dynaBel Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Sett no hær som ett lass me møkker- slapper av, sliten Gamlingan - eldre foreldre Morsan, farsan, brorsan - mamma, pappa og bror Strik / gluint - gutt Vekje / pi - jente Koffør - hvorfor Katti - når tid Kæm – hvem Kor – hvor Ka - hva Shønna - skjønner Schnakkes - farvel, hade Schmukka / Schnuppa - ei snelle Lamme - sammen med Lægg inn åran - gi opp Parkér tøfflan - også å gi opp Pittelitn - bitteliten På fetthåre - med liten margin På et kløvvent fetthår – med svært liten margin Fettnøye - ikke særlig viktig Sprængt i haue - en ulur person Peislæst / Hæstpeis – tulling / dust Gomslorsk - lite flatterende (manns)person Gårrhys – også lite flatterende person (dame) Gidd ikkje - orker ikke Ka du kuka me? - hva driver du med? Sæme - bruke lang tid Bonjævel - folk som sier "ikkje" (negativt) Bontjuv - en som har flyttet hit Bønner - folk utenfra Sveittpeis - mannsperson som går i arbeidsklær 24/7 Jåsspeis - tullebukk Ei tægning - spesiell person Rullator mafia - pensjonister i byen Ne-snya - en person som ikke er oppdatert Klinkanes klart - helt klart Kakkel-høns - damer som prater MYE Kjæft-øus – damer som kjefter mye Ørt’n - mange Ørtåfjørti - svært mange Bais’n - full Grøfte kanyle - drit full Snyblind - dritings Sjarkhore - kvinne med tvilsom merittliste Ei tøtta – ei jente Kjærring-lørv - dama di Ikkje så pesstrængt – ganske pen Den reima – veldig pen jente Mainnebein - attraktivt hankjønn Han/ho va djævelskt grei – pulbar, men ikke særlig pen gutt/jente Like intelligænt som ei bøtta møkker – ikke særlig lur person Ståkk dom - heller ikke spesielt lur person Ska æ je dæ en åver øuan - skal jeg slå deg ned? Ska æ LUGG hjernerystels på dæ - en trussel Ska æ påfør dæ whiplash i lillehjern - også en trussel Satan óg – huff Dæven han steiki – dobbelt huff Dæven han røkksalte i d svartsvidde hælvette – fytti katta Ta tellfart å håpp t hælvette – dra dit pepper’n gror Mordi e en mainn, ser ut som en hæst å heite kurt – skal vi slåss? Tarzanloft - treningssenter Fåkk & råkk - dårlig vintervær inklusiv snø ka du bæs ætter?- hvorfor er du lei deg? ka du fettla mæ syinnafør?-hva driver du med sørpå? slængfetta/sjarkhora- ei som puler rundt Endret 24. september 2007 av dynaBel 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Sprængt i haue - en ulur person ....eventuelt en "svemling" Sveittpeis - mannsperson som går i arbeidsklær 24/7 ...eventuelt en tulling lol......... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hjemme bruker vi også tarzanfabrikk om treningssenter. Kan vel også legge til bæse (syte/klage for dere søringer) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 HEHEHEHEHEHE Og dette synes søringer er morsomt? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg kommer fra nordnorge, og jeg lo ihvertfall som faen. Det beste er jo at jeg bruker ca 70% av de utrykkene til daglig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Fettnøye - ikke særlig viktig Den er uansett feil. Er motsatt i alle fall her. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ikke her. Satan óg – huffDæven han steiki – dobbelt huff Dæven han røkksalte i d svartsvidde hælvette – fytti katta Ta tellfart å håpp t hælvette – dra dit pepper’n gror Haha geniale oversettelsa! :!: Blir liksom ikke helt det samme på synnaførsk. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Dette var gøy. :!: Alltid bra med sære oversettelser til søringspråk. Lenke til kommentar
Rotski Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ætter at æ fløtta t bergen, så e mange av de her uttrøkkan gått i glømmeboka, men når bodde nordpå, så brukte æ mesteparten av de her t daglig...faen, æ må fløtte nordover igjæn! 1 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ohh hvem skrev denne lista? Bruker jo enormt mye av dette Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ohh hvem skrev denne lista? Bruker jo enormt mye av dette 9543327[/snapback] Jepp, jeg og Følte meg helt hjemme her ja. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Tenkte på begge gammelonklene mine når jeg leste det... "Å himme å pannekaker" - Oisann/ adj. for noe som skapte oppstyr. (Som når noen slapp ein brakar...) Lenke til kommentar
Kronite Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 hehehe Sinnsvakt Good job! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Propagandajævel = avis sjett su = svin/urenslig,skitten. Endret 23. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Haha, bor i Tromsø jeg. Og bruker som sagt over 70% av de der veldig ofte ^^ Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Og jeg som trodde Trønders var sært Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Savner vel ordet: Slængfetta=ei som puler rundt.. Vi hadde kurs i forsvaret det året de var inne så de kunne forstå lokalbefolkninga Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Telj - Tre. Lenke til kommentar
m_8 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 ska vi itj ta denj trønderske og? (skal vi ikke ta den trøndrske og) Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 epic! akkurat som å komme tilbake til gode gamle Harstad igjen <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå