Pytagoras Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Maskina er ikke helt ny; RAM-en er et år gammel og resten (utenom hovedkortet) kom i hus for ca 4 uker siden. Hovedkortet fikk jeg i dag, og trodde dette skulle gå bra. Men den gang ei. Problemene jeg opplever er som følger; Trykker inn power-knappen og viftene starter opp. Hovedkortet lyser (så ting får strøm). Sort skjerm, intet signal til skjermen (lyset på skjermen er gult). Ingen POST, ingen pipelyder. Oppsettet mitt er som følger: Intel E6550 OCZ PC5400 2x1024MB Abit IP35 PRO Har tidligere forsøkt med et MSI P35 Neo2, men med skremmende likt resultat. Tips? Erfaringer? Lenke til kommentar
Beelzebubbles Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Sitter med samme problemet... eneste forskjell er at min PC virket i går, etter at eg hadde bygget den,,, men i dag tidlig funker den ikkje... den slår seg av etter ca. 20 sec etter siste gang eg demonterte den og satt den sammen igjen... oppsett: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, 2x TwinMOS DDR2 PC4200 2048MB Dual Pack KIT Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 prøv med en minnebrikke. ellers er det lite du faktisk får feilsøkt uten ekstra kompoonenter. mulig en pc-butikk vil hjelpe deg om du spør. de vil mest sansynlig ha testgebyrer. og dette kan vere ganske dyrt. Lenke til kommentar
Beelzebubbles Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Prøvde akkurat med en minnebrikke... funka fint... to minnebriker funka fint... men de to siste brikkene funka ikkje... har ikkje gjort nok feilsøking til å finne ut ka som er feilen... men litt eksperimentering med ram fekk i alle fall maskina i gang... Lykke til Pytagoras... og takk kjellthore... Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 prøv med en minnebrikke. ellers er det lite du faktisk får feilsøkt uten ekstra kompoonenter. mulig en pc-butikk vil hjelpe deg om du spør. de vil mest sansynlig ha testgebyrer. og dette kan vere ganske dyrt. 9537980[/snapback] Jeg har prøvd én minnebrikker, to minnebrikker.. nappa ut alt av strøm, og så videre.. to hovedkort, samme greia. Lurer på om det er noe med CPU-en som ødelegger. PSU-en er en Hiper 580W. skulle strengt tatt ikke være mangel på strøm heller. Lenke til kommentar
Xlian Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 ta åsså ta ut og cpu ram og skjermkort, funker det fortsatt ikke kan du pröve et anna skjermkort. men viss cpu en hadde vertd gåen ville maskina pepi, hvis ikke rammen er gåen å Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Sitter med samme problemet...eneste forskjell er at min PC virket i går, etter at eg hadde bygget den,,, men i dag tidlig funker den ikkje... den slår seg av etter ca. 20 sec etter siste gang eg demonterte den og satt den sammen igjen... oppsett: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, 2x TwinMOS DDR2 PC4200 2048MB Dual Pack KIT Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz 9537955[/snapback] Høres ut som CPU vifta de har poppet ut av plass. Prøv å skru den HELT fast, og den må stå riktig vei, hvis ikke drar den luft INN og ikke UT. Hadde samme problemet jeg også, trodde jeg hadde festet CPU viften helt perfet, men jeg hadde visst ikke det. Husk at alle 4 støtter skal være plugget inn og helt fast, når alle er fast skal det nesten ikke gå an å røre viften både pga. den sitter så godt og at etter en stund blir den veldig veldig veldig veldig veldig varm. EDIT: OP, har du puttet inn lyd sendern? den som piper ? Endret 20. september 2007 av TronDoZY Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Har sjekket sidene til Abit, og i følge kompatibilitetslisten for mitt hovedkort (ABIT IP35 PRO), skal Intel E6550 fungere med BIOS v10, som er release. Snakket med ei lokal sjappe som mente at CPU-en er for ny og ikke støttet av hovedkortet, men sidene til ABIT motsier dette. Hele greia begynner å bli ganske frustrerende, da maskinen har stått på gulvet og samlet støv i 5 uker allerede, og den gamle begynner å halte. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 test strømforsyninga di.....kan jo være at en eller annen av de forskjellig kursene er gåen. Lenke til kommentar
Pytagoras Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 test strømforsyninga di.....kan jo være at en eller annen av de forskjellig kursene er gåen. 9552012[/snapback] Den leverer strøm, for viftene surrer og går. LEDs på hovedkortet og andre komponenter fungerer også. Problemet er at jeg ikke har en annen strømforsyning som passer til systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå