llefstad Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei, jeg var ut med hovedkort og cpu i dag, for å rengjøre kjøleblokka og sette inn ny 12cm-vifte bak i PC-en. Da jeg omsider hadde satt alt sammen igjen, får jeg bare svart skjerm ved oppstart. PC-en er gammel, men skal gå i arv til min mindre kravstore far. Her er maskinvaren: MSI K8N Neo FISR (Phoenix/Award bios) A64 3200+ cpu 2x512mb DDR 3200 rambrikker (TwinMos) ATI 9800 Pro skjermkort Etter litt roting fant jeg en gammel høyttaler som jeg koblet på. Da får jeg ganske lange pip med mellomrom i mellom hvert. De ser ikke ut til å stoppe. Har sett litt rundt(her) og det skal visst bety at det er noe galt med minnet(korriger meg hvis det er feil). Dette synes jeg er rart, da det var det eneste jeg ikke var borti. Er det noe jeg har kunnet gjort som har ødelagt brikkene? Hva kan jeg evt gjøre for å fikse problemet? Endret 21. september 2007 av llefstad Lenke til kommentar
nets Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvis det kansje er noe feil med minnnet så må du prøve en og en minebrikke og se om signalet endrer seg / evt. i beste fall at du får et bilde. Har du noen annen pc du kunne lånt en RAM brikke av bare for testing? Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 kan du uheldigvis ha nappet ut noen av de mange ledningene inn på HK? Ellers i ekstreme tilfeller kan du jo ha gitt litt statisk elektrisitet til systemet.. Lenke til kommentar
llefstad Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Fikk fikset problemet, tror det var noe smuss på pinnene til prosessoren, eller så var det noen av koblingene til brytere/leds som skapte strømfeil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå