Gå til innhold

Coenbrødrenes siste epos: No Country for Old Men

Montag

Anbefalte innlegg

Totalt uenig med han som mente slutten var svak, No Country For Old Men er en film som gjorde at jeg satt klistret foran skjermen fra start til slutt. Faktisk er dette den første gangen Coen-brødrene har levert noe jeg synes har vært glimrende ved første gjennomgang.

Det første jeg forelsket meg i var den utrolige spesielle og rolige atmosfæren som omsvermer den ellers så blodige historien. Her er det ikke noe pompøs musikk eller unødvendig skriking og hyling som forstyrrer seeren. Historien er kanskje ikke utrolig original, men det gjør lite når spenningen alltid er tilstede. De talentfulle Coen-brødrene har nemlig gjort en god jobb med å få frem historiens ubehagelige, mørke og skremmende sider.

Skuespillernes prestasjoner er glimrende over hele linja, men Josh Brolin og oscarnominerte Javier Bardem må trekkes frem. Sistnevnte er gjennomført creepy i alt han gjør og er elektrisk i alle scenene han er med i. Spesielt var det en viss bensinsstasjonscene som satte inntrykk hos meg.

Jeg har endelig tilgitt Akademiet for å ikke nominere Zodiac til årets film. No Country For Old Men har definitivt fortjent plassen og jeg tror den har veldig gode muligheter til å ta med seg statuetten hjem. Uansett sterke anbefalinger fra min side, og det kommer fra en som ikke tidligere har vært noen die-hard Coen-fan.

9/10

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen er helt fantastisk, de eneste som ikke liker den er vel de som ikke skjønner slutten og ikke fatter at det går an å lage film der good guy ikke vinner...

Det er jo ingen som vinner her.....Og han bad-guyen er bare komisk.

( og hvem bruker så lang tid på å oppdage en radiosender...................)

Dårligste av Cohen brødrene noensinne! Laget de denne filmen for å irritere?

Som sagt: Virker som om de måtte "wrap it up" og få filmen ut på markedet.

Lenke til kommentar

Gud "Robocoop" du må være ung. Det er så typisk reaksjon.

"og hvem bruker så lang tid på å oppdage en radiosender" - " bad-guyen er bare komisk"

Ikke glem at han var jo en "hillbilly" fyr langt ut på landet, og ikke særlig utdannet. Tipper og at han går ikke på kino og ser på CSI daglig.

Folk glemmer at det er jo lett å tenke ut ting når vi ser på en film, men fakta er at når du havner i en situasjon så går tankene så løpsk at du stopper ikke opp og tenker ut tingene.

Han onde var jo genial. Vi har ikke sett en så psykologisk forstyrret mann siden Nattsvermeren.

Også nevener du "sveisen" hans? Herregud, er det sånn du ser på film? "Nei like ikke håret hans...for en dritt film"

Og du snakker om å være ulogisk... :whistle:

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gud "Robocoop" du må være ung. Det er så typisk reaksjon.

"og hvem bruker så lang tid på å oppdage en radiosender" - " bad-guyen er bare komisk"

Ikke glem at han var jo en "hillbilly" fyr langt ut på landet, og ikke særlig utdannet. Tipper og at han går ikke på kino og ser på CSI daglig.

Folk glemmer at det er jo lett å tenke ut ting når vi ser på en film, men fakta er at når du havner i en situasjon så går tankene så løpsk at du stopper ikke opp og tenker ut tingene.

Han onde var jo genial. Vi har ikke sett en så psykologisk forstyrret mann siden

Nattsvermeren.

Også nevener du "sveisen" hans? Herregud, er det sånn du ser på film? "Nei like ikke håret hans...for en dritt film"

Og du snakker om å være ulogisk... :whistle:

Ikke prøv å bortforklare at filmen er dårlig.

Å sammenligne det greiene her med Nattsvermeren er skivebom. Denne filmen vil være glemt før sommeren.

Sveisen hans er kjip og tydeligvis laget for å se mest mulig forstyrret ut = KOMISK, karakteren erendimensjonal og forutsigbar og vi har sett det her før.

Leser du hva jeg skriver? Sett før.

Beklager å måtte skuffe deg, men du har nok ikke oppdaget et mesterverk før alle andre denne gangen heller.

Hvorfor er du så fanboy av alt som akkurat har kommet ut?

Alt er ikke bra bare fordi avisene skriver det...................

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Å sammenligne det greiene her med Nattsvermeren er skivebom. Denne filmen vil være glemt før sommeren.

Og hvorfor er du så kjepphøy og sikker på det? No Country For Old Men er vel favoritt til å stikke av med statuetten, noe som er veldig forståelig for oss som ikke bedømmer filmer utifra hårsveisen til skurken.

Lenke til kommentar
Ikke prøv å bortforklare at filmen er dårlig.

Neppe. Men dette handler jo tross alt av personlig smak. Jeg synes den var fantastisk bra, og du gjorde ikke. Men

ser på på rating på imdb.com så synes fleste parten også at filmen er fabelaktig bra.

Bare se på statistiken av stemmene : http://www.imdb.com/title/tt0477348/ratings

Sveisen hans er kjip og tydeligvis laget for å se mest mulig forstyrret ut = KOMISK, karakteren erendimensjonal og forutsigbar og vi har sett det her før.

Leser du hva jeg skriver? Sett før.

Igjen smaks sak. Men det spørs hvordan du ser på det. Mannen er forstyrret. Han har dårlige sosial egenskaper, og noe tydligvis har hendt han i barndommen. Noe som forklarer hvorfor han beholder et barnslig sveis. Den er på samme stil som 90% av oss andre gutter har hatt i 8års alderen.

Beklager å måtte skuffe deg, men du har nok ikke oppdaget et mesterverk før alle andre denne gangen heller.

Hvorfor er du så fanboy av alt som akkurat har kommet ut?

Alt er ikke bra bare fordi avisene skriver det...................

Ok, her forstår jeg deg ikke. "oppdaget et mesterk før alle andre"? Hvor i alle dager har jeg påstått dette? Eller i det hele tatt gjort det?

Fanboy av alt som kommet ut? Herregud? Du er sikkelig ute å kjøre nå. Hva begrunner du det på?

Jeg såg filmen uten å ha hørt eller lest om den i det heletatt. Jeg viste ikke en dritt om hva den handlet om eller noe. Det var bare tilfeldig at jeg valgte den.

Jeg har ikke peiling på hva avisene har sakt om den.

Jeg tror dette dreier seg om at du ikke fattet slutten og er frustrert over den. Og at du er en sånn person som MÅ gå mot strømmen bare for å forsøke å være kul.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg så denne filmen på tirsdag på Rockefeller. Ble positivt overrasket. Eneste ulempen var at et gelender foran meg hindret meg i å kunne lese teksten. Det gikk helt fint gjennom hele filmen, unntatt på slutten. Jeg fikk ikke med meg hva Tommy Lee Jones avsluttet med å si, kan noen forklare?

Lenke til kommentar

"The film closes on Bell at home, reflecting on his life choices. Bell relates to his wife (Tess Harper) two dreams he had, both involving his deceased father, also a lawman. Bell reveals briefly that in the first dream, he lost "some money" that his father had given him. Bell states that in the second dream, he and his father were riding horses through a snowy mountain pass. Bell states that his father, who was carrying fire in a horn, quietly passed by Bell with his head down. Bell then relates that his father was "going on ahead, and fixin' to make a fire" in the surrounding dark and cold, and that when Bell got there, his father would be waiting. Bell closes the dream narrative, and the film, with the final words: "And then I woke up."

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er ikke så veldig interessert i Oscar, men det er jo hyggelig at Coen fikk med seg flere priser for denne filmen. No Country... var den filmen jeg likte best fra 2007. Håper de fortsetter i samme spor og ikke lager flere uniteressante komedier (som de to foregående filmene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...