amundsf Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei! Har en minipc i stua, som bl.a. avspiller musikk og filmer fra. Denne fjernstyres fra min bærbar PC. Har til nå brukt windows sitt medfølgende program. Som jeg egentlig syns er overraskende enkelt og med ok funksjoner til å være et windowsprogram... Det er bare en ting som ødelegger hele greia: Når benytter programmet går bildet på skjermen til PC-en som blir fjernstyrt til "påloggingsbilde". I mitt tilfelle er dette TVen. Det er kun PC-en som fjernstyrer som ser bildet til den fjernstyrte PC-en... Og det fungerer _noe_ dårlig når skal se film på TVen... Så frem til nå har jeg måttet logge på med vanlig tastur når skal se film. Kjedelig å måtte ha det store tastaturet fremme bare for denne lille saken... Jeg trenger følgende: * Et fjernstyringsprogram. Rimelig enkel funksjonalitet holder. Noe ala windows sitt program... * Men det må være slik at når fjernstyrer PC-en forblir bildet fremme... * Om man ikke trenger installere noe program på PC-en som skal bli fjernstyrt er dette et +. Men overhodet IKKE noe krav! * Bør være gratis eller SVÆRT billig. - Amund Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Bortsett fra windows sin remote desktop finner du nok ikke noe som ikke krever ekstra installasjon. VNC tror jeg gjør det du ber om. edit: link:http://www.realvnc.com/ Endret 21. september 2007 av Ekko Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 LogMeIn.com gjør det du ber om. Det eneste minuset er at programmet må legges inn og automatisk starter med windows. Innlogging/fjernstyring skjer via kontosidene dine på siden. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har også god erfaring med logmein, anbefales Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Logmein er overaskene bra og enkel. Har brukt det i minst 2 år nå og jeg er storfornøyd me det. Men andre alternativer som jeg har vært fornøyd med er: realvnc ultravnc radmin teamViewer Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hvilke av disse nevnte programmene lar deg se skjermen når du vil uten at personen som sitter forran ser at han blir overvåket? Mine foreldre er bekymret over at han skvetter til hver gang de åpner døra/går ned trappen. Det er nok om dette går på et lan. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Med de nevne i min forje post skall det være muligt uten om i logmein Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg brukte først logmein, men byttet over til ultravnc. Synes ultravnc er raskere og greiere å bruke. Ihvertfall over det trådløse nettet jeg har hjemme hos meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå