Janmandelid Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Skal flytte inn i et nytt hus og i den forbindelse er det mye jeg kunne tenkt meg og gjort for å forenkle hverdagen med hensyn til data/tv/lyd. Jeg ønsker meg følgende: Selve serveren, eller hovedmaskinen skal stå oppe på loftet i andre etasje. Tv'en som tar fullHD vil jeg skal få signaler av serveren oppe på loftet i andre etasje. Er dette mulig? Oppenfor stua er det en hems. Der blir det fryktelig varmt for ei maskin å stå i lengden. Er det mulig at jeg på noen måte kunne hatt f.eks printer, scanner og en skjerm stående her som var koblet til serveren på loftet? Dvs det er her vi kommer til å bli sittende og jobbe med data når det ikke er så varmt. Takker for all hjelp jeg kan få til dette prosjektet her! Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Det skal la seg gjøre å bruke KVM forlengere for å ha maskinen plasert på loftet, med tastatur/mus/monitor et annet sted. Da trenger du bare en cat5e el. fra loftet og ned. Finnes sikkert noen av disse med USB også, evt. må du ha en USB -> cat5e forlenger også. Mener at de mest vanlige KVM forlengerene ikke støtter full HD, men skal finnes produkter på markedet som også klarer disse oppløsningene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå