ThorB Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Tenkte jeg skulle bestille meg noen magneter, for å ha det litt artig. Jeg lurer på om noen av dere vet noe om dette: 1. finnes det noen norske nettbutikker som har billige magneter (ikke Elfa, clas) 2. er det noen restriksjoner på import? vurderer å bestille fra denne sjappa som er i USA trur jeg: http://www.kjmagnetics.com/proddetail.asp?prod=D33 for å svare på mitt eget spørsmål. I følge toll.no sitt personal, er det ingen restriksjoner på magneter Edit: http://myworld.ebay.com/emovendo leverte veldig raskt varer. Endret 1. oktober 2007 av thor918 Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Vel, takk for linken i alle fall! Skal bestille meg noen magneter selv Tenkt å bruke dem til noe spesielt? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 nja litt inspirert av http://www.overunity.com/index.php/ der folk lager magnet motorer.. litt anderledes enn vanlige motorer. i stedenfor å bruke strøm til å rotere 360grader. effektiviser de den til å bare bruke pulser av strøm, og la magnetene gjør største parten av arbeidet. det vil si at man bruker mindre strøm. og en del folk der eksperimenterer på å kutte batteriene helt. bare bruke kondensator, og få til en evigvarende bevegelse.. noe ingen har fått til. da det også er sett på som umulig. men om jeg skal mekke motor. det vet jeg ikke. første tanken er bare at magneter kan være gøy Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Dette ble litt off topic... men jeg har lest en masse om akkurat det selv. Finnes en masse videoer på Youtube om forsøk på "selvgående" magnetmotorer. Har en design selv jeg har tenkt å sette ut i live etterhvert. Er det noe dokumentert grunn til at det blir ansett som umulig? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Dette ble litt off topic... men jeg har lest en masse om akkurat det selv. Finnes en masse videoer på Youtube om forsøk på "selvgående" magnetmotorer. Har en design selv jeg har tenkt å sette ut i live etterhvert. Er det noe dokumentert grunn til at det blir ansett som umulig? 9611890[/snapback] Er vel noe med at noe av energien forsvinner hele tiden i friksjon. Også har vi Einstein og blablabla. Så lenge du ikke tilfører energi vil den siden du bruker energi ikke være selvgående. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 (endret) Dette ble litt off topic... men jeg har lest en masse om akkurat det selv. Finnes en masse videoer på Youtube om forsøk på "selvgående" magnetmotorer. Har en design selv jeg har tenkt å sette ut i live etterhvert. Er det noe dokumentert grunn til at det blir ansett som umulig? 9611890[/snapback] trur, det er litt gammel tenking på det med at man ikke kan få mere ut enn man kjører inn i en krets. men for meg er det litt annen tankemåte. det er jo jordas magnetfelt og jordas gravitasjonsfelt som gjør mesteparten av arbeidet sammen med strømmen vi tilfører. det vil jo si at hvis man tar med energien man får fra jordas magnetfelt/gravitasjonsfelt i regnestykket på "inn" kretsen. så blir det litt mere sannsynlig at det vi får ut er større enn det "VI" tilfører kretsen. men hovedproblemet er jo at man vet rett og slett for lite om gravitasjonfelt og magnetfelt. å ja det men selvgående, er litt av den samme gamle tenkinga som over. og i tillegg til det, så er det ingen som har en modell som fungerer. det ligger en del på youtube som er fake, med skjulte batterier. det var en no nettopp som var lovende, men ingen har greid å reprodusere resultatet. her har du en norsk fyr som driver å mekker: http://www.home.no/ufoufoufoufo/ veldig interessant! Endret 1. oktober 2007 av thor918 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå