miXer Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Heisann. Jeg har en Acer TravelMate 3280 med et "ATI Mobility™ Radeon® X1600" tror jeg. Vet det er en kommando for å finne ut hva skjermkortet heter, men husker den ikke. Anyone? Jeg kjører Ubuntu 7.04 Feisty Fawn. Når jeg prøver å starte desktop-effects, får jeg disse feilmeldingene: rune@rune-laptop:~$ desktop-effects nvidia hardware not available gtk-window-decorator: Could not acquire decoration manager selection on screen 0 display ":0.0" /usr/bin/compiz.real: GLX_EXT_texture_from_pixmap is missing /usr/bin/compiz.real: Failed to manage screen: 0 /usr/bin/compiz.real: No manageable screens found on display :0.0 Advarsel fra vindushåndterer: Ugyldig WM_TRANSIENT_FOR vindu 0x1400003 oppgitt for 0x1400caf (). Noen som vet hva dette kommer av, og kan hjelpe meg til å få compiz til å fungere? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 $ lspci Men jeg har ikke særlig greie på Compiz, dessverre. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 De offisielle ATI driverne har foreløpig ikke støtte for skrivebordseffektene som compiz tilbyr. Men støtte for dette skal være på plass i oktober oppdateringen av ATI driverne. Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg fikk det til å funke på min laptop med ATI kort, men jeg måtte installere de propritære driverne først. Dette kan gjøres i restricted-drivers-manager Lenke til kommentar
miXer Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 $ lspci Men jeg har ikke særlig greie på Compiz, dessverre. 9539805[/snapback] Takk takk. Da viser deg seg at jeg har et: ATI Technologies Inc Radeon Mobility X1400 Jeg fikk det til å funke på min laptop med ATI kort, men jeg måtte installere de propritære driverne først. Dette kan gjøres i restricted-drivers-manager Jeg har enablet alle driverne i restricted-drivers-manager, men fortsatt no go, så da får jeg bare vente på oppdateringen av driverne da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå