Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

2500,- trekt fra konto - på hva?

jahas

Anbefalte innlegg

Saken er denne:

Var først på grensa og kjøpte godteri for ca. 200 og brus for 100,- Kjøpte dette i to forskjellige butikker og betalte med kort.

Dro så til Moss for å kjøpe pc. Skulle først betale et beløp på 8300kr, det gikk ikke -> ble avvist. Prøvde så flere ganger. Tanken var deretter å stykke opp beløpet. Betalte 4600kr, det gikk bra.

Skulle så betale de resterende 3700. Det gikk ikke, kortet ble avvist.

Dro så til en bank i nærheten. De sjekket beløpet og sa jeg hadde et disponiblet beløp på 2400kr, jeg skulle hatt ca. 5000(!). Tok ut de 2400 og betalte de, så la en kompis ut resten.

Da jeg kom hjem var jeg selvfølgelig forundret over hvor pengene hadde tatt vegen. Uttaket på 4600 og 2400 er bokført, men også et annet beløp på 2500. Disse pengene er ikke blitt brukt og jeg lurer på hvorfor de er bokført på siste transaksjoner og pengene forsvunnet. Har ennå ikke blitt oppdatert på hvor de er brukt.

Har visa electron. (ungdomskort, pga. ikke skiftet til visa etter fylte 18)

min tori;

1.det er et sperrebeløp på ca. 6000 som jeg ikke kan overskrede, derfor er pengene foreløpig låst.

2. pengene har blitt trekt i butikken uten at vi var klar over det.

Jeg lurer da på hav dere tror har kunnet skjedd og åssen jeg skal få igjen pengene. har jo ingen kvitering på at jeg har brukt dem. Hvis jeg via kontoutskrift kan bevise at kontoen ble belastet for 2500kr i extra i butikken, får jeg da pengene tilbake?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ungdomskort har lavere grenser for hvor mye man kan bruke. Dette varierer fra bank til bank, og er noe som kan endres etter samtykke fra verger. Forstår jeg deg riktig så har du fylt 18, og da er det greieste å skaffe seg vanlig Visa, evt endre ditt nåværende Electron til ett vanlig "voksent" Electron. Sjekk med banken din så du vet at ikke noe galt har skjedd.

Lenke til kommentar

Står det merket med "betaling" i transaksjonshistorikken i nettbanken din? I såfall kan som regel banken finne ut mer enn det som fremkommer i utskriften din. Dersom det ikke står noe som helst enda, kan det være ett visa-kjøp/uttak som ikke er registrert enda (fra Sverige). Dette tar 4-5 dager før blir trukket.

Lenke til kommentar
Står det merket med "betaling" i transaksjonshistorikken i nettbanken din? I såfall kan som regel banken finne ut mer enn det som fremkommer i utskriften din. Dersom det ikke står noe som helst enda, kan det være ett visa-kjøp/uttak som ikke er registrert enda (fra Sverige). Dette tar 4-5 dager før blir trukket.

9549816[/snapback]

Det rare er at alle andre uttak, inkludert de fra sverige, er registrert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ring banken som nevnt tidligere, de vet mer enn oss :)

9615132[/snapback]

kunne gjort det ja. som nevnt stod det et beløp på 2500kr trekt fra kontoen. Dette beløpet fikk jeg tilbake tre-fire dager senere. Tror kortet hadde en sperre på beløp du kunne bruke i en butikk hver uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...