Gå til innhold

Tstatur og USB lagringsmedier funker ikkje, vista?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Saitek Ecplipse 1 (ikkje 2...) men når eg putter det i så lyser lysene men knappene fungerer ikkje... Eg må instalere DRIVERA! ingen CD følgte med...

Har Vista.

Nokken som kan hjelpe meg?

Ikkje sei at eg må google det... finner ikkje nokke der (vist dere gjer det så send link!)

Endret av eplekaka88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har sendt deg download siden, det tok meg under 15 sekunder å finne siden for driveren, og der står det:

Some products here do not have driver downloads as they use either a driver that is in the list already in Windows (gameport-connected products) or use a driver that Windows installs for you when they are plugged in (USB-connected products).

Men under alle andre OS står det:

Some products here do not have driver downloads as they use either a driver that is in the list already in Windows (gameport-connected products) or use a driver that Windows installs for you when they are plugged in (USB-connected products).

No Drivers Available

No Software Available

Så det virker ikke som om saitek har hat noe fokus på vista for saitek eclipse enda. Det man kan gjøre er å få tak i driveren fra windows xp (vet det går, men aner ikke hvordan) og innstalere den i vista, om man har flaks så funker det, om man har uflaks så funker det ikke.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har lagt inn driverne for usb kontrolleren(den som gjør at usb enheter fungere? Fungerer noen som helst usb hardware på maskina di(mus, tastatur, pendrive/nøkkel)?

Kan vel hende det har noe å gjøre med at du kjører 64bit versionen av vista. Kjørte du 32 bits versionen av 2000, XP og linux når du fikk tastaturet til å fungere?

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du har lagt inn driverne for usb kontrolleren(den som gjør at usb enheter fungere? Fungerer noen som helst usb hardware på maskina di(mus, tastatur, pendrive/nøkkel)?

Kan vel hende det har noe å gjøre med at du kjører 64bit versionen av vista. Kjørte du 32 bits versionen av 2000, XP og linux når du fikk tastaturet til å fungere?

9548086[/snapback]

Kor legger man inn USB drivera? inne på kontrollpanel - enhetsbehandling - USB kontrollere? oppdater? (søker på nettet og får meldinga: finner ingen driveroppdateringer for enheten på alle 5 USB tinga.)

Korsen ser man ka type VISTA man har. ?

Endret av eplekaka88
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg og sende inn tastaturet igjen for dette hørtes ut som en feil på det. Alle drivere du ksal tenk på er de som er til usb kontrolleren din og hvis andre komponenter virker i usb kontaktene er dett problemet utelukket.

9562122[/snapback]

Skal eg sende inn Numpad, tastatur og alle eksterne hardisker og minnepenner? nei...

For aa kansje faa hjelp... Kor kan eg ringe? MPX? Windows eller HP?

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg og sende inn tastaturet igjen for dette hørtes ut som en feil på det. Alle drivere du ksal tenk på er de som er til usb kontrolleren din og hvis andre komponenter virker i usb kontaktene er dett problemet utelukket.

9562122[/snapback]

Skal eg sende inn Numpad, tastatur og alle eksterne hardisker og minnepenner? nei...

For aa kansje faa hjelp... Kor kan eg ringe? MPX? Windows eller HP?

9571973[/snapback]

Skjønner ikke hvordan du tolker dette som at du skal sende inn eksterne harddisker, minnepenner mm.

Hvis det er feil på tastaturet, må du kontakte de du kjøpte tastaturet av for å få byttet/reparert dette. Så lenge annet USB-utstyr virker med maskinen, virker det som feilen ligger i tastaturet, og da er det ikke noe vits i å ringe verken produsent av operativsystem eller pc. På samme måte kontakter du heller ikke bilprodusenten hvis du kjøper et setetrekk på Biltema som ikke passer.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du tolker dette som at du skal sende inn eksterne harddisker, minnepenner mm.

Hvis det er feil på tastaturet, må du kontakte de du kjøpte tastaturet av for å få byttet/reparert dette. Så lenge annet USB-utstyr virker med maskinen, virker det som feilen ligger i tastaturet, og da er det ikke noe vits i å ringe verken produsent av operativsystem eller pc. På samme måte kontakter du heller ikke bilprodusenten hvis du kjøper et setetrekk på Biltema som ikke passer.

9574759[/snapback]

Ironi!

Ingenting av USB funker! Einase USB Musa av typen Logitech...

Resten funker ikkje... Altså tastaturet, NumPad, minnepenner og eksterne haddisker...

Skal endre emnetittelen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...