Robocoop Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Da ble det Oscar for Beste film på Coengutta. Høyst fortjent mener nå jeg - hva sier dere? Overraskende at "The Academy" gir pris til noen med etternavnet Coen......................... he,he Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Har ikke sett filmen ennå, men gleder meg til en unge til den kommer på kino til helga. Flott at Coens høster priser, de har vokst til å bli blant mine favorittregissører, eller filmskapere om du vil (siden bare én av dem som regel er kreditert som regissør), den siste tiden. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 http://www.dagbladet.no/kultur/2008/02/26/528097.html ha,ha.... Jeg sa det så ille ut. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det er noe veldig foruroligende med en fyr som ser slik ut. Run, Forrest, Run! Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Må si jeg ikke likte slutten jeg heller, åpen slutt passer bra når man skriver en novelle, ikke til en fortellende film spør du meg. I tillegg kan det nevnes at jeg hadde hardt for å forstå motivasjonen til leiemorderen, etterlyser en utvidelse av scenen der han kanskje dreper kona til Llewelyn. Sjeriffen følte jeg ikke gjorde noe for historien, skjønner ikke hvorfor han er en så stor del av historien. Synes det på ingen måte var en dårlig film, det var mange scener der jeg satt på tærne pga. spenning. Var også underholdende å se hvordan Llewelyn taklet hele situasjonen. 7/10 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Uten å ha sett filmens hardeste konkurrent, There Will Be Blood, så kan jeg si at det er full fortjent. I mine øyne er NCFM fjorårets beste film ved siden av Zodiac og Into The Wild. Se her, ja, der har du svaret. No Country for Old Men var en god film, men den var ikke like magisk som There Will Be Blood, gitt. Sistnevnte burde selvsagt ha vunnet Oscar for beste film og regi, men sånn er livet. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Sjeriffen følte jeg ikke gjorde noe for historien, skjønner ikke hvorfor han er en så stor del av historien. Følte sherrifen blir et slags symbol på maktesløsheten samfunnet har mot denne nye narkotikatrusselen. Han snakket jo i starten om hvordan sherrifene før ikke trengte våpen i det området, mens nå sto han jo ovenfor en psykopat han vanskelig kunne stoppe. Absolutt en litt annerledes måte å skildre lovens håndhever på ja. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Kødder dere!? Er "Country for Old Men" basert på "The Road"!? Den fikk jo jeg til jul! *lese* Endret 27. februar 2008 av kenny- Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Enig med enkelte her, slutten var håpløs. Snakk om antiklimaks. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Må si jeg ikke likte slutten jeg heller, åpen slutt passer bra når man skriver en novelle, ikke til en fortellende film spør du meg. I tillegg kan det nevnes at jeg hadde hardt for å forstå motivasjonen til leiemorderen, etterlyser en utvidelse av scenen der han kanskje dreper kona til Llewelyn. Sjeriffen følte jeg ikke gjorde noe for historien, skjønner ikke hvorfor han er en så stor del av historien. Kanskje det kommer bedre frem om man leser boken filmen er basert på. Karakteren er viktig for historien. Det er flott at filmen har en uforutsigbar og åpen slutt. Skulle den fulgt "standardprosedyren" så ville filmen nærmet seg det mer ordinære. For meg ble filmen bedre av slutten. Mange lot seg fascinere av leiemorderen. Han var bad-ass ja, men hele den filosofiske vinkelen er jo ikke akkurat noe nytt. Så den samme formen for resonnement i Grosse Point Blank, selv om leiemorderen der (John Cusack) mer kom med den i "forbifarten" fremfor å blåse det såpass opp som i No Country for old men. Også enig med Cun i at There Will be Blood var en enda bedre filmopplevelse, selv om de ikke akkurat var lik stilmessig. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Kanskje det kommer bedre frem om man leser boken filmen er basert på. Karakteren er viktig for historien. Det kan jo hende, men slik som filmen var virket han ikke viktig. Kanskje de skulle følgt boken mer, eller gjort filmen mer uavhengig. Synes forresten trailere til fimen var ganske misvisende, det samme med beskrivelsen på imdb: "Violence and mayhem ensue after a hunter stumbles upon some dead bodies, a stash of heroin and more than $2 million in cash near the Rio Grande." Ord som lonely, struggle og desperate er ord som står sterkere hos meg etter å ha sett filmen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er det ikke akkurat "violence" og "mayhem" som oppstår etter at Lwewelyn finner heroing og penga da? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Kødder dere!? Er "Country for Old Men" basert på "The Road"!? Den fikk jo jeg til jul! *lese* Nei. The Road er ei annen bok av Cormac McCarthy, som har skevet boka No Country for Old Men er basert på. Boka filmen er basert på, heter -- hold deg fast -- No Country for Old Men. Ellers, om filmen: stilig at det for en gangs skyld var en bad guy som ikke var pakket inn i hundre kilo psykoanalyse. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Nei. The Road er ei annen bok av Cormac McCarthy, som har skevet boka No Country for Old Men er basert på. Boka filmen er basert på, heter -- hold deg fast -- No Country for Old Men. naaaaww.... Jaja.. synd, men jeg skal lese det for det Lenke til kommentar
Heffie Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Må si jeg likte denne! Satt som bergtatt gjennom praktisk talt hele filmen, og er enig i det andre her har skrevet, om måten Coen-brødrene skaper den riktig stemningen, uten overdreven bruk av musikk/skrik og skrål. Når det kommer til boken filmen er basert på blir jeg nok til å lese denne og kanskje andre av samme mann med det første. Cormac McCarthys The Road har solgt masse, også her i Norge, så noe må det være med denne forfatteren. Tommel opp! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg foretrekker filmer med en slutt/cliffhanger.. det var alt Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Bra film. Inget mesterverk, men absolutt en bra film. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Såg filmen om igjen igår og nå fattet jeg mye mye mye bedre slutten denne gangen. Nei denne filmen er genial, og svært tragisk og mørk. Jeg satt der og følte meg temmelig deppa. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg så filmen i går. Syns den var bra, var virkelig revet med, men hvor ble det av slutten på filmen? Jeg klarte ikke å se handlinga ordentlig, var jo bare en kar som gikk rundt å drepte alle, filmen var en kamp om penger, er ikke det litt klassisk for å få så god kritikk? Må være noe jeg ikke fikk med meg Lenke til kommentar
Ninjajedi Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Syntes filmen var veldig bra, selv om slutten hadde en bismak av antiklimaks. Når filmen får meg til å hate Anton (Javier) gjennom hele filmen, for å så la det ende slikt. Aaargh *irritert* Må nevnes at skuespillerprestasjonene var fantastisk. 8/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå