Zlatzman Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei, Har i løpet av dagen utviklet seg et utslett på armer, mage, og innsiden av lårene. Det minner litt om sånn huden blir etter å ha brent seg på brennesle, altså små til middels små "humper" på huden. Det er rødt, både på humpene og i områdene rundt dem. Utslettet klør middels mye, det vil si at det er litt problemer med å få sove, men jeg klarer å sitte ved PC-en uten å klø meg i hjel. Et par ting som sikkert er irrelevante, men slenger dem med for sikkerhetsskyld: - Svettet mye i natt, så jeg byttet sengetøy - Byttet dusjsåpe i morges, har brukt typen jeg byttet til tidligere uten problemer Til slutt har jeg prøvd å få tatt noen bilder, men jeg har kun web-cam tilgjengelig, og det har utrolig dårlig kvalitet dessverre. Legger likevel ved et bilde. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Skjønner at det er vanskelig å si noe sikkert ut fra så lite informasjon, men om noen har noen ideer vil jeg sette pris på det. Jeg kan i såfall søke litt rundt og se om det ligner på bilder. Endret 20. september 2007 av Zlatzman Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Samboeren min har noe lignende, men det kommer gjerne i forbindelse med sår ol. Små prikker som klør, og klør hun på dem kan de begynne å veske. I noen tilfeller har en liten skramme ved kneet gjort store deler av foten rød. Hun er allergisk mot klorhexedrin (mener jeg det heter) som finnes i en del produkt som brukes til å rense sår, men hun kan og få det ved irritasjoner i huden av typen leggvoksing. Men utfra beskrivelsen din og måten det har spredd seg på vil jeg ikke tro det er dette, men det høres virkelig ut som en allergi. Sengetøyet tviler jeg litt på med mindre noen har skiftet vaskemiddel. Dusjsepen er en mulighet. Det du kan gjøre er å kjøåe en ny sepe og vaske deg med den, men reservere en legg og vaske den med såpen du muligens får utslett av. Du kan og gå til fastlegen din og ta en allergitest. Det er en blodprøve, går ganske raskt å ta prøven, kan ta noen uker før svarene kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå