Gå til innhold

Tørris på radiator?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er Vapochill?
En serie av fasekjølingsenheter fra Asetek. Har nærmest blitt synonymt med fasekjøling.

Et mini-kjøleskap på steroider som du monterer på prosessoren.
Veldig unøyaktig, og strengt tatt feil. Det at det er samme prinsipp bak begge betyr ikke at det er samme ting :).

EDIT:

Tok feil av hva Vapochill er.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Et mini-kjøleskap på steroider som du monterer på prosessoren.
Veldig unøyaktig, og strengt tatt feil. Det at det er samme prinsipp bak begge betyr ikke at det er samme ting :).

9617877[/snapback]

Hvordor er det strengt tatt feil?

En Vapochill er bygget opp av en kompressor, et kjølehode og en radiator. Et kjøleskap har et kjølehode inni og en kompressor med radiator på utsiden.

Hadde kompressoren i kjøleskapet være mer robust, kunne denne blitt brukt som fasekjøler på PC-en.

Tror du en som ikke vet hva Vapochill er, vet hva ordet 'fasekjøler' betyr?

Lenke til kommentar
Ehm, har du lagt tørris i do?  :dontgetit:  Tørris er jo vanlig (frossen) karbondioksid. Kan ikke sprenge det.
Smelter jo rett til gassform, så hvis du putter det i en noe tett (som f.eks en doskål :)), så tror jeg det kan bli eksplosivt.

En Vapochill er bygget opp av en kompressor, et kjølehode og en radiator. Et kjøleskap har et kjølehode inni og en kompressor med radiator på utsiden.

Hadde kompressoren i kjøleskapet være mer robust, kunne denne blitt brukt som fasekjøler på PC-en.

Enkelt: Det er ikke et skap. Jeg krangler ikke med at de bygger på samme konsept, men det er strengt tatt ikke et kjøleskap :).

Tror du en som ikke vet hva Vapochill er, vet hva ordet 'fasekjøler' betyr?
Tja, en som ikke er så veldig inne i hardware-verdenen kan jo godt vite hva fasekjøling er uten å ha hørt om Vapochill. Uansett er det ikek verre enn å putte ordet fasekjøling i en Wiki-søkeboks for å finne ut hva det er.
Lenke til kommentar

Tilbake til trådstarters spørsmål, så har jeg sett dette blitt gjort. Ligger noen tråder på xs om det tror jeg.

Det ser ut til å fungere ganske greit, men det er noen ting man må passe på. At vesken i slangene ikke fryser og å ha en pumpe som takler så mye kulde.

Du vil også få litt stress med å isolere slanger osv, så jeg tror det er like greit å skaffe seg ett vanlig rør slik som omtalt i guiden min.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har noen tips tharsan.. Kjør et helt strippet OS, ja, mer strippet en det du tenker på der :p Så strippet at det ikke er mulig å bruke internett engang. Og del opp partisjonen din, og ha vanlig windows på den andre. Hvorfor? Jo, ved suicide, liksom ved spi og andre benchmarks, blir maskinen din veldig mye mer stabil ved et fullt strippet OS, og man slipper hundrevis av bluescreens for å nå den siste megahertzen.

Deaktiver USB, LAN, Audio, RAID, Ekstra Sata-kontrollere, osv osv. Har fint lite å si på ytelsen, men har opplevd å komme 10-15mhz FSB mer ved å gjøre det. Samt det blir mer stabilt ved spesielt spi og suicide.

Legg et lokk over bøtten med is+radiator, samt klokk i garasjen\en plass der det er samme temp som ute.

Lykke til!

MHV Todda7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...