Gå til innhold

Hva slags tidstemplig er dette?

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Har dette feltet i en forumdatabase:

start_date(int(10)): 1190334624

I forumet er dette kl. 02:30 den 21.09.2007

Hvordan i huleste blir den det?

Dette er fra invision power board.

Usikker på hvor jeg skulle poste dette siden jeg ikke vet hva slags format dette "start_date"-feltet er. Trenger ikke ha noe med databaser å gjøre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dette feltet i en forumdatabase:

start_date(int(10)): 1190334624

I forumet er dette kl. 02:30 den 21.09.2007

Hvordan i huleste blir den det?

Dette er fra invision power board.

Usikker på hvor jeg skulle poste dette siden jeg ikke vet hva slags format dette "start_date"-feltet er. Trenger ikke ha noe med databaser å gjøre...

9539939[/snapback]

Det er vel antall sekunder fra 00:00:00 01.01.1970 :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Oki.. ved å bruke denne får jeg det ut som en leselig tid: $datetime = date('M j Y, H:i', $stamp);, men den viser klokka 00:30 og ikke 02:30. Leste at denne UNIX-greia var GMT, men dette er jo to timer feil. Forumet jeg har hentet verdien fra er satt til GMT+1.. hva skyldes det?

Løsning vil vel bare være å plusse på 3600x2..? Eller kan jeg gjøre noe inni date() også?

Men fortsatt.. hvorfor to timer feil?

Lenke til kommentar
Oki.. ved å bruke denne får jeg det ut som en leselig tid: $datetime = date('M j Y, H:i', $stamp);, men den viser klokka 00:30 og ikke 02:30. Leste at denne UNIX-greia var GMT, men dette er jo to timer feil. Forumet jeg har hentet verdien fra er satt til GMT+1.. hva skyldes det?

Løsning vil vel bare være å plusse på 3600x2..? Eller kan jeg gjøre noe inni date() også?

9541822[/snapback]

Det har vel med at pc-en du kjører dette på har en 2 timmers annerledes tidssoneinstlling, fordi her hos meg;

Sep 21 2007, 02:30

..og klokka mi er Fri Sep 21 18:33:01 nå

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

9541822[/snapback]

Det har vel med at pc-en du kjører dette på har en 2 timmers annerledes tidssoneinstlling, fordi her hos meg;

Sep 21 2007, 02:30

..og klokka mi er Fri Sep 21 18:33:01 nå

9544144[/snapback]

Hmm.. du har tested dette går jeg ut ifra?

Er det da en mulighet for å tvinge den i en tidssone?

(Ser ikke noen grunn til at det skulle være no rart med min klokke. Min klokke går likt som dette forumet)

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...