Gå til innhold

Problemer med å få ladet/skrudd på PC-en


Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier så har jeg problemer med å få liv i min bærbare pc. Når jeg forsøker å skru på PC-en så starter batterilampa å blinke, noe som er naturlig ettersom at jeg brukte opp batteriet sist gang jeg brukte den. Men tingen er at når jeg setter inn laderen, så reagerer den ikke.. Den lades ikke opp, og det går heller ikke an å skru den på. batteriindikatoren blinker som om laderen ikke var koblet i.

 

Noen som har et lite tips å komme med for å få den i gang igjen?

 

Det er forresten en IFL90+

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også være noe feil i PC-en..

Men siden den heller ikke vil starte vil jeg tru det er laderen.

Men prøv å ta ut batteriet for å se om den starter med lader i da.

Hvis ikke det funker så se over laderen, og om det er mulig å bytte kablen som går ifra veggen og ned til laderen, så prøv å bytt den, har opplevd flere ganger at det har blitt brudd i den.

Lenke til kommentar
Om batteriet er noen år så er det normalt at de ryker før eller siden, eller blir så dårlige at de ikke virker å lade opp noe betydelig.

 

Kan selvfølgelig også være laderen, men den ryker mer skjeldent enn batteriet.

 

-Stigma

 

 

 

Tjaa, nå er jo PC-en kun 1,5 mnd gammel.

9538753[/snapback]

 

Batteriet kan fint ryke på 1,5 år om du bruker den ofte, men det er mye annet her som poensiellt kan være feil. Batteri og lader er bare to ting som du bør sette på listen din for å undersøke nærmere. Det er vanskelig å diagnoisere noe nærmere uten bedre informasjon

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Kan også være noe feil i PC-en..

Men siden den heller ikke vil starte vil jeg tru det er laderen.

Men prøv å ta ut batteriet for å se om den starter med lader i da.

Hvis ikke det funker så se over laderen, og om det er mulig å bytte kablen som går ifra veggen og ned til laderen, så prøv å bytt den, har opplevd flere ganger at det har blitt brudd i den.

9538737[/snapback]

 

Ok, har testet litt mer nå. Når jeg tok ut batteriet, så blinket ikke batterilampa en gang, og den forholder seg livløs.

 

Har også prøvd og bytte kabelen fra veggen til laderen, men uten hell. Jeg prøvde også å rette ut og bøye litt på kabelen som går inn i PC-en, for å lete etter mulig brudd..

 

Det ser ut som om det er noe feil med selve PC-en ja =/

Lenke til kommentar

Om jeg var trådstarter, ville jeg ha prøvd å fått testa den med en annen lader, om dette ikke hjalp ville jeg tatt en nærmere titt, sånn som John kr sier, så kan som sagt loddingen ha løsnet.. har opplevd dette på PC-en til en venn, men denne datt i gulvet mens laderen sto i, og da ble naturligvis lader koblinga knekt av på hovedkortet.

Litt superlim og en loddebolt fiksa problemet ganske greit :D

 

*edit*

Er det ei lyspære på laderen? har hatt det på noen av mine ladere.. og om den ikke lyser så er det stor sjangs for at det er laderen.

Og om du har et multimeter eller lignende så kan du jo måle utgangs spenningen ifra laderen ;) så får du ihvertfall klarert en ting :)

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Om jeg var trådstarter, ville jeg ha prøvd å fått testa den med en annen lader, om dette ikke hjalp ville jeg tatt en nærmere titt, sånn som John kr sier, så kan som sagt loddingen ha løsnet.. har opplevd dette på PC-en til en venn, men denne datt i gulvet mens laderen sto i, og da ble naturligvis lader koblinga knekt av på hovedkortet.

Litt superlim og en loddebolt fiksa problemet ganske greit :D

 

*edit*

Er det ei lyspære på laderen? har hatt det på noen av mine ladere.. og om den ikke lyser så er det stor sjangs for at det er laderen.

Og om du har et multimeter eller lignende så kan du jo måle utgangs spenningen ifra laderen ;) så får du ihvertfall klarert en ting :)

9538888[/snapback]

 

 

Har en slik lampe på laderen, og den lyser ikke.

 

At jeg ikke tenkte på det før nå.. Takk :thumbup:

 

Er det noen reklamasjon på ladere forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...