jossi166 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei Leste i et tidligere innleg at C++ how to program var å ambefale. Har funnet boka til 679 på akademika.no riktig nokk var dette fifth edition. Link Har også lest at Accelerated C++ var og å ambefale, met tingen er att man kan betale med faktura på akademika.no(har ikke kreditt kort) og det gjør det lettere. Men uansett hvilken bok bør jeg kjøpe, C++ how to program eller Accelerated C++, tar gledelig i mot andre forslag! Takk på forhond! Endret 21. september 2007 av jossi166 Lenke til kommentar
jossi166 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Anyone... Kanskje jeg uttalte meg litt uklart. Er "C++ how to program" en god bok, eller er Accelerated C++ så mye bedre at jeg bør kjøpe den. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det vil jeg påstå at avhenger av din kjennskap til programmering. Nå har ikke jeg kjennskap til noen av bøkene, så det er vanskelig for meg å anbefale. Men ut fra tittlene så ser det ut som at "C++ How to program" er mer grundig enn det "Accelerated C++". Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Bare et tips. Du får 6. edition av 'C++ How to program' fra Amazon.co.uk for 620 kroner inkludert porto. Ørjan... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Vi bruker Deitel - C How to Program på skolen, og dersom C++ holder samme standard (noe den helst sikkert gjør) så er det en utrolig god bok, både pedagogisk og faglig. Det er ihvertfall min mening. Lenke til kommentar
jossi166 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Nå har jer bestilt C++ how to program. Håper den kommer i løp av denne uken. Lenke til kommentar
bjornidar Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Nå har jer bestilt C++ how to program. Håper den kommer i løp av denne uken. 9571624[/snapback] Ei bok vi bruker på skolen er "Object Oriented Programming in C++" Den er "ganske" bra.. Lenke til kommentar
darkspacemonster Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Det er mulig at Accelerated C++ er bedre, men tror den er ment til å benyttes sammen med evt. forelesninger. Jeg leste først en bok som heter "C++ A Beginner's Guide" av Herbert Schildt. Etter at jeg hadde lært meg alt som var i den boka kjøpte jeg "Accelerated C++". Det var ikke noe problem for meg å forstå hva koden i den boka, men jeg synes kanskje den ser vanskelig ut for en totalt nybegynner (men det er ikke lett å si hvordan en som nybegynner ville sett på den). "Accelerated C++" begynner på en måte rett på, med eksempler og viser kode med forklaringer etter hvert som eksempelprogram kjøres. Man lærer blant annet å bruke STL (et stort bibliotek med funksjoner og mer avanserte klasser som feks dynamiske lister) som er et kjempeverktøy i C++. De fleste andre bøker har jeg fått inntrykk av (etter å lese reviews på Amazon etc) at starter med definisjoner av variabler, datatyper, funksjoner, pekere, klasser etc. Endret 25. september 2007 av ReddBuLL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå