tokr Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Har en kasse som jeg bruker til media PC... kjorer en duron 1100 med MSI 6182 motherboard. Det som er problemet er at hvis stroemmen er av... saa finner ikke PCn harddisken ved oppstart... Trykker jeg ctrl-alt-delete... og lar den reboote... saa finner den harddisken... merkelige greier... noen tips?... har nyeste bios. (sorry.. ikke norsk oppsett paa denne pc'n jeg skriver fra naa... derfor ingen nordiske tegn) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Har ogsaa hatt litt problemer med gjenstridig bios. Litt kjedelig kanskje, men det er vel ikke verre enn at du kan restarte marskina rett etter at du starter'n? Ellers kunne du jo skrive hvilken hd du har. Lenke til kommentar
Zaitan Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Problemet er nok at bios ikke har fått tildelt nok tid til å "lete etter" harddisken ved oppstart. Prøv å øke denne tiden med noen sekund, så slipper du nok problemet. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Problemet er nok at bios ikke har fått tildelt nok tid til å "lete etter" harddisken ved oppstart. Prøv å øke denne tiden med noen sekund, så slipper du nok problemet. Og hvordan øker man denne tiden? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 På KX7-333 heter det "Delay IDE Initial" og ligger under "Advanced BIOS Features". Lenke til kommentar
tokr Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 jada... det virket det... dvs en variant av tipset... jeg satte pc til og kjøre minnesjekk to ganger... og da funka det som bare juling... takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå