nopain Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei! Hjemme hos meg skjedde d nå lite trivelig igår, min datter var uheldig å skrudde pcen til 115 V mens den sto å gikk, å der ble det mørkt. Har noen erfaringer med denne type uhell? Hva er gåent på pcen? På forhånd takk! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hvis du er heldig er det bare en dikring i PSU som er røket. Hvis du er uheldig er hele hovedkortet, prosessoren og alt annet røket. Men mest sannsynlig er det bare PSU, og MULIGENS hovedkort. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hvis du er heldig er det bare en dikring i PSU som er røket. Han mener sikring :-) D og S er jammen nærme hverandre på tastaturet...... Jeg har i jobb sammenheng vært borte i dette, da har PSU røket! Lenke til kommentar
DarkMan Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 skjedde d samme hos meg en gang og. Det var bare PSU som tok natta hos meg ihvertfall. Kjipt med den 115V bryteren Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei!Hjemme hos meg skjedde d nå lite trivelig igår, min datter var uheldig å skrudde pcen til 115 V mens den sto å gikk, å der ble det mørkt. Har noen erfaringer med denne type uhell? Hva er gåent på pcen? På forhånd takk! Har en kamerat som det nesten samme skjedde... Der gikk Psu og hovedkortet til h, men hvis du er heldig er det bare PSUen, eller som sagt en sikring i Psu... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Be om at ikke hovedkortet har røket.. :-P Men sikringen har mest sannsynlig gått sin vei. Du kan åpne PSU og se om du ser noen svarte / smeltede deler, evt lukt om det lukter svidd. Får håpe sikringen var rask nok... :-) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Var en kar på skolen som gjorde 230-->115-tabben på en 75MHz med Win3.11 mens jeg satt og skrev engang. Husker det godt! Jeg satt og skrev, det smalt noe j*vlig, skjermen lyste opp, og så stille og mørkt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå