Eplekaka88 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Har kjøpt meg Saitek Ecplipse 1 (ikkje 2...) men når eg putter det i så lyser lysene men knappene fungerer ikkje... Eg må instalere DRIVERA! ingen CD følgte med... Har Vista. Nokken som kan hjelpe meg? Ikkje sei at eg må google det... finner ikkje nokke der (vist dere gjer det så send link!) Endret 25. september 2007 av eplekaka88 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 http://www.saitek.com/uk/down/drivers.htm Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Kor er download knappen da??!! Er der drivere i det heile tatt? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Står at de driverne som ikke ligger der, ikke trengs, ettersom OS installerer de automatisk. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) så det er ikkje håp? For dataen finner ikkje nokken drivera... Endret 22. september 2007 av eplekaka88 Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hvis du kobler til med USB (ikke PS2), så skal den finne driverne selv. Skjer det ingenting når du kobler den til? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Det kommer opp 3 alternaltiver... 1. Istaler drivera (Ambefalest) Funker ikkje... finner ikkje drivere. 2. Ikkje gjer nokke (Med andre ord at ingen drivera blir instalert) 3. husker eg ikkje... er på jobb no... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Han har sendt deg download siden, det tok meg under 15 sekunder å finne siden for driveren, og der står det: Some products here do not have driver downloads as they use either a driver that is in the list already in Windows (gameport-connected products) or use a driver that Windows installs for you when they are plugged in (USB-connected products). Men under alle andre OS står det: Some products here do not have driver downloads as they use either a driver that is in the list already in Windows (gameport-connected products) or use a driver that Windows installs for you when they are plugged in (USB-connected products). No Drivers Available No Software Available Så det virker ikke som om saitek har hat noe fokus på vista for saitek eclipse enda. Det man kan gjøre er å få tak i driveren fra windows xp (vet det går, men aner ikke hvordan) og innstalere den i vista, om man har flaks så funker det, om man har uflaks så funker det ikke. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Så vist XP driver ikkje funka må eg finne meg et nytt tastatur? Broren min har det samme tastaturet bare med XP... Mitt funker ikkje der men han sitt gjer.. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Da er det vel en viss fare for at det er tastaturet ditt som er problemet... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg kjører Vista Home Premium 64-bits og skriver på et Saitek Eclipse (1) nå. Det gikk helt glatt her, trengte ingen drivere. Tastaturet er jo bare et vanlig QWERTY-tastatur med volumknapper, det skal funke under alle OS uten drivere. Har brukt det i Linux, Win2000, XP og Vista og det har gått helt glatt. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Er du sikker på at du har lagt inn driverne for usb kontrolleren(den som gjør at usb enheter fungere? Fungerer noen som helst usb hardware på maskina di(mus, tastatur, pendrive/nøkkel)? Kan vel hende det har noe å gjøre med at du kjører 64bit versionen av vista. Kjørte du 32 bits versionen av 2000, XP og linux når du fikk tastaturet til å fungere? Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Er du sikker på at du har lagt inn driverne for usb kontrolleren(den som gjør at usb enheter fungere? Fungerer noen som helst usb hardware på maskina di(mus, tastatur, pendrive/nøkkel)? Kan vel hende det har noe å gjøre med at du kjører 64bit versionen av vista. Kjørte du 32 bits versionen av 2000, XP og linux når du fikk tastaturet til å fungere? 9548086[/snapback] Kor legger man inn USB drivera? inne på kontrollpanel - enhetsbehandling - USB kontrollere? oppdater? (søker på nettet og får meldinga: finner ingen driveroppdateringer for enheten på alle 5 USB tinga.) Korsen ser man ka type VISTA man har. ? Endret 22. september 2007 av eplekaka88 Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 USB musa mi funker... Den er av typen Logitech... Andre ting som Tastaturet, NumPad (Thrust) funker ikkje... Lagrings medier av USB type funker ikkje men minnekort leseren funker fint... Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg anbefaler deg og sende inn tastaturet igjen for dette hørtes ut som en feil på det. Alle drivere du ksal tenk på er de som er til usb kontrolleren din og hvis andre komponenter virker i usb kontaktene er dett problemet utelukket. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Jeg anbefaler deg og sende inn tastaturet igjen for dette hørtes ut som en feil på det. Alle drivere du ksal tenk på er de som er til usb kontrolleren din og hvis andre komponenter virker i usb kontaktene er dett problemet utelukket. 9562122[/snapback] Skal eg sende inn Numpad, tastatur og alle eksterne hardisker og minnepenner? nei... For aa kansje faa hjelp... Kor kan eg ringe? MPX? Windows eller HP? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg anbefaler deg og sende inn tastaturet igjen for dette hørtes ut som en feil på det. Alle drivere du ksal tenk på er de som er til usb kontrolleren din og hvis andre komponenter virker i usb kontaktene er dett problemet utelukket. 9562122[/snapback] Skal eg sende inn Numpad, tastatur og alle eksterne hardisker og minnepenner? nei... For aa kansje faa hjelp... Kor kan eg ringe? MPX? Windows eller HP? 9571973[/snapback] Skjønner ikke hvordan du tolker dette som at du skal sende inn eksterne harddisker, minnepenner mm. Hvis det er feil på tastaturet, må du kontakte de du kjøpte tastaturet av for å få byttet/reparert dette. Så lenge annet USB-utstyr virker med maskinen, virker det som feilen ligger i tastaturet, og da er det ikke noe vits i å ringe verken produsent av operativsystem eller pc. På samme måte kontakter du heller ikke bilprodusenten hvis du kjøper et setetrekk på Biltema som ikke passer. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Skjønner ikke hvordan du tolker dette som at du skal sende inn eksterne harddisker, minnepenner mm. Hvis det er feil på tastaturet, må du kontakte de du kjøpte tastaturet av for å få byttet/reparert dette. Så lenge annet USB-utstyr virker med maskinen, virker det som feilen ligger i tastaturet, og da er det ikke noe vits i å ringe verken produsent av operativsystem eller pc. På samme måte kontakter du heller ikke bilprodusenten hvis du kjøper et setetrekk på Biltema som ikke passer. 9574759[/snapback] Ironi! Ingenting av USB funker! Einase USB Musa av typen Logitech... Resten funker ikkje... Altså tastaturet, NumPad, minnepenner og eksterne haddisker... Skal endre emnetittelen... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Kanskje hovedkortet ditt har en feil. Prøv å boote med en linux livecd og se om det virker da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå