boundishh Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 nissan skyline registrering? hvordan? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Kjøp bilen, aller helst med rattet på riktig side, betal avgiftene, vis den på biltilsynet, og hent skiltene... Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 cossiemk1: hvis det der stemmer så vet du noe som resten av japsenorge ikke vet Lenke til kommentar
picpac Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Vet ikke hvordan de gjør det jeg, men syntes jeg ser skyline til stadighet jeg (nei, ikke samme bilen ) Så det må jo gå. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 trur det var hurtigversjonen, den fulle lista er vel litt lengre. Kjøp bilen: import/ mva og andre morroavgifter Betal avgiftene: finn ut kva dei er og kven som skal ha betalinga Vis den på billitsynet: ha all dokumentasjon tilgjengenleg og søk til biltilsynet om å få regisrtert den (papirmølle?). Hent skiltene: med flaks tolmodigheit og flid i dei foreståande punktene så skal det vel vere mulig å få skilter ( nokon har iallefall greid det) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 En kompis av meg tok inn en GTR-R33 og en GTR-R34 på motorhistorisk grunnlag for et par år siden. En annen i klubben har en R34-GTT som han sliter med å få registrert pr. i dag, var noe Tüv godkjenning eller noe... sikkert noen andre på forumet som kan gi deg eksakt grunn. Når det gjelder rattet på riktig side, så kan dette fort bli vanskelig da Skyline kun ble produsert RHD. Er visstnok noen i Araberstatene som bygger de om, men det er vel ikke helt billig skulle jeg tro. Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 nissan skyline registrering? hvordan? 9538700[/snapback] Det går ikke... Enkelt og greit. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 fitte landet norge Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 nissan skyline registrering? hvordan? 9538700[/snapback] Det går ikke... Enkelt og greit. 9539269[/snapback] Det mener jeg og, det er umulig. Ikke spør meg hvorfor, men det er ikke mulig lengre. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Står muligens litt mer her under registrering. Endret 20. september 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 ...og her: http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.php?f=16&t=30528 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Joda, det går fint det, er ikke slik det var for noen år siden.... Skyline bare med RHD?? hvor får du det fra?? Men importerer du en RHD, så blir det mye mere styr å få det godkjent, må bytte lykter osv osv... Se etter skyline i statene, så finner du en med rattet på rett side. Er bilen tilnærmet orginal, så er ikke skilter noe problem... Lenke til kommentar
turboknut Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Joda, det går fint det, er ikke slik det var for noen år siden....Skyline bare med RHD?? hvor får du det fra?? Men importerer du en RHD, så blir det mye mere styr å få det godkjent, må bytte lykter osv osv... Se etter skyline i statene, så finner du en med rattet på rett side. Er bilen tilnærmet orginal, så er ikke skilter noe problem... 9540372[/snapback] Jeg hører du har greie på dette Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Skyline er kun produsert RHD dessverre, men ser noen av dem registrert på veien, men det er stort sett GTS-R33'er Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Joda, det går fint det, er ikke slik det var for noen år siden....Skyline bare med RHD?? hvor får du det fra?? Men importerer du en RHD, så blir det mye mere styr å få det godkjent, må bytte lykter osv osv... Se etter skyline i statene, så finner du en med rattet på rett side. Er bilen tilnærmet orginal, så er ikke skilter noe problem... 9540372[/snapback] Kom gjerne med dokumentasjon om at Skyline ble laget med rattet på venstre side. Og gjerne med dokumentasjon om at skilter ikke er noe problem, også.... Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Joda, det går fint det, er ikke slik det var for noen år siden....Skyline bare med RHD?? hvor får du det fra?? Men importerer du en RHD, så blir det mye mere styr å få det godkjent, må bytte lykter osv osv... Se etter skyline i statene, så finner du en med rattet på rett side. Er bilen tilnærmet orginal, så er ikke skilter noe problem... 9540372[/snapback] Kom gjerne med dokumentasjon om at Skyline ble laget med rattet på venstre side. Og gjerne med dokumentasjon om at skilter ikke er noe problem, også.... 9540599[/snapback] Infiniti G35 er vel så vidt jeg vet det nærmeste man kommer skyline med venstreratt originalt. Eller du kan vente til 2008 og lanseringen av ny GT-R i USA Endret 21. september 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvorfor er akkurat denne bilen så vanskelig å få på norske veier? Hva er det som gjør den så "farlig"? Effekten? Finnes jo andre biler som har samme effekt - og mer - som kjører rundt med skilter. Hva er annerledes med denne kontra f.eks en tilsvarende japansk "superbil"? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Skal være enig at Infinti er det nærmeste man kommer med rattet på vesntre side, men det er fortsatt ikke noen Skyline. (Bare for å kverulere litt) Antar at trådstarter hadde modellene R32-R34 i tankene da han opprettet denne tråden? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvorfor er akkurat denne bilen så vanskelig å få på norske veier? Hva er det som gjør den så "farlig"? Effekten? Finnes jo andre biler som har samme effekt - og mer - som kjører rundt med skilter. Hva er annerledes med denne kontra f.eks en tilsvarende japansk "superbil"? 9540797[/snapback] Pr. i dag så får man ikke noen andre japanske "superbiler" med høyreratt på skilter heller. Mulig jeg beveger meg på tynn is nå, men det kan muligens ha noe med at Skyline aldri har vært typegodkjent her i Norge? Lenke til kommentar
Tobinor Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Av det jeg har fått med meg er det fordi den ikke er typegodkjent her i landet. De få som faktisk får skilter får de på motorhistorisk grunnlag og da kan du ikke gjøre en dritt med bilen... Ser nå at Ariel Atom 2 ikke er typegodkjent i Norge, men kan etter en omfattende kontroll hos Statens Vegvesens ekspertgruppe med genuint bilinteresserte overingeniører, få skilter... Står litt her: http://www.atom2.no/3.html Endret 21. september 2007 av Tobinor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå