unskin Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Når jeg hører på musikk, så er det nesten som om jeg hører vind i bakgrunnen (på enkelte sanger er denne ganske så prominent, og ødelegger rett og slett introen/outroen), vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive det; vind, blafring i telt på en måte... fryktelig irriterende! Kjøpte ny PC forrige uke, hovedkortet heter Gigabyte GA-MA69G-S3H med integrert lydkort, Realtek HD Audio. Sitter med headset og Win XP. Noen som har vært borti liknende, og i så fall; hvordan fjerner jeg den lyden (om mulig)? Endret 22. september 2007 av unskin Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg kan tenke meg at det er selve MP3-filene som er blitt kodet vha en eldre/dårlig enkoder slik at det ikke lyder særlig bra å høre på. Eneste løsninga er å enkode mp3-filene på nytt med en annen enkoder, f.ex Lame Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Med på nytt så mener du selvfølgelig på nytt fra den originale kilden og ikke mp3-filene Hvis problemet med lyden også er der når du spiller av andre lydkilder så kan problemet være lydkortet. Det hender at integrerte kort har noe støy. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 hovedkortet heter Gigabyte GA-MA69G-S3H med integrert lydkort, Realtek HD Audio. problemet er nok det interne lydkortet. det du besrkiver er ikke et uvanlig problem med disse. kjøt deg et PCI/PCIe-basert lydkort og problemene går over. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det er vel ikke en mikrofon som fanger opp lyden i rommet? Gjelder problemet kun når du hører på musikk (mp3er), eller har du problemet når det ikke spilles av noen lyder, eller i spill eller film? Lenke til kommentar
unskin Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Dette problemet gjelder når jeg har lyd, det være seg i film, mp3 eller spill. Jeg har nå prøvd å installere mitt gamle lydkort, men dette viser seg å være vanskelig, siden Windows rett og slett ikke finner lydkortet. Jeg har prøvd å bytte PCI-slot (har disablet det integrerte i BIOS), men til ingen nytte. Lydkortet er et Creative Soundblaster Live!-kort. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Du trenger Windows XP-driverne for Soundblaster Live! som du finner her. Lenke til kommentar
unskin Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Du trenger Windows XP-driverne for Soundblaster Live! som du finner her. 9594269[/snapback] Jepp, men jeg får bare "Setup could not detect any Sound Blaster Audio card on your system. Pleasre ensure that your Sound Blaster hardware is properly installed before running this Setup program. Setup will now exit." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå