Gå til innhold

Tørris på radiator?

Anbefalte innlegg

Hei! KJører vannkjøling, tenkte å legge litt tørris opp radiatoren, slik at vann temperaturen kom nærmare 0 grader og under det. Er det nokon som trur at det er mogleg?

Tenkte å kjøre eit X1950XTX og D 925 høgt oppi frekvens :D Har tenkt på tørris kjøling og, men då må eg først lære meg å isolere ,også må eg skaffe meg røret. tips til det og?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kjører en vanntemp på 0 må du alikevel isolere.

9539422[/snapback]

hmm, det erjo ganske kaldt i rommet då... Men har frost veske opp ivatnet, men det er ikkje mykje. Men kanskje eg urde prøve med isbita første omgongen eller..? BTw kor kan eg skaffe meg tørris? Bur i Stryn. Naturfag læreren min anbefalte brannslokkings aparat :p Men han visste ikkje kor eg skulle få tak i det...

Lenke til kommentar
Hvis du kjører en vanntemp på 0 må du alikevel isolere.

9539422[/snapback]

hmm, det erjo ganske kaldt i rommet då... Men har frost veske opp ivatnet, men det er ikkje mykje. Men kanskje eg urde prøve med isbita første omgongen eller..? BTw kor kan eg skaffe meg tørris? Bur i Stryn. Naturfag læreren min anbefalte brannslokkings aparat :p Men han visste ikkje kor eg skulle få tak i det...

9543212[/snapback]

Hvis du skal bruke isbiter må du ha i salt også for å senke frysepunktet.

Brannslokningsapparat er muligens det dummeste jeg kan tenke meg! Et CO2-apparat vil bli veldig kaldt, men til å kjøle PC-en/radiatoren er det tilnærmet ubrukelig. Brannslokningsapparat kan likevel brukes til så mye annet tøft :green:

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke tøft å tømme brannslukningsapparat! Det skal være klart i tilfelle brann! Prøv å rydde opp etter det, og du skjønner at det bare er drittunger som driver med slikt :angry:

9544121[/snapback]

Rydde opp? Skal du feie opp all CO2en da kanskje? :lol: Tror du snakker om pulverapparater jeg...

Lenke til kommentar
Nå har eg snakka med fluesopp, og nå skal eg ned til rema og kjøpe isbitpose. Skal legge masse isbit og vant i ein bøtte og den nye heatcore radiatoren min :D  Får sjå korleis det går :)

9544648[/snapback]

Nå maser jeg kanskje, men hvis du tilsetter mye salt kan du fint få vanntemp (i bøtta) ned til -10 til -15 c. Det er ganske stor forskjell fra 0 til -15 c :)

Lenke til kommentar
Ehm, skal du legge radiatoren oppi en bøtte vann og salt? Jeg lukter korrosjon lang vei  :dontgetit:

9544842[/snapback]

Njaa, kopper er ikke så gæren med korrosjon du... Gitt at hele utsiden er av kopper da. Eneste formen for korrosjon med kopper er at det dannes et slags grønt irr på utsiden av metallet. Dette laget vil beskytte kopperet mot videre korrosjon, i motsetning til rust på jern f.eks. Når det er sagt tviler jeg på at det vil dannes noe korrosjon uansett over så kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...