ke747 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hei! Jeg er på jakt etter en trådløs router til å ha hjemme. Jeg skal ha tilkoblet 2, kanskje 3 pc`er trådløst. Ser at det er en del som har Linksys WRT54GL, er dette en stabil og greit router? Fint om dere kan komme med noen synspunkter, evt. andre anbefalinger. Ønsker ikke å bruke mer en ca. 500 kr. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Helt grei den. Har den selv med DD-WRT firmware. www.dd-wrt.com/ Har ikke hatt noen særlige problemer. Bare menneskelige. Lenke til kommentar
ke747 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Helt grei den. Har den selv med DD-WRT firmware.www.dd-wrt.com/ Har ikke hatt noen særlige problemer. Bare menneskelige. 9539581[/snapback] Det høres jo positivt ut! Hva er forskjellen på dd-wrt firmware og den som er standard? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Helt grei den. Har den selv med DD-WRT firmware.www.dd-wrt.com/ Har ikke hatt noen særlige problemer. Bare menneskelige. 9539581[/snapback] Det høres jo positivt ut! Hva er forskjellen på dd-wrt firmware og den som er standard? 9539608[/snapback] Jeg aner egentlig ikke... De sier at DD-WRT firmwaren skal være mer "stabil" på feks andre Linksys rutere... Du har flere funksjoner i DD-WRT firmwaren, men ikke noe særlig mer. Lenke til kommentar
ke747 Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Helt grei den. Har den selv med DD-WRT firmware.www.dd-wrt.com/ Har ikke hatt noen særlige problemer. Bare menneskelige. 9539581[/snapback] Det høres jo positivt ut! Hva er forskjellen på dd-wrt firmware og den som er standard? 9539608[/snapback] Jeg aner egentlig ikke... De sier at DD-WRT firmwaren skal være mer "stabil" på feks andre Linksys rutere... Du har flere funksjoner i DD-WRT firmwaren, men ikke noe særlig mer. 9539782[/snapback] Så til "vanlig" bruk vil denne routeren være et godt valg for meg? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Helt grei den. Har den selv med DD-WRT firmware.www.dd-wrt.com/ Har ikke hatt noen særlige problemer. Bare menneskelige. 9539581[/snapback] Det høres jo positivt ut! Hva er forskjellen på dd-wrt firmware og den som er standard? 9539608[/snapback] Jeg aner egentlig ikke... De sier at DD-WRT firmwaren skal være mer "stabil" på feks andre Linksys rutere... Du har flere funksjoner i DD-WRT firmwaren, men ikke noe særlig mer. 9539782[/snapback] Så til "vanlig" bruk vil denne routeren være et godt valg for meg? 9539860[/snapback] Både vanlig og proff bruk! :!: Du har mange funskjoner. Det er så mye rart du kan gjøre med ruteren. Du kan tilogmed lage en Hotspot. Slik at folk må registrere seg eller få passord for og bruke nettet (da ikke kryptiert) bare passord for netttilgang. Og da kan du sikkert gjøre det slik at "brukeren" bare får brukernavn og passord som virker i 24 timer... Mye rart. Men jeg fikk ikke till dette med hotspot. Gidda ikke og tøve med det. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har sjølv WRT54GL med original firmware, og denne har fungert som ei klokke så lenge eg har brukt han. Lenke til kommentar
ke747 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Takk til dere alle! Regner med jeg bestiller en WRT54GL fra amentio.no. Forresten, hva er ulikhetene på GL, GS, G etc? No big deal da jeg egentlig har bestemt meg, men er bare litt nysgjerrig Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har også WRT54GL. Brukte den ca 3 uker med standard firmware, men ble drittlei av at routeren knelte med en gang jeg koblet opp bittorrent klienten. Installerte DD-WRT og den har vært som ett fjell siden den gang, selv med meget høy Torrent og emule aktivitet. Lenke til kommentar
ke747 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Har også WRT54GL. Brukte den ca 3 uker med standard firmware, men ble drittlei av at routeren knelte med en gang jeg koblet opp bittorrent klienten. Installerte DD-WRT og den har vært som ett fjell siden den gang, selv med meget høy Torrent og emule aktivitet. 9542038[/snapback] Må kanskje sette meg litt inn i DD-WRT, er ganske newbie på det området Anyways, godt å høre at den fungerer med annen firmware også!! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har en WRT54G (en eldre versjon, tilsvarende dagens WRT54GL), og jeg må si at jeg aldri har hatt bedre nettverksutstyr!! Denne routeren er (uansett firmware) dønn fin å sette opp, enkelt interface og stabil. Ikke minst, med uoriginal firmware åpner den for mye eksperimentering og moro. Den er praktisk talt en liten miniPC med antenner Jeg bruker forresten dd-wrt. Med en litt høyere sendestyrke så jeg har greit signal i hele leiligheten. Det kan også nevnes at Linksys eies av Cisco Lenke til kommentar
ke747 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jeg har en WRT54G (en eldre versjon, tilsvarende dagens WRT54GL), og jeg må si at jeg aldri har hatt bedre nettverksutstyr!!Denne routeren er (uansett firmware) dønn fin å sette opp, enkelt interface og stabil. Ikke minst, med uoriginal firmware åpner den for mye eksperimentering og moro. Den er praktisk talt en liten miniPC med antenner Jeg bruker forresten dd-wrt. Med en litt høyere sendestyrke så jeg har greit signal i hele leiligheten. Det kan også nevnes at Linksys eies av Cisco 9542069[/snapback] Takk for info!! Mulig jeg må få en privattime hos deg for å lære meg litt mer om dd-wrt! Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Den er veldig simpel MiniPC er kanskje litt å ta i, men den er enkel samtidig som den har mange funksjoner. Ellers.. Det blir mer avansert om du ønsker at WRT54GL'en skal kjøre program/script via sambamount (At den kobler seg opp mot en annen PC med windows fildeling) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Forresten, hva er ulikhetene på GL, GS, G etc?9542027[/snapback] G er vel utgangspunktet til alle sammen. GL er en G på linux-platform. mens GS er en G eller GL med afterburner-teknologi Det kan også nevnes at Linksys eies av Cisco 9542069[/snapback] Ja, nå ja. Men ikke på den tida din blei lagd Sitter selv med en WRT54G v.2 med dd-wrt firmware. Oppstilt signalet fra 28 til 120mW. Har nå et rekkevidde på 200 meter på sitt beste. I tillegg har jeg satt opp masse avanserte greier fra dd-wrt som jeg knapt forstår meg på selv^^ deilig å styre den via ssh også. f.eks når jeg sitter på jobb og trenger å åpne noen porter for å få tilgang til hjemmenettverket så kan jeg gjøre det derfra. Da får jeg også telnettet modemet og åpna der også. Så den er rett og slett genial til mitt bruk ihvertfall Endret 21. september 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Masse info om WRT54x Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det kan også nevnes at Linksys eies av Cisco 9542069[/snapback] Ja, nå ja. Men ikke på den tida din blei lagd Sitter selv med en WRT54G v.2 med dd-wrt firmware.... 9542140[/snapback] Åjoda! Jeg sitter med en WRT54G v2.2 og til venstre for POWER-leden i front er tekst+logo "Cisco Systems" Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Åjoda! Jeg sitter med en WRT54G v2.2 og til venstre for POWER-leden i front er tekst+logo "Cisco Systems" 9542238[/snapback] bæh;P greit da^^ Lenke til kommentar
ke747 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Er veldig takknemlig for deres kunnskaper!! Høres ut som det er en allsidig router som man kan definere etter eget ønske Må nok kjøre standard firmware i første omgang, vil ikke legge inn noe annet før jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kødder til noe.. Men muligheten til å bedre rekkevidden kan være en stor fordel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå