tharshan Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hei! KJører vannkjøling, tenkte å legge litt tørris opp radiatoren, slik at vann temperaturen kom nærmare 0 grader og under det. Er det nokon som trur at det er mogleg? Tenkte å kjøre eit X1950XTX og D 925 høgt oppi frekvens Har tenkt på tørris kjøling og, men då må eg først lære meg å isolere ,også må eg skaffe meg røret. tips til det og? Endret 20. september 2007 av tharshan Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis vannet fryser i radiatoren får du store problemer. Ikke bare kan den sprekke siden vann utvider seg når det blir is, men du mister også all flow i systemet, slik at varmen ikke forsvinner fra prosessor. Jeg tror det er mindre risikabelt å kjøle den med vanlig is (isbiter). Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Isbiter + salt ftw! Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvis du kjører en vanntemp på 0 må du alikevel isolere. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvis du kjører en vanntemp på 0 må du alikevel isolere. 9539422[/snapback] Nå er lufttemperaturen såpass kald at det skal ikke være nødvendig... Gitt at han har det kaldt der hvor han holder på. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Når fryser kjølevæske egentlig? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 En blanding av like deler vann og glykol (etan-1,2-diol) fryser ved -35°C. Glykol aleine har et frysepunkt på -12,9°C. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Hvis du kjører en vanntemp på 0 må du alikevel isolere. 9539422[/snapback] hmm, det erjo ganske kaldt i rommet då... Men har frost veske opp ivatnet, men det er ikkje mykje. Men kanskje eg urde prøve med isbita første omgongen eller..? BTw kor kan eg skaffe meg tørris? Bur i Stryn. Naturfag læreren min anbefalte brannslokkings aparat Men han visste ikkje kor eg skulle få tak i det... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hvis du kjører en vanntemp på 0 må du alikevel isolere. 9539422[/snapback] hmm, det erjo ganske kaldt i rommet då... Men har frost veske opp ivatnet, men det er ikkje mykje. Men kanskje eg urde prøve med isbita første omgongen eller..? BTw kor kan eg skaffe meg tørris? Bur i Stryn. Naturfag læreren min anbefalte brannslokkings aparat Men han visste ikkje kor eg skulle få tak i det... 9543212[/snapback] Hvis du skal bruke isbiter må du ha i salt også for å senke frysepunktet. Brannslokningsapparat er muligens det dummeste jeg kan tenke meg! Et CO2-apparat vil bli veldig kaldt, men til å kjøle PC-en/radiatoren er det tilnærmet ubrukelig. Brannslokningsapparat kan likevel brukes til så mye annet tøft Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Nei, det er ikke tøft å tømme brannslukningsapparat! Det skal være klart i tilfelle brann! Prøv å rydde opp etter det, og du skjønner at det bare er drittunger som driver med slikt Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 hmm, sidan det er så vanskeleg å få tak i tørris i Stryn, kanskje eg burde prøve med isbita med salt? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Nei, det er ikke tøft å tømme brannslukningsapparat! Det skal være klart i tilfelle brann! Prøv å rydde opp etter det, og du skjønner at det bare er drittunger som driver med slikt 9544121[/snapback] Rydde opp? Skal du feie opp all CO2en da kanskje? Tror du snakker om pulverapparater jeg... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Nå har eg snakka med fluesopp, og nå skal eg ned til rema og kjøpe isbitpose. Skal legge masse isbit og vant i ein bøtte og den nye heatcore radiatoren min Får sjå korleis det går Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Nå har eg snakka med fluesopp, og nå skal eg ned til rema og kjøpe isbitpose. Skal legge masse isbit og vant i ein bøtte og den nye heatcore radiatoren min Får sjå korleis det går 9544648[/snapback] Nå maser jeg kanskje, men hvis du tilsetter mye salt kan du fint få vanntemp (i bøtta) ned til -10 til -15 c. Det er ganske stor forskjell fra 0 til -15 c Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ehm, skal du legge radiatoren oppi en bøtte vann og salt? Jeg lukter korrosjon lang vei Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ehm, skal du legge radiatoren oppi en bøtte vann og salt? Jeg lukter korrosjon lang vei 9544842[/snapback] Njaa, kopper er ikke så gæren med korrosjon du... Gitt at hele utsiden er av kopper da. Eneste formen for korrosjon med kopper er at det dannes et slags grønt irr på utsiden av metallet. Dette laget vil beskytte kopperet mot videre korrosjon, i motsetning til rust på jern f.eks. Når det er sagt tviler jeg på at det vil dannes noe korrosjon uansett over så kort tid. Lenke til kommentar
gigax Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Morsomt med folk som er mer opptatt av kjølingen på PC-en, enn PC-en i seg selv. Hihi. Endret 21. september 2007 av gigax Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 berre eit lite innskudd salt + vatn = saltvatn saltvatn + metall = katastrofe???? jern som radiatoren sikkert er laga av kjem til å få store problem ganske fort då den er vel neppe behandla på innsida Kobbar husker eg ikkje korleis reagerer med salt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det er vel ikke meningen å kjøre saltvann inni systemet. Greien er at man kan lage en kuldeblanding ved å helle salt på is (blir ca. -12°C). Og dette kan brukes til å kjøle radiatoren på utsiden. Altså bør utsiden være godt behandlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå