nextri Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Støtter du Bush? Og hva vil en slik krig si for it-bransjen? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Dette er vel "off-topic" mer enn "annet om da", men uansett. Cowboyen kommer ikke til å få FN støtte nå som ingen har funnet noe i Irak, og uten det kommer han ikke til å kunne rettferdiggjøre en krig, uansett hvor trigger-happy mannen er. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Og hva vil en slik krig si for it-bransjen? En artig vri i forsøket på å gjøre ett off-topic spørsmål on-topic. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ikke at jeg er for at USA skal gå til krig (Bortkasta penger i grunn. Bush får heller spare til en ny Opteron server til styring av atombombene til USA 8) ), men du trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at Saddam bare flytte våpnene sine rundt omkring i Irak. For hvorfor får ikke USA bruke fly over Irak? Fordi han skjuler noe. Lenke til kommentar
nextri Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 En artig vri i forsøket på å gjøre ett off-topic spørsmål on-topic. Det var det som var tanken ja. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 nuke`em.. Er lei dette saddam maset Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 http://www.asu.net/bsh/union.wmv Lenke til kommentar
Micke Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Støtter du Bush? Og hva vil en slik krig si for it-bransjen? Tenk på alle de programmererne som er utdannet i midt-østen / asia som ikke lenger vil være i en krise-rammet sone. Du vil få milliarder på milliarder av PASCAL programmerere fra India på nakken. Men seriøst; - Let CIA Assasinate Saddam & Get over with it. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 SÅ lenge FN er med på det så "godkjenner" jeg det, men om Bush gjør det på eget initiativ så blir det feil. Men er med på å sende spesialstyrker til å ta ut Saddam. Hvorfor skade andre enn de som fortjener det? Saddam må fjernes! Om det blir en krig så vil jo sivilbefolkningen lide, men da i en begrenset periode. Etter Saddam er fjernet vil befolkningen kunne bygge opp landet igjen og slippe ut av det helvete de lever i nå. Frekkt sagt, I know...men se på Afganistan. Var mye motstand mot bombingen der også, men de har det nå rimelig mye bedre nå enn på lenge! Desverre fungerer ikke verden slik at man kan få alt slik man vil. En krig uten offre ville jo vært det beste, men det er urealistisk. Man må sette flere onder opp mot hverandre for så å ta en beslutning om hva som er best for alle parter. Glad jeg ikke er nødt å bestemme. Har blitt veldig populært å hate USA for altslags i det siste. Er enig i masse av det (og ihvertfall det med Bush, han er krigs-kåt!), men la oss nå ikke spore helt av. Saddam må fjernes! Blei veldig seriøst dette Sorry... EDIT: Glemte det med følgene for programmerere Kanskje det kan lages et spil basert på konflikten?! Hadde ihvertfall tjent noe da, hehe. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Støtter du Bush? nei... Sadam har ikke gjort meg noe ... han har ikke gjor bush noe heller .. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 nuke`em.. Er lei dette saddam maset Nei du trenger ikke nuke dem. Det er politikken som er sprø, hjelp heller befolkningen å fjerne den sprø presidenten uten bomber og raketter. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 PS: hvis USA bomber irak burde vi bombe USA .. så blir vi kvitt alle de forpulte amerikanerene .. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 PS: hvis USA bomber irak burde vi bombe USA .. så blir vi kvitt alle de forpulte amerikanerene .. Joda du kan jo prøv å se hvor mangen bomber du klarer å bruke mot usa Lenke til kommentar
nextri Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Har dere ikke sett 24 sesong 2? AStombombe i LA! Funker det. Hadde det ikke vært for Jack Bauer da seff.... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg er av den oppfatning, at det vil være riktig å fjerne ALLE diktaturer til fordel for innføring av demokrati - sånn at folket altså har rett til å velge sitt lands lederskap. Det anser jeg som å være en menneskerett. Men det bør skje i FN regi, og som sagt gjelde alle diktaturer, i tur og orden. Ikke bare Irak. Og ellers synes jeg mange ser for negativt på USA. De gjør mye bra innsats med sånne ting, og vi hadde antagelig vært sovjetere i dag hvis det ikke var for usa Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 det er aldri rett å gå til krig men hvis det er det eneste muligheten de har så får de gjøre det men saddam har holdt seg i ro i mange år nå men hvis fn kan bevise at han har atom våpen så bomb dem til helvete Lenke til kommentar
Zork Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Jeg er av den oppfatning, at det vil være riktig å fjerne ALLE diktaturer til fordel for innføring av demokrati - sånn at folket altså har rett til å velge sitt lands lederskap. Det anser jeg som å være en menneskerett. Nå har jo Saddam 100% oppsluttning i folket da, så dette målet er vel allerede nådd i Irak...? Seriøst: Verdensamfunnet har (etter min mening) en forpliktelse til å 'passe på hverandre', men cowboy-metodikken til Bush & Co er definitivt ikke måten å gjøre det på. Hans "enten er dere med meg eller så er dere mot meg" og "gjør som vi sier ellers gjør vi det likevel" retorikk viser til fulle at USA for tiden styres av ekstrem arroganse og korttenkthet. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Seriøst: Verdensamfunnet har (etter min mening) en forpliktelse til å 'passe på hverandre', men cowboy-metodikken til Bush & Co er definitivt ikke måten å gjøre det på. Hans "enten er dere med meg eller så er dere mot meg" og "gjør som vi sier ellers gjør vi det likevel" retorikk viser til fulle at USA for tiden styres av ekstrem arroganse og korttenkthet. Sant nok. Men jeg er ikke sikker på om dette er så dumt jeg av Bush jeg. Sagt på en annen måte, så tror jeg VI kan ta hans uttalelser med en viss klype salt. Det er allikevel en grense for hva han kan få igjennom. Men det er antakelig det eneste språket folk som Saddam og terrorister forstår. Det nytter ikke med noe Chamberlainsk retorikk overfor disse fanatiske Islamistene. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 PS: hvis USA bomber irak burde vi bombe USA .. så blir vi kvitt alle de forpulte amerikanerene .. Joda du kan jo prøv å se hvor mangen bomber du klarer å bruke mot usa norske bombefly kan lett komme seg over strategiske mål i USA ... trenger bare å se de er ute på øvelse ..... (Nato vet du) .. så trengs det bare et fly til å ta seg en tur over "DC" og utføre litt kirurgisk krigføring på "The White House" og The Bush er død .og jorden kan puste lettet ut og leve i fred ... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 norske bombefly kan lett komme seg over strategiske mål i USA ... trenger bare å se de er ute på øvelse ..... (Nato vet du) .. så trengs det bare et fly til å ta seg en tur over "DC" og utføre litt kirurgisk krigføring på "The White House" og The Bush er død .og jorden kan puste lettet ut og leve i fred ... Har vanskelig for å tro dette er seriøst da :-? Men vi ville nok bli opptatt av alt annet enn å "puste lettet ut og leve i fred" hvis det hadde blitt gjort. Dessuten tror jeg ikke Norge har bombefly..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå