Gå til innhold

Ap's Gilani, Er det greit å ordlegge seg sånn?

Anbefalte innlegg

Hei.

Leser nyhetene denne morgenen og kommer over dette her.

Av politikere idag så synes jeg man skal forvente mer av dem når dem fremstår i media, dette her synes jeg høres ut som en tenåring når han bruker de ordene han bruker.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg vil vite om det er greit for en politiker idag å stå fram sånn.

Etter å ha lest svarene etter intervjuet på db.no så virker det som at det er helt greit å stå fram sånn.

Jeg ble helt satt ut jeg når jeg hørte hva han sa og kunne ikke skjønne at han her var politiker, greit at dem skal være folkelige og det men her syns jeg det gikk over grensen.

Jeg vet at det er en tråd om samme saken men jeg vil heller rette diskusjonen til hvordan en politiker skal fremstå og oppføre seg i media, dette er tross alt folkevalgte som skal være med å styre samfunnet vårt.

Haandtverkern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Veldig uprofft, men akk så menneskelig da. Nei, jeg synes ikke det er greit at han gikk over streken, men så var han kjappt ute å beklaget uttalelsene.

:)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal man ikke ordlegge seg slik, ikke det at det er noen unnskyldning men intervjuet var vel egentlig over da Gilani kom med disse glosene?

9540907[/snapback]

Var vel ikke over vil jeg si, Hørte et intervju med ho som hadde intervjuet han og hun mente at intervjuet ikke var over, han visste fortsatt at han ble tatt opp

Så det er vel heller en dårlig unskyldning.

Jeg også hadde blitt forbannet hvis noen hadde beskyldt meg for valgfusk kl 6 om morgenen men det går an å opptre litt mer ordentlig enn akkurat dette. Da er det bedre å si ring heller om 5 minutter.

Det har jo noe med folkskikk og gjøre dette her, her på forumet er det jo ikke lov med personangrep som er bra.

De som ikke har fått det med seg kan lese her:

- Det er provoserende, og det gjør meg fly forbannet! Det er bare påstander, og jeg skal ikke ha det her hengende på navnet mitt...når sånne apekatter som Menkerud kommer og prøver å slå politisk mynt - kan han bare ryke og dra. For det her finner jeg meg ikke i. Han er faen til rasshøl, han idioten.

Gilani fortsetter:

- Men sånne duster og idioter som Menkerud, kan bare dra til helvete, altså...

Lenke til kommentar

Enig i at det er uprofft og at en politiker burde være forberedt på slikt. Samtidig er det herlig befriende å høre en poltiker som sier akkurat det han føler, i stedet for å snakke rundt ting i diplomatiske vendiger som politikere gjør så alt for ofte.

Det var noe ekte over aggresjonen hans, som gjør at han kanskje blir mer troverdig enn om han hadde svart litt mere diplomatisk og reflektert. Da kunne han fremstått som mer beregnende. Nå ble han tatt på senga, og jeg er ikke i tvil om hva han mener for å si det slik :)

Men jeg vet ikke om dette er en talemåte vi trenger mer av fra politikere...

Lenke til kommentar

Som politiker bør man selvsagt være over gjennomsnittlig forsiktig med dette, men Menkerud kom da også med en sleip en på slutten: "Ville ikke kommentere saken," men likevel "ville ikke synke ned på det nivået." Om han nå ikke skal kommentere eller delta i saken, kan han holde seg for god til å gni det inn også.

Lenke til kommentar
Enig i at det er uprofft og at en politiker burde være forberedt på slikt. Samtidig er det herlig befriende å høre en poltiker som sier akkurat det han føler, i stedet for å snakke rundt ting i diplomatiske vendiger som politikere gjør så alt for ofte.

Det var noe ekte over aggresjonen hans, som gjør at han kanskje blir mer troverdig enn om han hadde svart litt mere diplomatisk og reflektert. Da kunne han fremstått som mer beregnende. Nå ble han tatt på senga, og jeg er ikke i tvil om hva han mener for å si det slik  :)

Men jeg vet ikke om dette er en talemåte vi trenger mer av fra politikere...

9541187[/snapback]

Jeg syntes aldeles ikke at dem skal ordlegge seg sånn når det gjelder politiske saker, da personer som han er med å styrer i dette landet og blir da en person som man skal stole på og vite hvor man har.

For meg så slår det andre veien, han virker mindre troverdig for meg når han kommer med sånne utbrudd.

Som nevnt før så er det noe som heter folkeskikk og det virker som at han trenger en kraftig innføring i akkurat det.

Lenke til kommentar
Som politiker bør man selvsagt være over gjennomsnittlig forsiktig med dette, men Menkerud kom da også med en sleip en på slutten: "Ville ikke kommentere saken," men likevel "ville ikke synke ned på det nivået." Om han nå ikke skal kommentere eller delta i saken, kan han holde seg for god til å gni det inn også.

9541412[/snapback]

Her er jeg til dels enig med deg, han kunne ha latt være å svare akkurat det ja, men han poengterte samtidig at dette var ganske drøyt.

Har vært endel i media om dette idag og flere som har kommentert det på bedre måter.

Lenke til kommentar
Såvidt meg bekjent kalte Gilani sin motstander for apekatt. Det som slår meg da er at om den bemerkningen hadde kommet andre veien, hadde det blitt stemplet som rasisme...

9545675[/snapback]

Mest sannsynlig, siden ordet apekatt brukt mot svarte har en helt annen betydning enn brukt mot hvite. Jeg skjønner ikke hva dere syter etter.

Lenke til kommentar
Såvidt meg bekjent kalte Gilani sin motstander for apekatt. Det som slår meg da er at om den bemerkningen hadde kommet andre veien, hadde det blitt stemplet som rasisme...

9545675[/snapback]

Mest sannsynlig, siden ordet apekatt brukt mot svarte har en helt annen betydning enn brukt mot hvite. Jeg skjønner ikke hva dere syter etter.

9546752[/snapback]

Er pakistanere også svarte nå da?

Kaller du noen en apekatt så spiller det vel ingen rolle om man er svart eller hvit eller grønn. Eneste forskjellen er at når en afrikaner blir kalt apekatt av en hvit mann så er det rasisme men blir en hvit mann kalt noe så er det bare "drittslenging"

Lenke til kommentar
Jeg vet at det er en tråd om samme saken men jeg vil heller rette diskusjonen til hvordan en politiker skal fremstå og oppføre seg i media, dette er tross alt folkevalgte som skal være med å styre samfunnet vårt.

9540041[/snapback]

Ja, det er tross alt folkevalgte som skal styre sammfunnet.

Vi stemmer frem de vil vil skal styre for oss. Er det en som er en drittsekk og vi ikke liker, så stemmer vi da seff ikke på vedkommende.

Liker man ikke Gilani, så stemmer man ikke på han. Værre er det ikke.

Han er jo også tross alt bare et menneske som alle oss andre. Og hvem blir vel ikke litt fort morragretten når en blir vekt drit tidlig om morgenen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...