Gå til innhold

Anbefaling skjermkort til stue-pc

tomsi

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker å bygge en stue-pc, og trenger tips til passende skjermkort.

Ønsker at PC-en ikke skal være sjenerende i stua. Samtidig ønsker jeg at den skal overgå kravene til HD-redigering med f.eks. Pinnacle Studio v11. Prisen på skjermkortet bør ligge under 3000,-

Tenker foreløpig at det skal fungere med bl.a. følgende komponenter:

Kabinett: Zalman HD 160 Sølv

Strømforsyning: Seasonic S12 Energy+ 550W, 120mm Vifte, 6xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Hovedkort: Asus P5KC, P35, Socket-775, DDR2/DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

RAM: 4 stk Kingston DDR2 HyperX PC8500 1024MB CL5 Non-ECC, 1066mhz (5-5-5-15)

Vil de vifteløse skjermkortene (f.eks. MSI GeForce 7300GS 256MB DDR2, HDMI, PCI-Express, DVI, HDCP, Heatsink) fungere tilfredsstillende for HD? Er det noen kraftigere kort som kan anbefales med bra kjølesystemer?

-Tomsi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hd serien til ati skal vere ganske ok til decoding av hdmateriale. uansett velger du det skjermkortet som har de tilkoblingsmulighetene du søker. skal du ikke spille kan du fint velge noe vifteløst. men det blir vansklig å finne no bra vifteløst om den skal brukes til spill.

skjermkortet du har valgt skal funke tilfredstillende! / hdmi utgangen tviler jeg på leder LYD. men jeg vet ikke.

cpu vifte er noe du bør invistere 500kr i om du skal ha den i stua, for de boxed viftene til intel er ikke av de mest støysvake du fårtaki

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...