anaconda Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Yves-rocher.no: 100 % fornøyd eller pengene tilbake Du har vår garanti for at Yves Rochers produkter er fremstilt under de strengeste kvalitetskontroller. Derfor kan du føle deg helt trygg. Dersom våre skjønnhetsprodukter mot formodning ikke skulle oppfylle dine forventninger kan du returnere produktene sammen med kundeservicedelen innen 14 dager. Du kan bytte produktene eller få pengene tilbake, uten noen spørsmål fra vår side. Da tolker jeg det sånn, at jeg kan åpne produktene, prøve de noen dager, og sende de tilbake hvis jeg ikke liker de? Gjelder parfyme. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Ja du kan vel neppe vite om de oppfyller dine forventninger eller ei uten å prøve dem Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Joda, det ser ut som de faktisk tillater dette gjennom denne teksten. Det som derimot ligger i forbrukerkjøpsloven er at "hvis kunden tar varen i bruk som sin egen" så foreligger det ingen returrett. Jeg synes det er rart de kan gjøre dette på parfyme da de ikke har mulighet for å selge dette i etterkant. Men men, teksten du viser til gjør i hvertfall at jeg og Snekker'n mener at du kan nettopp dette Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Men nå leste jeg bak på fakturaen: Alle varer du bestiller kan du bytte eller returnere innen 14 dager under forutsetning av at varene er ubrukte Men kan de vite at jeg har prøvd parfymemen når den ser helt ubrukt? Jeg tok den bare opp av eska og sprayet litt på huden. Den er ikke forseglet eller noe, så de kan da ikke se at jeg har brukt den? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Tja,villedende reklame/info vil jeg si om de først skriver det ene og så det andre,ville nok sendt det tilbake og styrt unna dem for ettertiden Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Det er 2 forskjellige ting her. Di gir deg en 14 dagers "100% fornøyd garanti" ¨ 14 Dager returrett er lovpålagt . Du må ikke blande disse to tingene. 100% saken er en ekstra garanti di gir,som di kan fjerne når det passer dem.Men har du først fått den så gjelder den self. 14 dager. Definisjonen på garanti er jo bedre betingelser enn det som er lovpålagt. Det som står bak på fakturaen er det som er lovpålagt,tipper di ikke gidder å legge ut masse penger på å få trykt 100% garantien der da di sansynligvis bare kjører den en stund. Så det er ingen villedende reklame/info det er bare en garanti,men om dem faktisk holder det i lover er jo en helt annet spørsmål,men tipper di ikke bråker med det med mindre folk utnytter det. Endret 21. september 2007 av taz Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Leste litt mer på nettsiden deres. Det står også et annet sted (under kjøpsinformasjon): Dersom du mot formodning ikke skulle være fornøyd med et produkt så kan du returnere det innen 14 dager etter at du har hentet pakken din. Varen må dog være ubrukt Hvordan kan jeg vite om jeg er fornøyd med produktet uten å prøve det? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Du kan jo lukte på det og se på farge,du har ikke brukt det da. Når det gjelder angrefrist så skal det leveres tilbake i tilsvarende tilstand og mengde som da du fikk det. Men hva er egentlig problemet,di gir deg jo deg lov til å prøve produktet og returnere det vist du ikke er fornøyd. Denne garantien kommer på toppen av det du nevner her. Det du nevner er en standar formulering som alle nettbutikker bruker. Men di gir deg en ekstra garanti så du kan prøve produktet da det er vanskelig å få noe inntrykk av det uten å prøve det akkuratt som du sier. Men det er vel bare å sende dem en mail og høre.. Men forstår godt hvorfor du lurer på dette,det er ganske uklart. Endret 21. september 2007 av taz Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det som derimot ligger i forbrukerkjøpsloven er at "hvis kunden tar varen i bruk som sin egen" så foreligger det ingen returrett. 9541382[/snapback] Hvor i forbrukerkjøpsloven ligger dette? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det som derimot ligger i forbrukerkjøpsloven er at "hvis kunden tar varen i bruk som sin egen" så foreligger det ingen returrett. 9541382[/snapback] Hvor i forbrukerkjøpsloven ligger dette? 9545238[/snapback] Det står ikke, men det står i tilnærmet samme stand, hvis jeg ikke tar feil. a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side Tilnærmet samme mengde tolker jeg dit hen at en spray burde gå fint sålenge ikke noen forsegling er brutt. De kan umulig se om den er brukt eller ikke da!? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det som derimot ligger i forbrukerkjøpsloven er at "hvis kunden tar varen i bruk som sin egen" så foreligger det ingen returrett. 9541382[/snapback] Hvor i forbrukerkjøpsloven ligger dette? 9545238[/snapback] Det står ikke, men det står i tilnærmet samme stand, hvis jeg ikke tar feil. a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side Tilnærmet samme mengde tolker jeg dit hen at en spray burde gå fint sålenge ikke noen forsegling er brutt. De kan umulig se om den er brukt eller ikke da!? 9551174[/snapback] Dette er jo angrerettloven, ikke forbrukerkjøpsloven.. Legg merke til at beskadigelse/forringelsen må skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Normal testbruk kan vanskelig sies å være noe av dette. Jeg lurer på hvor dette uttrykket "i bruk som sin egen" har oppstått hen.. Er det noe nettbutikkene har funnet på? Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Jeg skal prøve å bruke min 14 dagers angrerett, og håper at det går bra. De kan vel ikke se at jeg har testet parfymen? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Klilleng: Angrerettloven var det kanskje ja. Ikke lett å holde orden på de forskjellige lovene som trer i kraft ved forbrukerkjøp, i hvertfall ikke når man ikke er jurist selv. Og til trådstarter så vil en ubrukt parfyme ikke ha noen spesiell lukt av parfyme hvis du lukter på spraydysen. Dette fordi det ikke ligger noe parfymerester i hverken dysa eller "røret" som suger opp parfymen enda. Det er veldig lett å lukte seg frem til om en parfymeflaske er brukt eller ikke. Det jeg ikke skjønner i slike tilfeller er at leverandøren burde lagt med en slik liten test flaske slik at forbrukeren kunne luktet på denne før han knerta selve flaska. Det hadde ikke kosta noe ekstra og ville blitt sett på som en god ekstratjeneste. De regner kanskje med at de som bestiller har vært i butikken og lukta på parfymen før de bestiller over nett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå