Gå til innhold

Hjelp til nedlasting på studentnett/SIO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur ikkje du har lest forum reglene....

#8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar

Jeg beklager på vegne av mine medbrukere som ikke holder seg on-topic å refererer til regler som du ikke bryter. Linuxdistroer og demoer for spill bruker torrent, selv har jeg brukt DC++ for å dele mapper med skolearbeid når vi har hatt prosjekt.

Skulle tråden bli stengt, skal jeg personlig klage moderatoren inn for styret da det er åpenbart hvor vi står.

Når det kommer til problemet ditt, det kan nok ikke løses uten en prat med admin.

Eller kanskje du kan finne boksen og resette den, eventuelt kanskje prøve å logge inn på boksen som gir deg nett.

I nettleser skriver du http://dinipadresse - det siste tallet og skriv 1. Det er som oftest GW.

Men ha nå i bakhodet at hvis alle laster ned får ikke folk brukt nettet til det dem skal ;)

Endret av Frysning
Lenke til kommentar

No gir USIT katta i kva som blir lasta ned, lovlige linux-distroer eller siste blockbuster på kino går for det same, brudd på IT-reglementet.

Så eg trur eg vil anbefale trådstarter å sjekke litt kva avtale han har inngått med å ha internett frå USIT, for det han spør om å omgå kjem til å slå tilbake på han sjølv om det blir oppdaga. Og by the way USIT er dei som drifer nix1 og 2 , så litt nettverkskompetanse har dei.

For linux distroene sjekk ftp.uio.no ;), i tillegg pleier lovlige torrentfiler også bli distribuert i andre former/kanaler i tillegg.

Lenke til kommentar
Eller kanskje du kan finne boksen og resette den, eventuelt kanskje prøve å logge inn på boksen som gir deg nett.

I nettleser skriver du http://dinipadresse - det siste tallet og skriv 1. Det er som oftest GW.

9539309[/snapback]

Vil jeg ikke anbefale! :nei:

Hadde jeg vært admin og funnet ut at noen hadde tuklet med utstyret hadde det fort vært manko på nett til denne personen. I tillegg til andre sanksjoner om muligt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...