Gå til innhold

bergne tid i exel


Tetanus

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Hvordan får man exel til å beregne tid dersom man har oppgitt klokkeslett i en rute på denne måten; 07.00:15.20

(altså fra 07.00 til klokken 15.20)

 

Noen som husker formelen?

 

Jeg mener å ha fått dette til før, men jeg kommer ikke på om det var på denne måten jeg gjorde det sist. Det er til en timeliste.....

 

Takk for all hjelp!

 

Tetanus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg bare føye til at Excel er liberal når det gjelder datoinnskrivning, men helt nådeløs når det gjelder tid. Tid må og skal skrives timer kolon minutter , eller timer kolon minutter kolon sekunder.

07:00

07:00:00

Alt annet av gåsetegn og punktum og ekstra opplysninger og hva vet jeg gjør at Excel ikke oppfatter det som tid.

 

Edit: Og Excel vet hvor mange sekunder det er i et minutt, hvor mange minutter det er i en time og hvor mange timer det er i et døgn, frykt ikke.

Endret av Harald Staff
Lenke til kommentar
høreklikk på cellene du skal ha tid i, velg "formater celle" og velg "Tid" under format eller noe.

Da vil den konvertere alt til tid som står i de cellene, altså 0,5 blir 1:00

9537739[/snapback]

 

Den her kan bare ikke få stå uimotsagt. For det første har svaret lite med spørsmålet å gjøre, og for det andre er svaret totalt feil.

 

Skriver du 0,5 i en celle og formaterer som tid får du 12:00:00, altså et halvt døgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...