Ozelot Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Som tittel sier, hva betyr promiskuøs/sammenblandet? Og trenger det å bety noe positivt\negativt? Endret 20. september 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
.V. Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j "promiskuitet promisku|ite't -en (fra fr, av lat. promiscuus 'blandet, uten orden') kjønnslig samliv med stadig skiftende partnere, tøylesløst kjønnsliv" Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. september 2007 Rapporter Del Skrevet 20. september 2007 En "promiscuous girl" som nelly furtado synger om er ei som har seg meg alt og alle. En madrass, på godt norsk. Sånn er det vel med menn også. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Sånn er det vel med menn også. 9539865[/snapback] Og jenter. Skulle gjerne sagt "og trashy kvinner", men folk hadde vil blitt sur. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Ganske OT, men nettverkskortet mitt er ganske billig : Fra systemloggen : device eth0 entered promiscuous mode Det er altså et ord som ikke bare brukes om mennesker. Har dog bare sett denne bruken på engelsk. Endret 21. september 2007 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
andm Skrevet 21. september 2007 Rapporter Del Skrevet 21. september 2007 Ganske OT, men nettverkskortet mitt er ganske billig : Fra systemloggen : device eth0 entered promiscuous mode Det er altså et ord som ikke bare brukes om mennesker. Har dog bare sett denne bruken på engelsk. 9544579[/snapback] Jo da, ordet har flere betydninger: promiskuøs, løsaktigpromiscuous sexual relations – tilfeldige seksuelle forbindelser (hverdagslig) kritikkløs, tilfeldig, vilkårlig, planløspromiscuous destruction by bombing som ikke gjør forskjell, som ikke skjelner blandet, broket, sammensatt, uensarteta promiscuous audience rotet, uordentligin a promiscuous heap – i en eneste stor røre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå