Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk stil - Idèr og innspill

Anbefalte innlegg

Sitter da her og prøver og klekke ut en knakende god historie.

Den skal da være fra krigens dager og omhandle et spøkelse. (Ja jeg vet dette er merkelig.)

Uansett det jeg har tenkt litt over er en soldat og hans gode venn (som han møter som spøkelse).

Resten er uklart og mange idèr svirrer i hodet mitt.

trenger ikke hjelp med og skrive teksten bare historien ;)

Et par utkast. Hjernedugnad (brainstorming)

1 Vår gode venn er en soldat han må ta livet av sin gode venn siden han er en spion.

Han treffer spøkelse n oen år senere hvor det forteller at han aldri var spion.

2 Vår gode venn blir anklaget for og være jøde. Vennen stiller seg opp og dør istedenfor

han møter spøkelse så forklarer hvorfor han gjorde det.

3 Vår gode venn tror at vennen er en spion. Han står og dveler over om han skal si ifra til tyskerene. Han blir anklaget for og være jøde stillt opp han har valget mellom og si at vennen er spion og få han henretter isteden for han selv. Vennen redder han ved og la seg stille opp. De snakker når vennen er et spøkelse.

Noen som har noen andre gode idèr eller forslag ? Blir glad for alle innspill og tilbakemeldinger. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaster et forslag inn i ilden, en patrulje er ute bak fiendens linjer og spionerer, de blir oppdaget og flykter inn i en tilsynelatende forlatt by, alle bortsett fra en blir skutt eller forsvinner i jakten, og den siste gjenværende ender opp med flukt gjennom korridorer for å bli kvitt jegerne. Han smetter inn på et rom i siste liten og jegerne finner ham ikke. Men han kom aldri ut igjen av det rommet. Han lurte på hvor flukten hadde ført ham, og kikket rundt i rommet og fant mye rarieteter og historier fra gammelt av. Tross i skremmende historier fra byen i dokumenter han fant, velger han å tilbringe natten i rommet, men etterhvert begynner merkelige ting å skje. Malerier detter plutselig ned fra vegger, det knirker i dører, en gammel stridsradio tar inn mystiske frekvenser med rare budskap på, og han finner knokler og blodflekker på gulvet. Han bestemte seg for å forlate rommet, men døra eksisterer ikke lenger.

Spinne litt videre på den kanskje? Er muligens litt inspirert av at jeg så 1408 i går, men tror du skal kunne komme fint ut på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...