Zappza Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hei! Jeg sendte en skjerm i oppkrav til en person i Ålesund. Pakken kom fram på tirsdag, og jeg har prøvd å få tak i han som kjøpte skjermen for å spørre hva sporingsnummeret på pakken han skulle sende i mot er. Jeg skulle nemlig få en trådløs router i tillegg til prisen for skjermen. Men, han svarer ikke på telefon. Har ringt han tre ganger, uten å få svar. Han ringer heller ikke opp igjen. Skal jeg bare fortsette å ringe? Hva kan jeg egentlig gjøre? Hvis han henter ut pakken uten å ha sendt routeren til meg så taper jo jeg penger, han fikk nemlig skjermen billigere siden jeg skulle få routeren i tillegg. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Er ikke helt sikker på dette, men kansje du kan få posten til å stoppe sendingen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Tja er det lureri ute og går så har du vel mulighet til å stoppe sendingen,men du får da frakt begge veier å betale,det samme får du om han ikke henter pakken. Oppkrav er noe dritt . Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) her har du jo ingen leverage å gå på, så du må nesten bare vente litt og se om du får svar i og med at det er det eneste du kan gjøre nå som du har sendt pakken. Det kan vel være normalt at det ka ta et par dager i værste tilfelle å få svart noen. Det kan være mange grunner til at han ikke har sett annropene på telefonen eller ikke har hatt sjans til å ringe tilbake. Det betyr ikke nødvendigvis at det er svindel på gang. Du sier bare du har ringt 3 ganger, men forteller ikke over hvilken periode. Hvis du ikke får svar innen noen dager, så ville jeg sjekket på telefonkatalogen.no etter alternative numre. se om du kan nå ham på et av disse. hvis det fremdeles ikek fører frem, og det har gått såpass lang tid at du er sikker på at det er svindel, så får du politiannmelde. dessverre så tror jeg det er ytterst liten sjanse for at det vil utrette noe som helst. Ikke bare fordi politiet normalt sett ikke løfter en finger i slike saker, men også fordi du bare har en muntlig avtale. Kanskje om den er skriftlig via mail så hjelper det litt men... Håper det bare er snakk om en gjenglemt mobil eller noe Det skjer. EDIT: Det kan kanskje være en mulighet å stoppe sendingen som de andre nevner over, men skal jeg være ærlig så finner jeg det relativt lite sansynlig at noen skal svindle deg OG handle med deg samtidig (dvs. han får jo ikke skjermen gratis her). Da er det i såfall en hobbysvindler, og ikke ikke en "proff". jeg har tro på at det her ordner seg om du gir ham noen dager å svare på, evt. sjekker etter noen alternative tlf. nummer som sagt. -Stigma Endret 20. september 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Er ikke helt sikker på dette, men kansje du kan få posten til å stoppe sendingen? 9538867[/snapback] Kanskje, omså bare fått holdt den igjen til jeg får bekreftet at han har fått sendt routeren, er egentlig bare den jeg vil ha. Han sa han skulle sende meg sporingsnummeret når han hadde sendt pakken, og det skulle gjøre i forrige uke, er mest derfor jeg begynner å få litt nerver. her har du jo ingen leverage å gå på, så du må nesten bare vente litt og se om du får svar i og med at det er det eneste du kan gjøre nå som du har sendt pakken. Det kan vel være normalt at det ka ta et par dager i værste tilfelle å få svart noen. Det kan være mange grunner til at han ikke har sett annropene på telefonen eller ikke har hatt sjans til å ringe tilbake. Det betyr ikke nødvendigvis at det er svindel på gang. Du sier bare du har ringt 3 ganger, men forteller ikke over hvilken periode. Hvis du ikke får svar innen noen dager, så ville jeg sjekket på telefonkatalogen.no etter alternative numre. se om du kan nå ham på et av disse. hvis det fremdeles ikek fører frem, og det har gått såpass lang tid at du er sikker på at det er svindel, så får du politiannmelde. dessverre så tror jeg det er ytterst liten sjanse for at det vil utrette noe som helst. Ikke bare fordi politiet normalt sett ikke løfter en finger i slike saker, men også fordi du bare har en muntlig avtale. Kanskje om den er skriftlig via mail så hjelper det litt men... Håper det bare er snakk om en gjenglemt mobil eller noe Det skjer. EDIT: Det kan kanskje være en mulighet å stoppe sendingen som de andre nevner over, men skal jeg være ærlig så finner jeg det relativt lite sansynlig at noen skal svindle deg OG handle med deg samtidig (dvs. han får jo ikke skjermen gratis her). Da er det i såfall en hobbysvindler, og ikke ikke en "proff". jeg har tro på at det her ordner seg om du gir ham noen dager å svare på, evt. sjekker etter noen alternative tlf. nummer som sagt. -Stigma 9538917[/snapback] Har ringt tre ganger over spredt over to dager. Alternative nummere skal jeg se etter ja. Før det har gått så lang tid, er pakken garantert blitt sendt tilbake av Posten. Politianmelde vet jeg ikke om jeg gidder, har ingen bevis lengre. Slettet meldingene jeg korresponderte med han med fra mobilen. Tror egentlig heller ikke han kommer til å hente ut pakken uten å sende routeren oppover, men man vet aldri. Han sparer seg jo en router =) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 huff slike saker er alltid sure. Selv blir jeg som regel enig om at jeg skal ha prisen på frakt på varen på forskudd, som en garanti for at kjøper er seriøs. Det er som regel lettere å svelge for kjøper også ettersom man ikke må ut med det fulle beløpet. Har alltid fungert for meg (sånn til tips i fremtiden).. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 2 dager ja, det er litt knappt. Synes du får gi ham 2 til kanskje da, men du kan jo forhøre deg om å pause pakken dersom det er mulig, så kan du jo forsikre deg i uansett tilfelle da, så kan du heller låse den opp igjen om alt viser seg å bare ha vært en misforståelse. -Stigma Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hva kan jeg egentlig gjøre? Hvis han henter ut pakken uten å ha sendt routeren til meg så taper jo jeg penger, han fikk nemlig skjermen billigere siden jeg skulle få routeren i tillegg. 9538710[/snapback] Han taper jo også ved å ikke hente pakken, hvis han forhåndsbetalte for skjermen da(?) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 2 dager ja, det er litt knappt. Synes du får gi ham 2 til kanskje da, men du kan jo forhøre deg om å pause pakken dersom det er mulig, så kan du jo forsikre deg i uansett tilfelle da, så kan du heller låse den opp igjen om alt viser seg å bare ha vært en misforståelse. -Stigma 9539260[/snapback] Hmm, du har vel rett.Er bare vant til min egen praksis, hvor jeg henter pakken samme dagen den kommer på postkontoret ^^ Det går vel greit Hva kan jeg egentlig gjøre? Hvis han henter ut pakken uten å ha sendt routeren til meg så taper jo jeg penger, han fikk nemlig skjermen billigere siden jeg skulle få routeren i tillegg. 9538710[/snapback] Han taper jo også ved å ikke hente pakken, hvis han forhåndsbetalte for skjermen da(?) 9539524[/snapback] Pakken er sendt i oppkrav, så det er bare jeg som taper på dette hvis pakken ikke blir hentet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Yup, tror det kan være lurt. Ikke alle er like kjappe i vendingen når det kommer til å hente pakker og sånt og synes ikke det er noen krise om det er plus eller mindre en dag eller to. Sånn er vel bare folk Håper det er tilfellet i denne sammenhengen, og ikke noe værre. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå