banan2 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Har 2 skjermkort liggende, og tenkte jeg skulle teste hvem som fungerte best. Testet først GeForce 7300 GS, dette fungerte i alle fall, men ikke optimalt. Jeg har et Club-3D Radeon 9550 kort liggende som jeg skulle ha testet, men jeg får ikke installert drivere. Når jeg kjører installasjonen som er lastet ned fra nettet eller fra driver-CD-en vil den bare ikke starte installasjonen. Installasjonen blir borte før den rekker å starte, uten å si hva som skjer feil. Jeg har fjernet gamle NVIDIA drivere. Restartet PC-en uttallige ganger. Jeg har gått inn på enhetsbehandling og avinstallert drivere og kortet derfra. Det fungerer fortsatt ikke. Også en litt merkelig ting er at første gang jeg hadde i kortet trodde Windows at det var et GeForce 6600 GT kort?? (Enhetsbehandling) Den installerte faktisk driver til det kortet automatisk, og det fungerte å bruke, hvis man ikke skal bli irritert av hangups hvert 10 sekund. Men grafikken og ytelsen var bra! Jeg kjører på Windows XP Professional SP2, har .NET 1.1 og .NET 2.0 installert. Har et ASUS P5K hovedkort. Endret 20. september 2007 av banan2 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Dumt spørsmål, men kjører du filen med administrator rettigheter?Hadde ikke hørt om dette kortet før nå.Det finnes diverse program for å "fullstendig" fjerne rester av drivere.Drivercleaner er ett, men det koster litt under 60kr.Det at det ble installert som ett 6600gt kort var sært. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
banan2 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Kjører med Administrator rettigheter ja. Kan forsikre deg om at driverne er fullstendig borte fra systemet. Problemet er at installasjonen rett og slett ikke vil starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå