Odin Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Jeg har laget et loginsystem som er basert på cookie. jeg lurer på hvordan jeg kan få til å printe ut navnet på brukeren etter at den er logget inn. Og at når den er logget inn, at hver bruker automatisk får en egen side hvor det printes ut informasjon som er skrevet in i mysqldatabasen. takk på forhånd koden er sånn setcookie("auth", "yes", time()+3600); setcookie("id", $id['id']); setcookie("username", $id['username'], time()+3600); kan hende det er feil, jeg er ikke så god på php. Endret 20. september 2007 av odincss Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Blir litt vanskelig å lage kode når vi ikke vet hvordan systemet ditt ser ut... men ellers printer du ut cookie slik: <?php echo $_COOKIE["cookienavn"]; ?> Endret 20. september 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Tenk hvis en bruker endrer id'en i cookien, sa han kan se de andre brukerenes sider? :| Lagre hash'et (md5()) passord og brukernavn i cookien, sjekk dette mot databasen pa hver side. Sa lagrer du brukerid'en i $_SESSIONS ( $_SESSION['id'] ) og henter ut. $brukerid = mysql_real_escape_string( $_SESSION['id'] ); $sql = mysql_query( "SELECT brukernavn, ektenavn, osv FROM brukere WHERE id='$brukerid'" ); feks Lenke til kommentar
Odin Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Tenk hvis en bruker endrer id'en i cookien, sa han kan se de andre brukerenes sider? :|Lagre hash'et (md5()) passord og brukernavn i cookien, sjekk dette mot databasen pa hver side. hvordan kan jeg sjekke cookiene mot databasen ved hver side? lage et eget script som gjør det å inkludere det på siden, eller bare klæse det inn i hver eneste php sipe på hele websiden? aner ikke hva slags kode jeg kan bruke? ps takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Bare lag en kode du kan inkludere på hver php-side du Men ikke legge det inn i f.eks 2.php, hvis den filen blir inkludert av 1.php som også har den koden. Hvis du skjønner... Jeg har bursdag idag Lenke til kommentar
Odin Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 ja greit nok det. men hva blir koden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå