt sammen til venner, har noe selv og (800, 900, 1200 og xp1800 er mine da..)

 

Aldri hatt problemer med komplett.no jeg. Synd de er litt dyre på noe bare, men siden de har ett bredt varespekter så går det opp i opp...

 

Lykke til videre i saken.

Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg fra Jevel. Jeg ville sett hva han skrev, og skrevet en mail til komplett. Husk at de trenger faste kunder, så å presisere at du alltid har vært, er og vil være fast kunde hos de, er ikke dumt.

 

 

Jeg ser her på forumet at det finnes hovedsaklig to grupper komplett-kunder. De som aldri har fått en eneste feil eller mangel, og de som bare får feil og mangelvarer.

 

Jeg er under den første gruppen. Er meget fornøyd med komplett, og har aldri fått noe feil derfra...

Lenke til kommentar
har fått et skjermkort som var defekt fra dem, sendte det inn og fikk et nytt tilbake - ikke noe mer surr enn det.

Det er bra og høre at noen får det til. Det beviser at det ennå er håp, pluss at det beviser at komplett ikke er så umulige som noen vil ha det til.

 

Litt høflighet, ydmykhet og smisking er det eneste som skal til.. :-)

Lenke til kommentar

Enig med storparten av innleggene her. Er kjempefornøyd med komplett.no. Trodde en gang det var feil på et skjermkort, og etter flere tlf.samtaler med dem, og div testing/prøving viste det seg at HK mitt ikke taklet kortet(tror det var strømforsyning), men ikke noe problem å returnere varen :D

Lenke til kommentar

Komplett er helt geniale!

Tar du deg bare tid til å forklare hvem/hva/hvordan ting oppstod, det er viktig, at du har en vennlig tone hjelper.

Har handlet hos dem i flere år og jeg har ikke vært missfornøyd 1 gang! Trivelige og hjelpsomme. De har ikke blitt så store uten grunn.

Lenke til kommentar

Joda det er mange som er fornøyd med komplett det er jeg ikke i tvil om og det har jeg også vært det til dette skjedde og jeg blei skuffa under teppet ,der de sier att jeg har montert vifta feil på.det er greit att de setter tvil til min forklaring, men jeg mener att de ikke alltid er feil fri dem heller :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...