Dan-Levi Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Som emnetittelen forklarer, tenk deg at du hadde 30.000kr du kunne bestille deg ny pc med, hva ville være ditt oppsett og hvorfor akkurat det? Regler: 1. Det skal alt leveres fra en nettbutikk. 2. Du skal fortelle om bruksområdet PC-en skal brukes til. 3. Det skal linkes til hver enkelt komponent og gjerne hvorfor du velger den komponenten fremfor en annen. 4. Det skal være en komplett pc, hva du legger til av tilleggsutsyr er ditt eget valg bare prisen blir under 30.000kr. Dette er for og se hva slags komponenter folk ville valgt i forhold til andre, kanskje noen fanger opp litt tips og forbedrer kunnskapene sine angående hardware. Også er det litt moro syns da jeg Denne tråden skal kun inneholde det som er nevnt ovenfor og eventuelt en tråd ved siden av til diskusjon av komponenter kan lages ved siden av hvis denne blir tatt noe særlig i bruk. (noe jeg håper) Da er det bare og fyre i vei folkens Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Her er min tribute til tråden Asus P5K Deluxe/WIFI-AP 1624,- Cooler Master Stacker 830 1896,- Corsair HX620W 951,- Corsair TWIN2X DDR2 4096MB (2x2048MB) 2116,- Creative Inspire T7900 7.1 872,- Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer 630,- Intel Core 2 Quad Q6700 3939,- Logitech diNovo Edge 1216,- Logitech MX Revolution Mouse 584,- Nec AD-7170S 218,- Samsung Syncmaster 226BW 2769,- Seagate Barracuda 7200.10 500 GB SATA 841,- EVGA GeForce 8800Ultra 768MB KO SC 6114,- Samlet pris 24.611,- kr Dette er det jeg vil kalle en såkalt gaming pc med potensiale for fremtiden med tanke på klokkevennlige komponenter Har selv bestillt meg denne fordi jeg liker og leke ved tanken på at en dag så er det bare (forhåpentligvis) bare og kjøpe seg ett godt vannavkjøling kit og tweake det opp litt. Nye spill vil også ta i bruk Quad core og en ordentlig prosessor til og bryne seg på er bra og ha Skjermkortet er det jo mange som sier er for dyrt men det er jo også ett kjempebra kort som vil holde lenge. Måtte jo også ta med ett 7.1 surround set, Bra lyd er ett "must have" for gameren Ett godt lydkort må man også ha for og få best mulig lydkvalitet når man først legger penger i høyttalerne. Skjermen er jeg egentlig mest imponert over, har selv testet den og den er pen og se på, 2ms respons tid, noe som gjør at det omtrent er teknisk sett umulig og se "shadows" etterheng. Til ett såpass heftig system ville jeg kjøpt en god Psu (strømforsyning) til og smekker på med ett av de modulære Corsair Psu'ene som yter 620Watt. Håper det er flere som kommer til og poste sin "drømme pc". Alt leveres fra Amentio til en sum på 24.611,- kr Endret 21. september 2007 av Danbannan Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 hvorfor ikkevekge en større skjerm? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 hvorfor ikkevekge en større skjerm? 9540061[/snapback] Eller 2 skjermer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå