Gå til innhold

Trenger ny PC/Hjelp til å velge deler

Anbefalte innlegg

Det var en gang en pc, men så kom lyn-gudene og tok Hoverkortet og skjermkortet.

Jeg har sett på å få meg en ny stasjonær pc, jeg er litt utdatert på ka som er bra og ikke, siden det er 3 år siden jeg bygga sist.

Jeg har lest mye her og komt frem til denne løsningen på min pc og nå trenger jeg innspill til ka jeg kan forbedre eller eventuelt skifte ut.

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk 64-bit DVD-versjon

Silverstone SST-TJ05B ATX/E-ATX, Sort, Aluminium Front

Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

DDR3?

Jeg har ikke peiling på forskjelden på DDR2 og DDR3 Rett meg om jeg budre bruke et DDR2 HK i stedet

Asus P5K3 Deluxe, P35, Socket-775, DDR3, WIFI, eSATA, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

Kingston DDR3 HyperX 1375MHz 2GB, Kit w/two HyperX 1024MB DDR3, CL7-7-7-20

Asus GeForce 8800Ultra 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I/HDCP/Tv-Out, 384bit

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Håper at det ikke er for komplisert til at folk gir noen komentarer!

For jeg ønsker kommentarer om mulig! Om hva jeg kan endre eller forbedre!

Takk!

Andrè

Endret av AndreMedNeon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil absolutt ikke anbefale deg å velge DDR3. Det koster MYE mer enn det smaker. Du han få ett bra 2 GB DDR2 sett til en femtedel av prisen, som du sannsynligvis ikke ville merket forskjell på fra det valgte DDR3 settet.

8800 Ultra kortet er heller ikke verdt prisen. Min anbefaling er å gå for det billigste GTX kortet, og heller klokke litt selv (om det skulle være nødvendig). Klokkinga er barnemat.

DDR2 utgaven av hovedkortet du har valgt er knall (Asus P5K Deluxe), men hvis du ikke har tenkt å klokke klarer du deg med det vanlige P5K kortet.

Det er også skjeldent Komplett er billigst, og de har vel fortsatt leveringsproblemer. Skjekk om du får tilsvarende varer billigere i andre nettbutikker.

Lenke til kommentar

Oki, ser nå etter testen at DDR3 er bedre men som du sier chrkod, det er ikke så bra at du kan betale doble prisen for det.

Hvis ejg da går for et

Asus P5K Deluxe, P35, Socket-775, DDR2, WIFI, eSATA, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

og ram brikkene

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Skjemkortet er jeg usikker på ka jeg skal velge ettersom det er mange GTX kort det ute som er billigere en det jeg har valgt, jeg har heller ingen erfaringer med cloacking men det kan jeg få hjelp til.

Jeg har bare referert til komplett på delene og vet om flyttingen deres :thumbup:

Takk!

Andrè

Lenke til kommentar

Vil dette hovedkortet fungere bra med den rammen jeg har valgt? Burde jeg ha valgt et annent hovedkort og ram?

Vil dette bli en bra gamer pc? eller skulle jeg endret noe?

Har jeg valgt rask nok ram for denne løsningen?

Burde jeg ha 4 gb ram eller holder det med 2 gb?

Lest litt at 64bit versjonen av windows vista ikke støtter mange programmer, burde jeg brukt 32bit versjonen i stedet?

takk.

Endret av AndreMedNeon
Lenke til kommentar
bump

9544598[/snapback]

Dette er ett veldig bra oppsett. Rammen er grei også,

Skjermkortet er litt vanskelig og svare på, spørs hvor mye penger du har lagt i det. Jeg har nesten det samma oppsettet der på bestilling.

Jeg gikk for XFX Geforce 8800 Ultra men det er kjempedyrt. Mange andre kort som er gode og mindre dyrt.

Hvis du skal bestille fra komplett så vær ops på 14-18 Virkedager forsinkelse med utsendelse da. DET suger.

Lenke til kommentar
Må bare spørre et par spørsmål:

Må jeg ha vista for å bruke skjermkortet jeg har?

Har lest litt om de nye chipsettene som kommer 32X og 48X eller ka dem het, er dette noe som er verdå vente på?

Takk.

Anp

9589380[/snapback]

Det kommer noe nye kort i November men jeg gidder ikke vente på det, kommer alltid til og komme noe nytt.. Synes direct X10 og sånt ser ganske snasent ut..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...