Demantios Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Et lite søk på autodb finner både Skyline på norske skilter og også noen som er ombygd til LHD Endret 21. september 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
JimL Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Mange har fått skilter på skyline pga dokumentasjon på bilen fra tidl registrering i england. Men plutselig en dag fant tilsynet ut at disse godkjenningspapirene var enkeltgodkjenninger, og ikke kunne fungere som typegodkjenningspapirer. Om du skal ha registrert en skyline i dag må den tuvgodkjennes, altså må du kjøpe to identiske biler og sende en (eller flere) til kollisjonstesting i tyskland. I tillegg må det jo testes normale ting som avgasser mm. Et importfirma her i landet fikk vel beskjed fra tuv om at selv om de utførte alle testene de hadde på lager så ville de sannsynligvis ikke få dekket opp kravet til tilsynet i norge. Så sannsynligvis ville du ikke fått den gjennom da heller. Som privatperson er det altså ikke mulig å få godkjent disse bilene inntill videre. Et firma har vel egentlig større sjans med å få bilene typegodkjent i usa eller eu, så får vi sjå hva som skjer da. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Gå hit http://japanauto.no/mainn.htm og bla til du ser "statens vegvesen"-logo. Les så det som står. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 "Fra Jan.-07: Vi beklager men det er for tiden nærmest umulig å registrere våre biler i Norge..." http://japanauto.no/mainn.htm Du har liten sjanse å få en skyline inn til Norge, du kan si umulig, men det finnes noen til salgs på f.eks finn.no/autodb.no så du kan jo prøve deg der. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) "Fra Jan.-07: Vi beklager men det er for tiden nærmest umulig å registrere våre biler i Norge..." http://japanauto.no/mainn.htm Du har liten sjanse å få en skyline inn til Norge, du kan si umulig, men det finnes noen til salgs på f.eks finn.no/autodb.no så du kan jo prøve deg der. 9543992[/snapback] Tja.. Det er ikke helt korrekt da.. Det er ingen problem å få en til norge, ei heller å kjøre på prøveskilt eller bane. Problemet er å få skilt. Endret 21. september 2007 av toth Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 "Fra Jan.-07: Vi beklager men det er for tiden nærmest umulig å registrere våre biler i Norge..." http://japanauto.no/mainn.htm Du har liten sjanse å få en skyline inn til Norge, du kan si umulig, men det finnes noen til salgs på f.eks finn.no/autodb.no så du kan jo prøve deg der. 9543992[/snapback] Tja.. Det er ikke helt korrekt da.. Det er ingen problem å få en til norge, ei heller å kjøre på prøveskilt eller bane. Problemet er å få skilt. 9544709[/snapback] Mente registrering Det er ikke vits å la bilen stå i garasjen uten skilter, man må ha skilter da. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Fanboy: Hva skal en fjortenåring med en Skyline? Hold deg til Gran Turismo i 4 år til.. Til dere andre: Prøveskiltordningen har jeg lest en eller annen plass at dem får nye regler. Slik at bilen kan bare kjøres fra a-b uten passasjerer, og ikke til banekjøring etc. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hvorfor Skyline er vanskelig og registrere i Norge: Finnes 2 forklaringer til dette: 1.: Skyline er en bil utviklet fra en racerbil, den første KGC10 Nissan Skyline GT-R "Hakosuka" Denne ble utviklet spesielt for og tippe ned Porche fra racertronen, noe bilen greide med glans. Senere, kom Nissan Skyline GT-R 32 "Godzilla" Japan: 29 seiere fra 29 starter, tok tittelen alle årene fra 1989-1993 Australia: Australian Bathurst 1000 touring-car race mot GM Holden and Ford V8 saloons, vant i 1991 & 1992 og selv med 200 kilo ekstra vekt vant skyline uten stress. Nissan Skyline GT-R 33 50 seiere i 50 starter fra 1991-1997 (med GT-R33) 2.: Den andre grunnen til at Norge ikke vil ha Skyline kan ganske enkelt rettes mot Dubai. Dubai tok in 18 Skyline GT-R32. Etter en måned var alle bilene totalvraket forutenom 1. Etter dette ble det totalforbud av import av Skyline, som var opprettholdt frem til for noen år siden. Skyline har tatt livet av mange mennesker som ikke kan kontrollere bilen, som tror at 4 hjuls styringa og 4 hjulstrekken kan ta dem ut av alle situasjoner, var bare for noen måneder siden en GTS-T R33 fikk en skikkelig smell i Norge. Om noen får inn Skyline, så er det vel på motorhistorisk grunnlag tror jeg. Jeg tror du har større sjanse for og snike inn en Nissan Stagea, stasjonsvog utgaven av Skyline, ettersom denne har samme chassie kode som Nissan Laurel sier noen. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det finnes vel ikke importforbud i Norge mot Skyline? Er ikke problemet at de ikke er typegodkjent i Norge da? Jeg skjønner ikke helt dette Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det er ikke noe importforbud på Skyline i Norge. Har aldri vært det heller. Men de siste to årene har det vært store problemer med å få skilt på bilene. En god del biler ble registrert på 1-15 regelen, noen på motorhistorisk, samt noen som ble registrert på TüV papir som ikke Vegdirektoratet godkjente (etter at en håndfull biler ble registrert). Jeg har selv vært i Tyskland for å gjøre tester på flere biler. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Hvorfor Skyline er vanskelig og registrere i Norge: Finnes 2 forklaringer til dette: 1.: Skyline er en bil utviklet fra en racerbil, den første KGC10 Nissan Skyline GT-R "Hakosuka" Denne ble utviklet spesielt for og tippe ned Porche fra racertronen, noe bilen greide med glans. Senere, kom Nissan Skyline GT-R 32 "Godzilla" Japan: 29 seiere fra 29 starter, tok tittelen alle årene fra 1989-1993 Australia: Australian Bathurst 1000 touring-car race mot GM Holden and Ford V8 saloons, vant i 1991 & 1992 og selv med 200 kilo ekstra vekt vant skyline uten stress. Nissan Skyline GT-R 33 50 seiere i 50 starter fra 1991-1997 (med GT-R33) 2.: Den andre grunnen til at Norge ikke vil ha Skyline kan ganske enkelt rettes mot Dubai. Dubai tok in 18 Skyline GT-R32. Etter en måned var alle bilene totalvraket forutenom 1. Etter dette ble det totalforbud av import av Skyline, som var opprettholdt frem til for noen år siden. Skyline har tatt livet av mange mennesker som ikke kan kontrollere bilen, som tror at 4 hjuls styringa og 4 hjulstrekken kan ta dem ut av alle situasjoner, var bare for noen måneder siden en GTS-T R33 fikk en skikkelig smell i Norge. Om noen får inn Skyline, så er det vel på motorhistorisk grunnlag tror jeg. Jeg tror du har større sjanse for og snike inn en Nissan Stagea, stasjonsvog utgaven av Skyline, ettersom denne har samme chassie kode som Nissan Laurel sier noen. 9547614[/snapback] Er vel i hovedsak GTR som har 4wd og 4ws,, GTS har kun rwd(mulig 4ws?) og betraktelig vanskligere å kjøre fort. Av andre merker som blir levert med 4ws og 4wd er mitsubishi g6 vr4 ,g7vr4 og 3000gt vr4 Endret 22. september 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 De fleste Skyliner har 4ws. Det er ikke bare GT-R som har 4wd, du fikk GTS-4, GTT-4, GTX-4 og GT4. Skyline leveres i et utall varianter som er mer eller mindre spennende. En 4 dørs Skyline med 2 liters sugemotor er ikke akkurat direkte hot. Tidligere ble Skyline også levert i varebilutgave, som stasjonsvogn og noen versjoner hadde til og med Dieselmotor. I Norge var det på 60-tallet regulært salg av Skyline, og ca 440 PMC / Nissan Skyline fikk i løpet av en 3 års periode norske eiere. Et fåtall av disse bilene med 1500 cc motor er fortsatt på veien. Det kom også en håndfull Skyline GT-B med 2 liters 6'er til Norge, og en av disse er fremdeles i live. Martin Schanke hadde en slik bil som rallycross-bil. Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er vel i hovedsak GTR som har 4wd og 4ws,, GTS har kun rwd(mulig 4ws?) og betraktelig vanskligere å kjøre fort.Av andre merker som blir levert med 4ws og 4wd er mitsubishi g6 vr4 ,g7vr4 og 3000gt vr4 9551531[/snapback] For ikke å glemme Honda Prelude 4ws Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er vel i hovedsak GTR som har 4wd og 4ws,, GTS har kun rwd(mulig 4ws?) og betraktelig vanskligere å kjøre fort.Av andre merker som blir levert med 4ws og 4wd er mitsubishi g6 vr4 ,g7vr4 og 3000gt vr4 9551531[/snapback] For ikke å glemme Honda Prelude 4ws 9555185[/snapback] Er det 4wd på den og? Det som er med skyline er at man selv kan bestemme hvor mye krefter den skal ha foran vs bak trur jeg.. f.eks gtr kan stilles inn på PC-en at den kun drar bak eller noe slikt.. Alle eller de fleste GTSene av de som er importert til Norge er rwd trur jeg. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er det 4wd på den og? Det som er med skyline er at man selv kan bestemme hvor mye krefter den skal ha foran vs bak trur jeg.. f.eks gtr kan stilles inn på PC-en at den kun drar bak eller noe slikt.. Alle eller de fleste GTSene av de som er importert til Norge er rwd trur jeg. 9555341[/snapback] en original oppsatt skyline GT-R trekker på bakhjula helt til bilen registrerer hjulspinn og lignende da overfører den kraft til forhjula for å effektivisere hvordan kraften blir "lagt ned" det er ikke en knapp i bilen eller lignende som du trykker/vrir på som stiller dette. du kan endre dette i hjernen men det er jo å tukle med "det perfekte" oppsett på bilen som har gjort at det er en vinner. og det er ikke gjort i en håndvending. du må vel koble til e pc via en diagnosekontakt eller noe slikt og ha riktig software eller vite hva slag koding som er brukt i hjernen og skrive om den. har null peil på hvordan en GTS er satt opp. og ja det er vel dette med typegodkjenning i europa som er problemet. norge har jo et latterlig strengt lovverk ang biler. vanvittig vanskelig å få ting godkjent. Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Er vel i hovedsak GTR som har 4wd og 4ws,, GTS har kun rwd(mulig 4ws?) og betraktelig vanskligere å kjøre fort.Av andre merker som blir levert med 4ws og 4wd er mitsubishi g6 vr4 ,g7vr4 og 3000gt vr4 9551531[/snapback] For ikke å glemme Honda Prelude 4ws 9555185[/snapback] Er det 4wd på den og? 9555341[/snapback] oh.. nix, det har den ikke.. har 4ws, men ikke i kombo med 4wd. Men denne har faktisk det: (Chevrolet Silverado TruckMaster 5,4 4WS) Et laaangt stykke unna skyline likevel.. Endret 23. september 2007 av toth Lenke til kommentar
John-B Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Ser nå at Ariel Atom 2 ikke er typegodkjent i Norge, men kan etter en omfattende kontroll hos Statens Vegvesens ekspertgruppe med genuint bilinteresserte overingeniører, få skilter... 9540860[/snapback] Det sier jo litt om hvor sykt dette landet er - det er en forskjellsbehandling som det er til å grine av. Hvis du kommer med en spesiell nok bil vil Vegvesenet plutselig hjelpe deg? Jeg skulle likt å sett noe til disse genuine menneskene som jobber hos vegevesenet - foreløpig har jeg bare sett mentalt forstyrrede personer. Det er ikke bare Skyline det er vanskelig å registrere, Vegvesenet har også nå bestemt at en høyst ordinær bil som Mitsubishi Eclipse, nå skal være umulig å importere uten at den er i 100% originalstand. Dvs, at en gjerne 10 år gammel bil skal ha alle originaldeler inntakt. Årsak? Det norske Vegvesnet mener jo selvfølgelig at de kan mye mer om bil enn et av verdens største testlaboratoriumer, TÜV. Heldigvis har Vegvesenet såpass mye makt, at de trenger heller ikke å dokumentere noe selv - det er jo enklere å be oss dokumentere at dokumentasjonen er riktig Dette er basert på en sann historie. De vet med sikkerhet at Mitsubishi Eclipse tilfredstiller alle krav (det går jo tross alt over 100 av dem i Norge allerede, og dessuten er dette en amerikansk bil hvor flere av statene har strengere krav enn Norge), men krever likevel dokumentasjon på dette, og når dokumentasjon fra TÜV frembringes sier de at de ikke er sikker på om den er riktig, men nekter å faktisk gjøre undersøkelser for å bevise at det ikke er riktig. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 når dokumentasjon fra TÜV frembringes sier de at de ikke er sikker på om den er riktig, men nekter å faktisk gjøre undersøkelser for å bevise at det ikke er riktig. 9577228[/snapback] slike mennesker skulle jobbet i det private. kan jo ikke si slikt. er jo noe som egentlig burde blitt rettssak. "jeg tror ikke det du sier men jeg gidder ikke sjekke om det er sant" høres jo ut som fylleprat fra en fjortiss. blir så provosert av slike uttalelser. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Det er så sant at makta sitter i ræva og ikke i huet... Jeg importerte en Celica GT-Four fra Italia med uoriginalt eksosanlegg. Den hadde "piratanlegg" fra Walker (som så helt originalt ut) og ikke noe sportslig anlegg i det hele tatt. Lyden var som vanlig, bare endestussen var noe forskjellig fra originalanlegget. "NEI - Ikke noen registrering på deg, Knut" var beskjeden jeg fikk. Ikke før du har satt på originalt anlegg eller kan legge fram papir på det anlegget som står på bilen. "Papir" sa jeg - "det er jo kjøpt på Mekonomen eller no slikt"...sa jeg. Anlegget var jo i original dimmensjon, bare at det ikke stod Toyota på pottene. -Du kan evt legge fram støyrapport fra godkjent støylaboratorium (som er i Trondheim)... Denne rapporten kostet 3500,- Dessuten må du ha E-merkede eksospotter !!!!! - sa biltilsynmannen. Enden på visa var at jeg fikk lånt et originalanlegg fra en kamerat - og DET var mye grovere i endestussen enn Walkeranlegget. Da jeg kom på etterkontroll med original 3" endestuss gikk han HELT i vranglås... DET kunne han i hvertfall ikke godkjenne...... Enda det stod Toyota på alle pottene. Men det er jo originalanlegg sa jeg.... Men nix... Etter mange telefoner og til slutt en mail fra Toyota Norge med bilde av originalanlegget gikk bilen (nesten) igjennom... Men først måtte han måle CO og fant ut at Lambdaverdien var 1.04 og den skulle være 1.00... Ny mangellapp.Etter å ha lagt imellom ny pakning mellom midt-røret og bakre potte datt lambda-verdien til 1.00 og skiltene kunne skrus på bilen. Endret 26. september 2007 av turboknut Lenke til kommentar
kvisber Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 detta er litt sent men men. er ikke noe problem og registrere en nissan skyline i norge så lenge den klarer eu/ece kravene så er det ikke noe problem. eller vis den har vært registrert i usa eller eu så er det ikke noe problem å registrere en nissan skyline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå