Kebab GUD Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 norske F-16 har i de siste årene blitt oppgradert til å kunne angripe bakemål .. kort sagt de har blitt jager/bomber fly .. den gammle "teppebomberen" finner nesten ikke lenger .. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 norske bombefly kan lett komme seg over strategiske mål i USA ... trenger bare å se de er ute på øvelse ..... (Nato vet du) .. så trengs det bare et fly til å ta seg en tur over "DC" og utføre litt kirurgisk krigføring på "The White House" og The Bush er død .og jorden kan puste lettet ut og leve i fred ... Hehe, så blir Bondevik neste Bin Laden/Saddam Hussein Blir vi kanskje kvitt han! Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Må si jeg faktisk er enig med groenn i det aller meste han har sagt. Lurer på hva den neste hat trenden blir? Papp esker, elger eller kanskje Italia, hvem vet. Sleng deg på bølgen, det har ikke noe å si hva du hater, så lenge det er inn... BÆÆ! Hvem der? BÆÆ, en saueflokk! Hva vil dere? Hate USA! BÆÆ! Lenke til kommentar
nextri Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg har ingenting imot USA, fett land. Men Bush må være den mest tragiskke presidenten i landets historie.. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Jeg er av den oppfatning, at det vil være riktig å fjerne ALLE diktaturer til fordel for innføring av demokrati - sånn at folket altså har rett til å velge sitt lands lederskap. Det anser jeg som å være en menneskerett. Word. Ser ikke bort fra at om denne planen funker kan til og med USA bli demokratisk - med tiden. Det gjelder aa ikke sikte for hoeyt. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Sleng deg på bølgen, det har ikke noe å si hva du hater, så lenge det er inn... BÆÆ! Hvem der? BÆÆ, en saueflokk! Hva vil dere? Hate USA! BÆÆ! BAEAE! BAE! BAE-HAE-HAE-HAE...! *ruller rundt i gresset av latter* Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det jeg ikke fatter er at flere tenker litt over grunnen til disse undersøkelsene USA har begynt i Irak. Okei, la oss si at gamlekar Sadam har klart å stable opp noen left-over raketter ifra USSR og fylt de med himkok. Da sier de fleste at "ok, da er han jo skummel, la oss bombe dem tilbake til steinalderen der de hører hjemme". Men egentlig hvorfor? Det sitter da flere diktatorer rundt om kring i verden med kraftige militære styrker, men du ser ikke USA banke på døra for å ta ifra dem lekene fordi? Fordi han har raketter sier du? Trussel imot USA? heh, de eventuelle rakettene han har jo ikke rekkevidde på mere enn et par hundre mil på det meste (sola i ryggen, hjemlengsel osv)! Åneida, man må nok se dypere enn så. Irak er som de fleste vet et oljeproduserende land. Akkurat hvor mange prosent av verdens oljeproduksjon de står for vet jeg ikke, men det er vel en del vil jeg tro. Nok til at bensinprisen vil gå opp, skulle mannen som styrer krana si stopp. Deler av grunnen til at pappa-bush måtte si takk for seg etter 4 år var at amerikanerene var misfornøyde med at de måtte betale 1 dollar ekstra pr gallon bensin borte i statene pga at oljeprisen gikk opp etter gulf-krigen. Nå er d jo ikke bare å trekke igjen krana heller for sadam, siden d er nesten eneste måten han har inntekter, men han vil nok gjøre det, evnt sette fyr på samtlige brønner hvis det ser ut til at han taper. Min teori er at USA vil fjerne Sadam slik at de har bedre kontroll over oljen (en evnt ny regjering vil selvsagt være håndplukket av USA, slik som skjedde i afghanistan). Slik vil de sikre seg kontroll over den stadende minskende olje-lagrene som finnes i verden.. Olje vil nemlig være verdt sin vekt i gull om et par 10-talls år.. Det er ihvertfall min teori.. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det jeg ikke fatter er at flere tenker litt over grunnen til disse undersøkelsene USA har begynt i Irak. Det er ihvertfall min teori.. For noe toeys og tull. *BAE!* Alle vet jo at Saddam er ond. *BAE!* Derfor maa sivil-befolkningen i Irak bombes og drepes i tusentall. *BAE!* Det sier jo egentlig seg selv. *BAE!* Det har INGENTING med saken aa gjoere at irak har verdens 2. stoerste oljereserver. *BAE!* KUN tilfeldigheter - fatter du ikke det!?! *BAEAEAEAEAE....* Lenke til kommentar
Gothmog Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Må egentlig si meg ganske enig med Aurstad er i gården. Mange mener at grunnen til at USA vil styrte Saddam er pga av oljen, men da mest fordi at som situasjonen er nå så produserer ikke Iraq for fullt (fordi de ikke får lov av OPEC), og det er vel mest derfor USA vil fjerne saddam slik at Iraq kan få lov å produsere for fullt igjen og oljeprisen vil synke pga dette! Ergo: Usa får mye billigere olje siden 75% av all oljen USA får kommer av import ifra andre land, men faktisk kun bare 4% prosent kommer ifra Iraq, og størstedelen ifra Canada faktisk Han påstår at krigen i Iraq er en kamp mot terrorisme BS my ass! Usa og UK sier de har bevis, men hvorfor har ikke da disse bevisene blit tlagt frem for sikkerthetsrådet??? fordi de IKKE finnes /me out Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det var jo også snedig at USA naska all dokumentasjon foran nesen til FN og ga en redigert versjon til resten av NATO landene.. Btw, er ikke irak en del av OPEC? Er ikke OPEC en "komite" bestende av alle oljeproduserende land? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 PS: hvis USA bomber irak burde vi bombe USA .. så blir vi kvitt alle de forpulte amerikanerene .. Joda du kan jo prøv å se hvor mangen bomber du klarer å bruke mot usa haha.....KebabGud må nok ta Bush i et spill isåfall.....CS kanskje!! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 den dagen du ser jeg spille CS er den dagen The Bush inrømmer at han er maktgal .. (altså ALDRI) Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Det at USA har vært i krig med saddam før og at saddam er en psykopat og utvikler kjemiske og biologiske våpen er vel ingen vits å ta med i risikoen. Mannen fikk 100 % ved forrige "valg" Visste dere dette: En offiser i Saddams hær er nygift og går rundt i en park i Bagdad med sin kone. Saddams eldste sønn ser denne konen og vil ha henne, han får mannen henrettet og tar dama med makt. Sier noe om personen og hvilke krefter og verdier som har vært sentrale i hans oppvekst. Det sies at Saddams sønner er enda farligere enn ham selv, og jeg tror ikke Saddam kommer til å bare pensjonere seg og gi makten til en folkevalgt -> Dvs at en av saddams sønner vil ta makten etterpå. USA har helt sikkert egne interresser bortsett fra nasjonal sikkerhet, men jeg foretrekker heller at nåværende styre blir fjernet og USA kan okkupere landet for alt jeg bryr meg. Vet ikke om noen av dere har tenkt over hvor herlig det vanligvis er å okkupere muslimske områder, selvmordsbombere og mannevond gerilja er vanligvis med på kjøpet. Bush er etter hva han hittil har vist ikke egnet som president, men er det noen som har tenkt over at USA ikke er helt usiviliserte og onde? Slik mange fremstiller USA i dag kan det virke som om USA er en eneste stor horde med onde marinesoldater som står klare til å raske til seg alle resurser i verden. Det finnes andre sider også. Man må ikke godta alt de finner på, men å gå til angrep på den lokale McDonaldsen er ikke helt nødvendig. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det at USA har vært i krig med saddam før og at saddam er en psykopat og utvikler kjemiske og biologiske våpen er vel ingen vits å ta med i risikoen. Mannen fikk 100 % ved forrige "valg" Jepp mannen er en diktator, men som jeg sa det finnes plenty av diktatorer rundt om i verden med et horn i siden til USA (f.eks Cuba) men du ser ikke USA samle 200.000 soldater å går til krig imot dem. Visste dere dette: En offiser i Saddams hær er nygift og går rundt i en park i Bagdad med sin kone. Saddams eldste sønn ser denne konen og vil ha henne, han får mannen henrettet og tar dama med makt. Sier noe om personen og hvilke krefter og verdier som har vært sentrale i hans oppvekst. Denne historien har jeg også hørt, men fakta er vel litt anderledes. Historen er om sadamm himself og ikke sønnen. Han så en dame på en av iraks flyplasser og bestemte seg på flekken at han ville ha henne. Hun var gift, men mannen hennes viste hva som var godt for helsa og skilte seg med henne og lot sadam ta henne inn i haremmet (ja han har 3 koner tror jeg). At mannen ble skutt har jeg aldri hørt. En kar som derimot BLE skutt er svigersønnen til sadam. Han var en fremstående figur i den irakiske hæren men hoppet av til et annet land og solgte en rekke kritiske info til USA tror jeg. Etter flere år fikk han "amnesti" og fikk fritt leide tilbake til Irak der han trodde Sadam ville ta han imot med åpne armer. Selvsagt ble han skutt bare et par dager etter tilbakekomsten. Det sies at Saddams sønner er enda farligere enn ham selv, og jeg tror ikke Saddam kommer til å bare pensjonere seg og gi makten til en folkevalgt -> Dvs at en av saddams sønner vil ta makten etterpå. USA har helt sikkert egne interresser bortsett fra nasjonal sikkerhet, men jeg foretrekker heller at nåværende styre blir fjernet og USA kan okkupere landet for alt jeg bryr meg. Vet ikke om noen av dere har tenkt over hvor herlig det vanligvis er å okkupere muslimske områder, selvmordsbombere og mannevond gerilja er vanligvis med på kjøpet. Bush er etter hva han hittil har vist ikke egnet som president, men er det noen som har tenkt over at USA ikke er helt usiviliserte og onde? Slik mange fremstiller USA i dag kan det virke som om USA er en eneste stor horde med onde marinesoldater som står klare til å raske til seg alle resurser i verden. Det finnes andre sider også. Ja for all del. De er ingen vill horde, men det er den agressive utenlandspolitikken til USA som provoserer mange.. Man må ikke godta alt de finner på, men å gå til angrep på den lokale McDonaldsen er ikke helt nødvendig. Neida, selv om maten de serverer der krever at noen tar affære før eller siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå