Gå til innhold

C++ how to program er den å ambefale?(bok)

Anbefalte innlegg

Hei

Leste i et tidligere innleg at C++ how to program var å ambefale. Har funnet boka til 679 på akademika.no riktig nokk var dette fifth edition. Link

Har også lest at Accelerated C++ var og å ambefale, met tingen er att man kan betale med faktura på akademika.no(har ikke kreditt kort) :no: og det gjør det lettere.

Men uansett hvilken bok bør jeg kjøpe, C++ how to program eller Accelerated C++, tar gledelig i mot andre forslag!

Takk på forhond!

Endret av jossi166
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig at Accelerated C++ er bedre, men tror den er ment til å benyttes sammen med evt. forelesninger.

Jeg leste først en bok som heter "C++ A Beginner's Guide" av Herbert Schildt. Etter at jeg hadde lært meg alt som var i den boka kjøpte jeg "Accelerated C++". Det var ikke noe problem for meg å forstå hva koden i den boka, men jeg synes kanskje den ser vanskelig ut for en totalt nybegynner (men det er ikke lett å si hvordan en som nybegynner ville sett på den).

"Accelerated C++" begynner på en måte rett på, med eksempler og viser kode med forklaringer etter hvert som eksempelprogram kjøres. Man lærer blant annet å bruke STL (et stort bibliotek med funksjoner og mer avanserte klasser som feks dynamiske lister) som er et kjempeverktøy i C++.

De fleste andre bøker har jeg fått inntrykk av (etter å lese reviews på Amazon etc) at starter med definisjoner av variabler, datatyper, funksjoner, pekere, klasser etc.

Endret av ReddBuLL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...