Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen trekker ikke som den skal

dsmx89

Anbefalte innlegg

Bilen har sluttet å dra som den skal det er snakk om en renault 19, samtidig som den lager en rar lyd når jeg gir gass høres det sånn ut "psssss" vet ikke hvor den lyden kommer fra. Bilen blir også veldig fort varm, varme måleren er ganske høy etter kort tid.

Jeg gir liksom gass så vil den ikke kjøre så fort som den egentlig skulle har gjort den spiser liksom bensinen den for samtidig den "psss" lyden men den lyden er borte så snart jeg gir minimalt gass eller ikke noe gass. Kan noen hjelpe meg

mvh dsmx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ista når jeg var på vei hjem fra jobb, stoppet motoren helt det hørtes rart ut den sa bare psssssss så gikk turtallet helt ned rista noe jævlig så døden helt, prøvde å starte den igjenn men den rista å rista var litt skummelt men starta ikke, men etter en halv time startet den igjenn så døde den ut så startet den igjenn å gikk litt.

kan det være pga gåen bensin pumpe? eller pga eksos lekasje??

Endret av dsmx89
Lenke til kommentar

Det første som slo meg var tett katalysator. Åpne pansret og start motoren, gjerne med full gass. Er katen tett skal motoren gå litt for så å stanse. Når den stanser skal du klart og tydelig høre at den peser etter at motoren har stoppa. (eksos som slår tilbake og kommer ut luftinntaket, høres ekstra godt om du åpner luftfilterboksen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...