amundsf Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hei! Satte forrige jul opp en enkel server hjemme hos mine foreldre. Ved hjelp av FolderShare synkroniseres også mine PC-er på hybelen mot denne og tar da enkelt og greit backup av serveren til en helt vanlig WD ekstern disk. Eller mer eksakt: To, bytter på mellom de to... Backup tas automatisk hver natt. Inntil nå har jeg brukt windows medfølgende backupprogram. Og det fungerer egentlig helt utmerket for meg. Med unntak av en ting: Jeg må sette den opp til å konstant overskrive. Dette er jo av flere årsaker ikke helt optimalt. Derfor søker jeg følgende: * Et enkelt backupprogram. Det må selvsagt være mulig å velge hvilke mapper som det skal tas backup av (i mitt tilfelle en partisjon) og velge at backupen skal tas daglig og fastsette klokkeslett for når dette skal skje... Funksjonene i Windows sitt medfølgende er godt nok, med unntak av følgende sak: * Programmet må støtte funksjonen "overskriv når ikke ledig plass". Slik at det blir en slags sirkulasjon på hvor dataene lagres på disken... Medfører jo både at har flere backuper og at disken vel holder noe lengre? * Bør helst være gratis eller veldig billig. Dette skal bare brukes privat så backup er ikke viktig nok til at er villig til å bruke mye penger på dette... - Amund Lenke til kommentar
ssf Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Cobian eller noe? Ikke prøvd det selv, men leste en artikkel om det for en liten stund siden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå